Sergio Pérez na začátku minulé sezony svými výkony v Sauberu zaujal a po oznámení přestupu Lewise Hamiltona do Mercedesu si tak vysloužil závodní sedačku v McLarenu. Od té doby však již svá dobrá umístění nezopakoval, často kolidoval a nezískával pro Sauber body. Už tehdy se ozývaly hlasy hovořící o tlaku, který pro něj bude představovat špičkový tým.
Ani začátek letošní sezony pro Mexičana nebyl moc povedený a podle odchovance McLarenu Lewise Hamiltona teď Pérez cítí tlak spojený s tak silným týmem. "Není to lehké, když na vás tým spoléhá - stejné by to bylo i zde - že bude mít oba jezdce, kteří dodají dobré výsledky. A pokud to neuděláte, pocítíte to - a Pérez vypadá jako osobnost, která to neháže za hlavu," domnívá se Hamilton.
"Řekl bych, že to pro něj bylo jednodušší, protože už v F1 závodil a ví, o čem to je, ví, jak to vypadá v první zatáčce po startu. Pro mě to bylo jiné, já jsem vůbec nevěděl, jaké to bude... Má se toho hodně co učit a McLaren mu k tomu dá všechny příležitosti. V McLarenu je obrovský tlak, vždycky tomu tak je," dodal osmadvacetiletý Brit pro Autosport.
Hamilton a Pérez v souboji na trati loni v Japonsku (foto: McLaren Mercedes)
Během víkendu v Číně Pérez při pátečních trénincích dvakrát narazil do bariéry, v sobotu se kvalifikoval na 11 místě a v závodě dojel dvanáctý. Pro McLaren tak zatím letos získal 2 body. A sám přiznal, že jej množství negativních ohlasů a kritiky snášející se na jeho osobu překvapilo.
"Rozhodně cítím ten tlak. V McLarenu každý sleduje vaše výkony při každém tréninku a v každém závodě. Byl jsem však hodně překvapen, že po třech víkendech, když jsem měl dva dobré víkendy a zmaximalizoval potenciál vozu, že jsem po špatném víkendu obdržel tolik kritiky. Myslím, že je to ale normální pro tým jako je tento," nechal se slyšet.
"Nemyslím na to a abych byl upřímný, nezajímá mě to. Jsem tu, abych dělal svou práci a udělám, co je v mých silách a to teď o víkendu i v dalších 16 víkendech, ve kterých se budu snažit odvést co nejlepší práci, jako jsem to dělal doposud," uvedl.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh řekl, že jejich pilot potřebuje být při některých příležitostech agresivnější. "Promluvili jsme si o tom," potvrzuje Pérez.
Dodává, že je však občas těžké odhadnout, kdy můžete být agresivní a kdy ne. "Když jedete jinou strategii a především hlídáte pneumatiky, nejhorší, co můžete udělat je bojovat s někým, kdo jede jinou strategii a je o dvě nebo tři sekundy rychlejší. Zničíte pneumatiky a vlastně s ním ani nebojujete, protože váš soupeř je ve skutečnosti za vámi. Je těžké najít v tom rovnováhu a rozhodnout se," upozornil třiadvacetiletý rodák z Guadalajary.