Pirelli mění plány, do Bahrajnu veze tvrdší pneumatiky než původně oznámilo

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Pirelli pro Velkou cenu Bahrajnu veze tvrdší pneumatiky, než původně avizovalo.

V Číně si spousta jezdců i zástupců týmů stěžovala (více zde) na měkkou směs, na které neujel v závodě nikdo více než sedm kol. Pirelli místo ní pro nadcházející závod v Bahrajnu doveze středně-tvrdou směs - původně se mělo závodit na kombinacích měkkých a tvrdých pneumatik. Nečiní tak v reakci na kritiku - rozhodnutí údajně padlo již před závodem v Číně.

Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery ale i přes to očekává, že se na jejich nejtvrdších gumách pojede na tři zastávky.

"Z pohledu pneumatik jde o jednu z nejnáročnějších tratí v roce. Očekáváme tři zastávky na auto, ačkoliv si budeme muset počkat na páteční jízdy, než se budeme moci podívat na data a určit přesnější předpověď.

Jednou z největších výzev závodění v Bahrajnu je vývoj dráhy, který se velmi těžko předvídá. Záleží na množství písku, který vítr nafouká na trať. Z toho, co jsme viděli minulý roku, bude velký prostor pro různé závodní strategie, což dá špatně se kvalifikujícím pilotům šanci na zlepšení během velké ceny," říká Hembery.


Pirelli v poušti přitvrdí (foto: Red Bull Racing)

Loni se v Bahrajnu závodilo na měkké a středně-tvrdé směsi, které odpovídají letošní středně-tvrdé a tvrdé. Trať je pro pneumatiky náročná kvůli příčnému přetížení: často se zde brzdí a akceleruje. Pro výrobu asfaltového povrchu se zde při stavbě okruhu dovezlo z Anglie 60 000 tun žuly. Nabízí sice dobrou přilnavost, ale je hodně drsný.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy