Prohlášení po kvalifikaci v Číně

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

ŠANGHAJ - PROHLÁŠENÍ; Jaké dojmy si nesou jezdci a vedoucí týmů po dnešní kvalifikace?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1.
Je skvělé získat po nějakém čase pole position a jsem nadšený. To kolo bylo skvělé a tým předváděl skvělý výkon po celý víkend. Doufám, že v tom budeme pokračovat i zítra. Tady v Číně je to velmi obtížné s pneumatkami. Měkkou sadu je téměř nemožné udržet fungující, výjimkou je on (ukazuje na vedle sedícího Räikkönena), a proto to ze začátku asi bude krátký stint. Máme dobrou závodní rychlost. Očekávám těžký závod, ale doufám, že si pozici udržím.

Získat tak skvělý výsledek ve třetím závodě s novým týmem je velmi dobrý pocit. Musel jsem se ujistit, že jsem vypnul rádio poté, co mi inženýr řekl, že mám pole, protože jsem byl tak nadšený! Nikdo z nás neočkával takovýto výkon v této části sezony a je to opravdu bonus.

Nico Rosberg, 4.
Bylo to celkem dobré kolo až do poslední zatáčky, kde jsem ale nakonec bohužel udělal chybu. Bylo to zrovna ve chvíli, kdy si říkáte, že kolo je u konce a nic se nemůže pokazit... Ale já to nezvládl zrovna nejlépe. Čtvrté místo je však OK.

Po celý víkend jsem hodně přemýšlel o závodě a nastavení, protože zítra bude tepleji a možná to pár lidí nachytá. Je to obstojná pozice. Jsem si jistý, že se mohu posunout dopředu. Jak daleko? To zatím nevím. Pochopitelně mi moc nepomohl problém s hydraulikou ve třetím tréninku, protože jsem nemohl procvičovat kvalifikaci a někdy musíte přemýšlet a vylepšovat nastavení. Během kvalifikace jsem byl trošku pozadu, ale jak jsem řekl, proběhlo to ok.

Zlepšoval jsem se. Myslím, že naše strategie byla správnou volbou, protože máme rychlost. Start na měkké sadě nám dá šanci posunout se dopředu a to by měla být zítra lepší strategie. Myslím, že mám auto pro závod dobře připraveno.

Ross Brawn, šéf týmu
Pro nás to byla skvělá kvalifikace a všechna čest Lewisovi, Nicovi a celému týmu za tak silný výkon. Je to pěkné odměnění tvrdé práce na trati i v továrně v Brackley i Brixworthu během zimy a v posledních týdnech, když pokračujeme s vývojem vozu.

Přesto - v sobotu se body nerozdávají, jak se říká a je před námi těžký úkol, abychom tyto pozice zúročili. Bude to z hlediska strategie a pneumatik fascinující závod, takže počkáme a uvidíme, jak to dopadne. Gratulace Lewisovi, který dnes získal svou první pole position ve Stříbrných šípech, a Nicovi k dosáhnutí čtvrtého místa a druhé řady, přestože dnes ráno nemohl trénovat kvalifikaci.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 2.
Auto bylo dobré. Ztráta je ale stále celkem velká. Neměli jsme tu rychlost. Být druhý není tak špatné, ale neměli jsme přítlak ve středním sektoru. Uvidíme, co zvládneme zítra. Je to možná lepší než jsme čekali. Někdy jsme byli s vozem spokojeni a jindy ne. Každý den letos vypadá jinak a nedá se to předvídat. Těžko říct, jak to zítra dopadne. Uděláme vše, co bude v našichi silách.

Tohle je moje nejlepší kvalifikační umístění s týmem, ale pochopitelně jsem vždy chtěl být na pole position. Byl to celkem těžký víkend a měl jsem pár problémů s nastavením. Je vždy těžké nastavit vše přesně tak, jak chcete, auto nyní funguje dobře.

Samozřejmě budou zítra hlavním otazníkem pneumatiky, někteří startují na střední sadě, ale my zvolili strategii, která si myslíme, že bude fungovat nejlépe. Doufejme, že dobře zvládneme opotřebení pneumatik jako jsme to dělali doteď v této sezoně a budeme mít zítra dobrý závod.

Romain Grosjean, 6.
Pátek byl těžký a ztratil jsem nějaký čas v sobotu ráno, takže to byl náročný víkend, ale konečně jsem zpět. Potýkali jsme se s malými problém tu tam, tu zase támhle, ale inženýři tvrdě pracovali a odvedli fantastickou práci, aby auto dali do stavu, v jakém je teď. Moje první kolo na měkké bylo vlastně moje první za celý víkend, takže jsme museli trošku hádat při nastavování, ale myslím, že jsme to zvládli dobře. Pochopitelně chcete vždy ještě lepší výsledek, ale celkově jsem spokojen. Dnes odpoledne bylo auto mnohem lepší a uvidíme, co předvedeme v závodě.

Alan Permane, ředitel traťového provozu
S výsledkem kvalifikace jsme pochopitelně velmi spokojeni. Kimi se s autem cítil pohodlně po celý víkend, sice ne moc dnes ráno, když jsme udělali menší změnu v nastavení, ale to jsme vrátili zpět a on se vrátil tam, kde jsme chtěli aby byl. Romain měl obtížné ráno, ale žádné opravdové problémy, jen špatné okolnosti, což věci zdrželo.

Do kvalifikace nastoupil s autem, které se od rána nezměnilo, takže když vezmeme v úvahu jeho předchozí výsledky, odvedl skvělou práci a získal šesté místo. Co se strategie týče, jsme si jistí a těšíme se na závod. Při přípravách na závod jsme vyzkoušeli obě sady a víme, na čem jsme. Ze druhého a šestého místa je možné vše, rozhodně se budeme snažit oba vozy dostat na pódium s jedním z nich na stupni nejvyšším.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 3.
Jsem velmi spokojený. Auto bylo konkurenceschopné a dobře reagovalo. Máme dobré nastavení. Vyzkoušeli jsme v pátek nějaké noviny - některé fungovaly podle očekávání a nechali jsme si je po zbytek víkendu, některé nefungovaly, jak jsme předpokládali, a tak jsme je odstranili. Některé jsou tedy pozitivní, jiné ne.

Musíme ale i nadále pracovat, pokud chceme mít rychlost vedoucích vozů, především v kvalifikaci. Naše sobotní rychlost byla dobrá a nevidím zde žádné změny. Nejsme zrovna nejšetrnější k pneumatikám, abych pravdu řekl. Ale v závodních simulacích nás nic nepřekvapilo. Opotřebení měkké sady je velké a nevydrží dlouho.

Zvlášťě v Kimim budeme mít silného oponenta, protože Lotus nebývá tak vysoko a víme, že umějí velmi dobře šetřit pneumatiky. Musíme být flexibilní, co se strategie týče a doufejme, že to bude dobrý, čistý závod a že na konci budeme na pódiu a budeme bojovat o vítězství.

Felipe Massa, 5.
Zajisté jsem čekal, že budu o trochu lepší, možná v top trojce. Při pohledu na časy ze včerejška a časy, které jsme zajeli dnes ráno myslím, že se ostatní auta zlepšila více, než jsme čekali a možná jeli o něco těžší než jsme si mysleli.

Ale stejně je to dobré a myslám, že strategie na zítra může získat dvě až tři místa, takže si myslím, že závod bude těžký a strategie bude velmi důležitá.

Je obtížné říct (jak dlouho vydrží měkké pneumatiky – pozn.), protože vyvážení a časy na kolo nám dají směr, kterým se musíme vydat. Po 5 nebo po 12 kolech, to nevím. Musíme počkat a uvidíme, jak se měkké pneumatiky zachovají na začátku.

Pat Fry, technický ředitel
Dnes jsme zvládli celý program bez problémů, což je extrémně pozitivní pro zbytek víkendu. Ráno jsme se zaměřili na analýzu různých aerodynamických vylepšení, které jsme do Šanghaje přivezli, je to výsledek tvrdé práce ve vývojovém oddělení v továrně.

První známky novinek potvrdily naše předpoklady, ale potřebujeme pečlivě analyzovat data k získání přesného zhodnocení, které můžeme použít pro tento závod i pro následující. V druhé části jsme pokračovali v práci na různých specifikacích s oběma vozy. Přirozeně jsme udělali běžné porovnání mezi oběma typy pneumatik Pirelli, které byly přivezeny do Šanghaje, kdy měkké zde debutují.

Závodní rychlost obou F138s je zajímavá, ale ještě jednou připomínám, že je tu neznámý faktor výkonu pneumatik: měkké se zdají být rychle opotřebované, zatímco střední nabízí lepší stabilitu a vydrží déle. Nyní můžeme očekávat dlouhou noc, kde se rozhodneme o nejlepší kombinace pro závod.

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 7.
Je hezké dostat se do top 10. Povedlo se nám to poprvé od loňské VC Bahrajnu, takže jsme na Q3 čekali téměř celý rok. Rozhodně se těším na zítřejší závod – dám do toho vše co mám, abych ze 7. místa na startu vytěžil maximum. Myslím, že to bude zítra zajímavé.

Jak jste mohli vidět – většina z nás čekala do poslední chvíle, než v Q3 vyjela na trať. Každý se totiž snaží ušetřit nějaké pneumatiky pro zítřek, protože měkká sada měla v pátek problémy s dlouhými stinty.

Každopádně tento výsledek nám všem dodal nových sil a už se nemohu dočkat, až zítra zhasnou světla! Chlapci v továrně pracovali velice tvrdě a povedlo se jim vůz ještě zrychlit, takže dobrá práce!

Jean-Eric Vergne, 16
Je to zklamání. Od pátku máme slušné tempo, ale dnes odpoledne něco nefungovalo tak jak mělo. Ale jsem si jistý, že to do zítřka můžeme vyřešit. Navíc, když se podíváte, kde skončil můj kolega, tak to je bezesporu pozitivní znamení pro zítřek, protože auto funguje dobře. A v závodě bude spoustu příležitostí s touto pozicí něco udělat.

Situace z hlediska pneumatik je celkem komplikovaná a budeme se muset podívat, jak z nich dostat co nejvíce, protože dobrá strategie bude zítra hrát nejdůležitější roli. Co ale můžeme s jistotou říci je fakt, že auto se určitě o poznání zlepšilo v porovnání s prvními dvěma závody.

James Key, technický ředitel
Provedli jsme některé relativně dobré změny, které pomohly vylepšit náš hardware, který jsme měli v prvních dvou závodech a doufáme, že nám to pomůže udělat zase krok směrem kupředu.  Neočekávali jsme, že zde budeme nějak výrazně rychlejší, protože tato trať je pro nás tradičně velice obtížná. Ale v průběhu víkendu byla naše výkonnost poměrně dobrá, vše probíhalo o poznání plynuleji, než v předchozích závodech a auto dobře reagovalo na změny.

Daniel projevil fantastické úsilí, takřka vše udělal tak, jak měl a s každou novou sadou pneumatik byl rychlejší a rychlejší.  Předvedl výbornou jízdu a plně si zasloužil dostat se do Q3 na 7. místo. Tento výsledek je také skvělým povzbuzením pro tým - všichni jsme pracovali velice tvrdě, protože víme, že to umíme lépe, než v prvních dvou závodech.

Bohužel to bylo trochu nešťastné z pohledu Jeana, který až do dnešního odpoledně byl rychlostně na úrovni jeho kolegy. Nicméně odstartujeme ze šestnáctého místa a k bodům to není zas tak daleko, takže zůstáváme optimističtí. Vzhledem k rozdílnosti umístění obou našich vozů budeme muset na zítřek zvolit dvě různé strategie. Měkčí sada pneumatik je velkou neznámou, zatímco pneumatiky tvrdé v pátek ukázaly, že vydrží docela dlouho.

 

McLAREN

Jenson Button, 8.
Naším cílem bylo se kvalifikovat jako nejrychlejší na střední sadě - i kdyby to znamenalo start z desátého místa - a to jsme dokázali. Bylo to nejvíc, co jsme s tím, co máme, dokázali zvládnout. Přesto, myslím, že bychom s kvalifikací měli být spokojeni: nemáme rychlost vedoucích týmů, ale dojet sedmý v Q2 bylo uspokojivé. A dojet před oběma Red Bully v Q3 a s dvouminutovým kolem, to bylo úžasné!

Všichni před námi budou startovat na měkké sadě a myslím, že uvidíme, jak se budou tyto pneumatiky s plnou nádrží drolit, stejně jako tomu bylo včera, takže to bude velmi zajímavý závod. Během prvních deseti kol se toho bude hodně dít a pokud budu mít dobrý start, doufejme, že před sebou najdu volnou dráhu a potom uvidíme.

Sergio Pérez, 12.
Zatím to byl těžký víkend. Dnes jsem opravdu měl být ve třetí části - ale nezvládl jsem získat čas jako ostatní v Q2. To bylo frustrující, zahřátí pneumatik před mým rychlým kolem nebylo ideální a trápil jsem se s tím dát to kolo dohromady. Ale i tak, pneumatiky budou pro všechny zítra těžko zvládnutelné a nepředvídatelné. Bude to těžký závod a bude hodně záležet na strategii. Mám za sebou skvělý tým a vím, že odvedou fantastickou práci, aby pro mě připravili tu nejlepší možnou strategii. Rozhodně můžeme odvést dobrou práci a získat body.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Byla to nesmírně zajímavá kvalifikace - z mnoha důvodů. Jenson jel nádherně ve všech částech a jeho sedmá místa v Q1 a Q2 ukazují potenciál našeho vozu a to, že jsme zmenšili ztrátu na lídry. A k tomu se pohodlně dostal do Q3, zajel disciplinované kolo s tím, že již přemýšlel nad zítřejší strategií, aby dojel nejvýš z těch, kdo použili tvrdší sadu.

Věříme, že volba směsi bude v závodě určijící a věřím, že start na střední sadě dává Jensonovi velmi silnou strategickou výhodu. Sergio jen smolně zmeškal Q3. Byl to pro něj těžkýden, ale je to fantastický a odhodlaný závodník a jsem si jistý, že udělá vše, co bude v jeho silách, aby zítra získal cenné body. Již dříve jsme viděli, co dokáže a tento víkend ukázal, že by pro něj nemělo být žádnou větší překážkou startovat z 10 místa. Může rozhodně jet silný závod a získat body.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 9.
Viděli jsme, že někteří jsou velmi rychlí, zvlášť Mercedes a Ferrari, a proto jsme se rozhodli zkusit to jinak. Měkká sada pneumatk nevydrží dlouho, takže střední sada vypadá pro závod jako vhodnější volba. Máme možnost si vybrat, ale myslím, že je celkem jasné, co jsme dnes zkusili udělat. Jestli je to chytré nebo ne, uvidíme. Stejně jsem nemohl dokončit kolo, protože jsem ztratil brzdový pedál nebo se něco rozbilo. Zkontroloval jsem pneumatiky a ty jsou nepoškozeny.

Mark Webber, 14.
(pozn. redakce: Poté, co bylo potvrzeno jeho odsunutí na konec startovního pole kvůli nedostatku paliva v nádrži) Je to velké zklamání. Q1 byla ok, byl jsem s autem spokojen a měli jsme dobrý plán do zbytku kvalifikace. Ve druhé části jsem najednou neměl tlak v palivu, takže jsem musel zajet na kraj a odstavit vůz, který se nemohl vrátit do boxů. Musel jsem zastavit na okruhu a kvalifikace tudíž pro mě zkončila dříve, než vlastně opravdu začala. Potřebujeme teď trošku štěstí, není to optimální startovní pozice, ale stále musíme zkusit něco získat.

Christian Horner, šéf týmu
Frustrující kvalifikace pro tým i pro Marka. Bohužel v Q2 nebylo natankováno množství paliva, které je vyžadováno. Bylo to kvůli chybě na palivovém zařízení, jenž nedotankovalo 3kg, které mělo. Kvůli tomu jsme v během Markova kola viděli velký propad v tankové nádrži a autu bohužel došlo palivo, což je pochopitelně frustrující a ihned proběhne šetření. Je to smůla, protože by pochopitelně postoupil do Q3 a chtěli jsme použít stejnou strategii u obou pilotů.

Jak jsme o tomto víkendu viděli, měkká sada je dobrá na rychlé kolo, ale je limitována životností, proto jsme zvolili taktické řešení a přezuli na tvrdší sadu v Q3. To znamená, že Sebastian bude mít možnost zvolit si novou sadu pneumatik pro start do zítřejšího závodu, což by mohlo být velmi zajímavé, vzhledem k odlišným strategiím, které uvidíme.

 

SAUBER

Nico Hülkenberg, 10.
Myslím, že to byla dobrá a úspěšná kvalifikace. Kdyby nám někdo před kvalifikací řekl, že skončíme na desátém místě, nevěřil bych mu. Navíc jsme ještě mohli skončit o něco lépe, ale v Q3 jsme se rozhodli již nevyjíždět. Je to dobrý výsledek, povedlo se mi dobré kolo ve druhé části kvalifikace. Vylepšení, které tým přivezl, fungují docela dobře a v podstatě vše probíhalo velice hladce. Jsem celkem spokojený s vyvážením, takže se již těším na zítřek.

Určitě jsme udělali dobře, že jsme v poslední části již nepokoušeli zajet nějaký čas, místo toho jsme raději pošetřili pneumatiky. Navíc máme volnou ruku při výběru směsi, se kterou odstartujeme, což může být naše výhoda. Nyní už jen zbývá vybrat správně.

Esteban Guttiérrez, 18.
No, náš kvalifikační výsledek je celkem zklamáním. Bylo velmi náročné zajet rychlé kolo hned na první pokus. Bylo to velice důležité a já na to tlačil možná až moc, což mělo za následek drobnou chybu, která nás ovšem stála hodně času. V tomto ohledu se musím zlepšit - vše co v autě udělám musí být velice přesné. Velice obtížné to bylo i s pneumatikami.

Je mi velice líto týmu, protože jsme měli potenciál lehce proniknout do druhé části a pak zabojovat o Q3. Naše rychlost je motivující, ale stále ještě musíme vše správně sladit – a to včetně mé strany.

Monisha Kaltenbornová, šéfka týmu
Jsme velice spokojení s tímto výsledkem. Během všech tréninků tým pracoval velice soustředěně. Po posledním závodě naši technici zavedli některá opatření, jejichž výsledky zde můžeme vidět. Toto je pro tým velice důležitý krok, významný zejména z hlediska využití potenciálu vozu. Nico předvedl vynikající kolo v Q2 a ukázal náš progres na trati. Za Estebana doufám, že se mu v závodě naskytnou nějaké příležitosti, které budeme schopni využít.

 

FORCE INDIA

Paul di Resta, 11.
Myslím, že 11. pozice je slušný výsledek vzhledem k obtížnostem, které jsme měli během posledního tréninku, kde náš výkon šel dolů. Změny, které jsem měli před sebou v kvalifikaci podmínky zlepšily a nakonec jsem jen těsně minul Q3. Nemyslím si, že to bude zítra o moc jiné, protože celý závéd bude o udržení pneumatik. Dobrá zbráva je, že máme možnost volby pneumatik na startu a naše auto se ukázalo být konkurenceschopným na velké vzdálenosti, což znamená, že můžeme být optimisté v získání bodů.

Adrian Sutil, 13.
Je fér říci, že jsem doufal v lepší výsledek, ale z nějakého důvodu teplejší podmínky nehrály v náš prospěch. Nebyl tu žádný výrazný problém s autem a cítil jsme se spokojen s vyvážením, ale ztratil jsem nějaký výkon během kvalifikace a neměl jsem přilnavost, abych mohl jet rychleji. Pozitivní je, že si můžu vybrat pneumatiky na startu a mám všechny sety nové, což mi dovoluje dosáhnout nějakých bodů.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Projevil se problém odhadnout pravou míru výkonu během tréninků, ale očekávali jsme, že budeme odpoledne o trochu rychlejší. Paul a jeho tým odvedli skvělou práci, když vyřešili problémy s nastavením, které je vrátili zpět do hry v třetím tréninku a na hranici Q3.

Adrianův reletivní nedostatek výkonu v porovnání s dnešním ránom je o trochu záhadnější, takže to musíme prošetřit více do detailu. Celkově vzato jsme ve slušné formě pro závod, hlavně když zvážíte roli pneumatik, která nabízí různé varianty strategií. Víme, že naše auto je konkurenceschopné na dlouhé úseky a s tolika novými pneumatikaci, které máme k dispozici, je tu šance na výrazný postup polem k získání nějakých bodů.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 15.
Dostal jsemm z auta dnes co jsem mohl. Doufal jsem v lepší výsledek, ale v Q2 jsme do nedali vše dohromady. Není to zrovna místo, kde bychom chtěli být, takže musíme tvrdě pracovat. Ne že bychom již tvrdě nepracovali, ale potřebujeme čas, abychom ty věci otočili. Máme velký počet nových pneumatik pro zítřejší závod a pneumatiky jsou tady velmi citlivé, což by mělo znamenat zajímavý závod. Zítra se může stát cokoliv a my uděláme, co je v našich silách.

Valtteri Bottas, 17.
Nechali jsme výjezd v Q1 na poslední chvíli jako všichni ostatní, než znovu vyjeli na trať a čekali jsme, až se zlepší podmínky na trati. Přesto, s jediným kolem, ve kterém se muselo vše povést, to byla složitá situace. Větrné podmínky znamenaly, že bylo obtížné dát dohromady perfektní kolo a já se snažil opravdu hodně.

Je to pro mě nová zkušenost, že jsem musel dát dohromady všechno jen v jednom kole. Podmínky byly proti třétímu tréninku odlišné a nedokázal jsem z kvalifikace vytěžit maximum. Teď se soustředíme na správnou strategii, abychom zužitkovali co nejlépe nové pneumatiky, které máme k dispozici.

Mike Coughlan, technický ředitel
V tak těsném startovním poli, kde máte v kvalifikaci jen jedno kolo, každá chyba je potrestána. Cítíme, že máme mnohem lepší nastavení na střední sadě než na měkké. Cílem je zítra ukázat lepší výkon. Víme, že stále ještě musíme najít rychlost a tvrdě na tom pracujeme.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 19.
Jsem rád za to, kde jsme skončili na roštu pro zítřejší závod, ale abych byl upřímný, tak jsem trochu zklamaný ze svého kola. Udělal jsem malou chybu, která mě stála čas a kde jsem jistě mohl získat víc. Myslím, že jsme možná bojovali až moc, ale jsem spokojený s naší závodní rychlostí, takže se těším na zítřejší závod.

Bude klíčové dobře pdstartovat a ohlídat auta před námi a za námi, pak jsem si jistý, že můžeme pokračovat v našem trendu přibližování se autům před námi a snad získáme všechny výhody našich vylepšení. Myslím, že by to mohl být zajímavý závod díky pneumatikám a podmínkám na trati a doufám, že získáme výhodu v některých okolnostech, které by mohly hrát v náš prospěch.

Max Chilton, 20.
Bylo byjednoduché zaměřit se na negativa z dneška, ale vzhledem k výzvám, kterám jsme čelili na mé straně garáže je tento víkend doposud povzbudivější než čeho jsme dosáhli, když vezmete v potaz jak málo jsme toho ujeli. Cílem bylo dostat se na pravou stranu od Caterhamu, což se mi podařilo, navzdory jednomu letmému kolu ze tří.

Přesto to bylo frustrující, alespoň to ale znamená, že budeme zítra startovat před nimi a snad budeme schopní získat silnou závodní rychlost a zůstat před nimi. Sdržením palců zajedeme čisté kolo v závodě, na který se moc těším.

John Booth, šéf týmu
Dnešek byl jistě daleko od perfektního dne pro náš tým, přesto ale na jedné straně je zajímavé, že jsme použili různá srovnání k dosažení východiska, které mělo být podle loňského roku správné. S oběma vozy jsme po kvalifikaci nespokojení. Zajisté bylo možné více získat na čase na kolo v případě Julese, ale v druhém kole nebylo správné vyvážení.

Jsem zklamaný, že musím říct, že jsme měli jiné problémy u Maxe, které mu bohužel neumožnily postup do druhé části kvalifikace. Jsme zaměstnáni analyzováním dat a částí auta pro zítřejší závod. Celkově předpokládám, že můžeme být spokojeni s pozicemi, na kterých potřebujeme být na starti závodu, navzdory tomu, že si nemůžeme pomoci od pocitu, že jsme ztratili trochu potenciálu. Doufáme v lepší zítřek.

 

CATERHAM

Charles Pic, 21
Po celý víkend nás trápí řada problémů, které nás omezují v našem úsilí získat z vozu co možná nejvíce – zejména co se pneumatik týká. Ve třetím tréninku jsme vyzkoušeli pár rozdílných nastavení a podařilo se nám zlepšit vyvážení oproti včerejšku. Ale mezi posledním tréninkem a kvalifikací se chování pneumatik opět změnilo a skutečně jsme je nedokázali přimět pracovat.

V kvalifikaci jsme obě naše rychlá kola zkoušeli zajet na měkčí směsi, ale během mého prvního pokusu jsem se dostal do provozu a nemohl tak zajet čisté kolo. Během druhého letmého kola jsem vylepšil svůj čas, ale stále mne trápila přetáčivost na výjezdech z většiny zatáček a hustý provoz v sektoru jedna a dva, což zničilo i mé druhé rychlé kolo.

Dokonce i s balíkem, který momentálně máme k dispozici, bychom měli být schopni z vozu vytěžit více, než se nám povedlo. Takovéto dny jsou velice frustrující, ale budeme muset pracovat tvrději, zlepšit se tam, kde můžeme a předvést se zítra dobrým výkonem.

Giedo van der Garde, 22.
Po včerejších produktivních trénincích jsem dnes dopoledne neměl z vozu ten samý pocit, což se přeneslo i do kvalifikace. Stejně jako Charles jsem měl pár drobných problémů v každé části víkendu, které nás celkem zdržely. Trápili jsme se zde s pneumatikami, a když se dnes teplota tratě ještě zvýšila, bylo to jako kdybychom začínali úplně od znova.

Má výsledná pozice je očividně zklamáním, zejména když jsem udělal chybu v zatáčce č.2 při mém druhém rychlém kole – příliš jsem na to tlačil a ve výsledku zde ztratil čtyři desetiny. S odečtením toho jsem mohl skončit o něco výše, ale teď se již musíme soustředit na zítřejší závod a pokusit se zopakovat výkon z minulé Velké ceny Malajsie.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy