Příčinou jsou rychle se opotřebovávající pneumatiky a déšť, který zasáhl do obou závodních víkendů v úvodu letošní sezóny. Ani jedna kvalifikace, v níž vozy nastupují se stejným množstvím paliva, se neodjela za sucha.
V Austrálii, kde Ferrari obsadilo třetí a čtvrté místo s více než sekundovou ztrátou na Red Bull, pršelo v první části kvalifikace, v Malajsii přišla sprcha pro změnu v závěru. I tam pilotům Scuderie scházela na mistrovskou rakouskou stáj jedna sekunda, resp. Felipemu Massovi 0,913 s a Fernandovi Alonsovi 1,053 sekundy.
V závodech však Ferrari mělo rychlost výbornou: v Melbourne držel Alonso nejlepší tempo, v Sepangu Massa zaostával za Vettelem průměrně jen kolem 0,13 s. Domenicali proto zatím netuší, jak je na tom Ferrari přesně ve srovnání s ostatními, jasno má ale v tom, kdo je nejrychlejší: Red Bull.
"Nevím přesně, jak na tom jsme, ale určitě budeme mít lídry v dosahu. Jsou tratě, kde naše auto bude podávat lepší výkon, a jisté okruhy, kde si povedou ostatní lépe než my. Red Bull je z mého pohledu momentálně nejsilnější, ale uvidíme," uvádí šéf Ferrari.
Fernandovi Alonsovi jubilejní 200. velká cena nevyšla - kvůli poškození předního křídla a chybnému rozhodnutí setrvat na dráze skončil již ve druhém kole (foto: Scuderia Ferrari)
Domenicali přesto věří, že si to se svými největšími soupeři letos budou moci rozdat o titul: "Mercedes učinil pokrok, Lotus je velmi konkurenceschopný. Bude to zajímavá a vyzývající sezóna, ale bezpochyby tam [vpředu] budeme."