"Všichni chceme vyhrávat, ale Sebastian jezdí za Red Bull a oni musí udílet pokyny. Tolikrát to fungovalo v jeho prospěch. Myslím, že mu to z dlouhodobého hlediska uškodí. Jsem překvapený tím, že to udělal," uvádí Button pro britský Sun.
"S týmovou režií to je podle mě těžké, ale ignorovat ji je něco jiného. Na startu závodu věděli, jaké jsou pokyny. To je větší problém. Nejsem fandou upřednostňování pilota, ale problémem tady je, že si Vettel týmovou režii nepřál.
Jak to vítězství vrátí Markovi? Nedokážu si představit, že povede závod a Markovi řekne: 'Tady máš.' To je velmi těžké a já bych to nemohl udělat. Pokud vám je řečeno, abyste šetřili pneumatiky a váš týmový kolega za vámi vás předjede, budete naštváni.
Může to způsobit potíže. I když si sednou a pohovoří si o tom, výsledek to nezmění. Stále to bude v jejich myslích, nezmizí to," upozorňuje pilot McLarenu.
Podle Jensona Buttona na svůj egoismus Sebastian Vettel doplatí (foto: Red Bull Racing)
Poté vzpomíná na podobnou situaci, ve které se ocitl při souboji se svým bývalým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem v Turecku v roce 2010. V památném závodě, v němž se Vettel s Webberem navzájem vyřadili.
"S Lewisem jsme zažili něco podobného v Turecku. Bylo mu řečeno, aby snížil výkon motoru, mě však ne. Lewis si myslel, že mi to řekli také, takže jsem ho pak předjel a pak Lewis předjel mě," popisuje Button vypjaté okamžiky.
"Jakmile jsme vystoupili z vozu, hovořili jsme o tom. Když jsem mu řekl, že mi nic neřekli, bylo vše v pořádku. Ale když vám tým řekne, abyste něco udělali, a vy to zcela ignorujete a týmového kolegu to stojí vítězství, pak jde o velkou věc."
Jenson Button s Lewisem Hamiltonem také prožili své horké chvilky v Turecku 2010
(foto: McLaren Mercedes)
Na závěr se pilot McLarenu vrací k výkonům svého týmu v posledním závodu v Malajsii, kde po chybě v boxech přišel o pátou pozici a šanci za zisk slušné porce bodů, protože měl absolvovat o zastávku méně než Mercedesy a Red Bully, proto chvíli pomýšlel dokonce i na pódium.
"Byl to obrovský obrat, ale stále ještě nejsme dostatečně rychlí," pochvaluje si pokrok svého týmu. "Po většinu závodu jsme byli rychlejší než Lotus a Ferrari - kdo by si to tehdy před pěti dny pomyslel?
Stále však ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být. Měli jsme trochu štěstí, že byl okruh hladký, to nám celkem pomohlo. Přesto se jedná o zlepšení. Teď potřebujeme mnohem více a v Číně musíme získat body," nabádá Button.