Lotusu se v Malajsii daří, Räikkönen ve druhém tréninku s deštěm překonává Red Bully

lotus e21 | foto: Lotus F1 Team

SEPANG - 2. TRÉNINK; Lotus potvrzuje dobrou formu, když ve druhém tréninku v Malajsii jeho pilot Kimi Räikkönen zajel nejrychlejší čas, Sebastian Vettel ale ztratil jen 19 tisícin sekundy.

Odpolední trénink v Malajsii začal opět za vysokých teplot: vzduch 32 °C, dráha 40 °C. Protože k jeho konci hrozil déšť, týmy se snažily od počátku jezdit a urychlit své programy - již po třech minutách byli všichni na dráze.

První měřené kolo předvedl Vergne (1:39,399), jehož vzápětí překonali Alonso (1:37,383), Webber (1:37,732), Räikkönen (1:37,042) a Massa (1:36,661). Ferrari, Toro Rosso, Caterham i Williams brzy přešly na testování měkčí ze dvou nabízených směsí (středně-tvrdé označené bílou barvou).

Gutiérrez měl problém ve svém voze, když se mu během jízdy aktivovaly hasicí přístroje a musel na opravu do boxů.


Lotus dnes zkoušel nové výfuky a přední křídlo (foto: Lotus F1 Team)

Vettel po 25 min nasadil rovněž středně-tvrdou směs a hned překonal Massu - 1:36,588 min. Úřadující mistr světa dokáže těžit ze svého výfukového systému: do zatáčky najíždí pod brzdou, takže je monopost nedotáčivý. Pak pedál zcela povolí, předek se chytne a ihned jde po plynu, který zvyšuje přítlak na zádi s tím, jak horké výfukové plyny putují k brzdovým kanálkům a zboku uzavírají podlahu.

McLaren se dále trápí - Button je devátý a Pérez po půl hodině zajel desátý nejrychlejší čas. Osmý Sutil vystupuje s vozu a hovoří s inženýry. Force India si jeho služby a zpětnou vazbu velmi pochvaluje.

Po 36 min se do čela dostal Räikkönen na středně-tvrdé směsi - 1:36,569, Hamilton v té době zajel deváté nejrychlejší kolo - 1:37,574. Buttona se inženýr ptal na doteky podlahy s vozovkou, McLaren bojuje se svými problémy se světlou výškou. Pilot odpovídá, že je situace nyní lepší.

V polovině tréninku začíná silně pršet. Fin s Lotusem přesto na chvíli vyráží na trať na tvrdých pneumatikách. Poté všichni mizí v garážích a čekají, jak silná přeháňka bude.

Po hodině pršet přestalo a Hülkenberg vyjel na pneumatikách do deště na průzkum, za ním Vergne na přechodných pneu. Časy však byly velmi pomalé - Grosjean 1:55,757; Vettel 1:59,033; Button 1:55,282; Webber 1:55,567; Hülkenberg 1:54,812 min.

Poslední půl hodinku už nepršelo a dráha na některých místech oschla, a tak se piloti vraceli k hladkým pneumatikám - 10 min před koncem vyjela obě Tora Rossa na středně-tvrdých směsích. Teplota Rosbergových gum vpředu dosahovala 113,5 °C; zadní 114,0 °C. Týmy si mohly vyzkoušet, kdy je ideální přezout z přechodných na hladké pneumatik (crossover point).


Pastor Maldonado na tvrdé směsi pneumatik Pirelli (foto: Williams F1 Team)

Ferrari má v  Sepangu dvě různé verze předních křídel s odlišným návrhem klapky, to nové ale zatím nenasadilo. U Williamsu má více novinek na voze Maldonado než Bottas. Věří, že jejich nekonkurenceschopnost byla v Austrálii dána tím, že neprovozovali vůz v tom správném rozmezí, nyní se ho snaží lépe nastavit a zjistit, zda nemají žádný fundamentální problém.

Oba Lotusy jezdily s novým předním křídlem, novou kombinaci výfuků a karosérie měl pouze Räikkönen.

Mercedes se v úvodu věnoval simulaci závodu a Ross Brawn s ní byl spokojený, zlepšila se podle něj i výdrž pneumatik: "Šlo to dost dobře. Na závodu jsme pracovali v úvodu tréninku, protože jsme očekávali déšť. Myslím, že vzhledem k situaci v posledním závodu to byla důležitá práce, odjeli jsme dobré jízdy s oběma vozy. Takže alespoň máme tyto informace. Neviděli jsme moc aut, které by jezdily s velkým množstvím paliva, takže je těžko říci, jaké jsou časy, ale nás samozřejmě zajímá konzistence a chování pneumatik při těch jízdách. Takže to bylo hodně dobré."

Hodně se bude opět mluvit o pneumatikách. U McLarenu bylo patrné velké drolení, větší než u zbytku pole. Velmi dobře na tom byly vozy Lotusu, Mercedesu a Red Bullu, o něco hůře u Ferrari. S opotřebením zadních pneumatik se hodně trápí Marussia.

V závěru čas Räikkönena na osýchající dráze nikdo nepřekonal. Lotus, Red Bull i Ferrari vypadají velmi dobře a zřejmě to budou jejich piloti, kteří si to v neděli rozdaji o vítězství. Mercedes je za nimi s menší ztrátou.


Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Nejvyšší rychlosti: 1. Räikkönen - 306 km/hod; 2. Van der Garde - 305; 3. Di Resta - 305; 4. Sutil - 303; 5. Grosjean - 303; 6. Ricciardo - 303.

Přehled všech časů: zde (PDF).

GP Malajsie (Sepang International Circuit)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team1:36,569
2. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,019
3. 4 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 0,092
4. 3 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 0,416
5. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,457
6. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 0,637
7. 9 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,879
8. 14 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 1,002
9. 10 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 + 1,005
10. 15 Adrian SUTIL deuSahara Force India F1 Team+ 1,219
11. 6 Sergio PÉREZ mexVodafone McLaren Mercedes+ 1,269
12. 5 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,296
13. 11 Nico HÜLKENBERG deuSauber F1 Team+ 1,499
14. 12 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team+ 2,076
15. 18 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 2,169
16. 16 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 2,232
17. 19 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 2,335
18. 22 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team+ 2,939
19. 17 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team+ 3,091
20. 20 Charles PIC fraCaterham F1 Team+ 4,188
21. 21 Giedo VAN DER GARDE nldCaterham F1 Team+ 4,199
22. 23 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team+ 4,869

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 25 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy