Pirelli do Malajsie dovezlo to nejtvrdší (středně-tvrdou a tvrdou směs, nově značenou oranžovou barvou), co má, a týmy za 33 °C horka začaly hned instalovat své vozy, jako první se objevil Ricciardo následovaný Picem.
Sauber přivezl pro Hülkenberga nové auto a změnil procedury tankování, aby se neopakoval problém s vakuem v nádrži, který mladému Němcovi v Melbourne neumožnil startovat.
První měřené kolo předvedl po 34 min Chilton na tvrdé směsi - 1:42,513 min. Brzy ho překonávají Pérez (1:38,830), Hamilton (1:38,113), Grosjean (1:37,915) a po 53 min Webber (1:36,935).
Krušnou chvilku prožil po hodince jízd Gutiérrez, který dostal smyk v zatáčce č. 14 a na chvíli vyvěsil žluté vlajky. S poškozeným předním křídlem musel do boxů také Sutil.
V závěru Webbera již nikdo nepřekonal, Red Bully dokázal rozdělit pouze Räikkönenem. Za touto trojicí skončil Alonso s Ferrari a Nico Rosberg s Mercedesem.
McLareny, Saubery a Williamsy skončily opět ve druhé desítce, z nováčků byl nejrychlejší Van der Garde s Caterhamem jezdící s nejnižším přítlakem. Hodně se mluví o nekonkurenceschopnosti McLarenu, ale Williams je na tom ještě hůře. Tým z Grove věří, že přišli na to, proč jsou tak pomalí.
Maldonado v Sepangu řekl: "Myslím a doufám, že to bude krátkodobé. Nesouvisí to nijak s designem vozu. Myslím si, že máme skvělý potenciál. Srdcem vozu je loňské auto. Jen musíme pracovat a uvidíme, co v krátkém čase dokážeme. Nyní si myslíme, že vidíme problém a že máme řešení."
McLaren, který přivezl celou řadu nových dílů, si tím není úplně jistý. "Několik týmů středu pole, které by normálně byly za námi, jsou velmi překvapeni, jak rychlá jejich auta jsou. A myslím, že nás to překvapilo také, protože z vozu nedostáváme takovou výkonnost, kterou jsme si mysleli, že máme. Myslím, že celkem dobře chápeme, co musíme udělat, ale ne stoprocentně," uvádí Button.
Problémem McLarenu je zřejmě příliš vysoká citlivost vozu MP4-28 na nastavení, těžko se dostává do ideálního rámce se špičkovou výkonností. Může se sice stát, že jim nějaký okruh sedne a vůz bude najednou rychlý, ve skutečnosti však nyní čelí jedné z nejhorších věcí, která se jim může přihodit, protože k nižší výkonnosti přispívá více faktorů.
Počty kol ujetých v prvním tréninku
Nejvyšší rychlosti: 1. Van der Garde - 305,7; 2. Sutil - 305,4; 3. Räikkönen - 305,0; 4. Maldonado - 303,0; 5. Di Resta - 302,7; 6. Gutiérrez - 302,1... 22. Button - 292,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 1:36,935 |
2. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 0,068 |
3. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,169 |
4. | 3 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,384 |
5. | 9 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,653 |
6. | 15 | Adrian SUTIL | deu | Sahara Force India F1 Team | + 0,834 |
7. | 4 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 0,836 |
8. | 14 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 0,838 |
9. | 10 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,905 |
10. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,980 |
11. | 5 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,238 |
12. | 16 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,738 |
13. | 6 | Sergio PÉREZ | mex | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,895 |
14. | 11 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sauber F1 Team | + 2,119 |
15. | 12 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,269 |
16. | 17 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 2,273 |
17. | 18 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 2,349 |
18. | 19 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,632 |
19. | 21 | Giedo VAN DER GARDE | nld | Caterham F1 Team | + 3,793 |
20. | 22 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | + 4,061 |
21. | 20 | Charles PIC | fra | Caterham F1 Team | + 4,228 |
22. | 23 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | + 4,578 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ