LOTUS
Kimi Räikkönen, 1.
Jsem si jistý, že se každý usmívá, auto bylo velmi dobré. Doufám v mnohem víc vítězství. Naším plánem byla strategie dvou zastávek a byl jsem si jistý, že to můžeme zvládnout.
Měl jsem pochybnosti, nevíte, jak to půjde, ale měl jsem dobré auto, dobrý pocit a domníval jsem se, že to může být dobrý závod. Vést šampionát je dobrý pocit, ale je to jen první závod a máme před sebou dost práce (rozhovor na podiu). Tým to zvládl perfektně, mohl jsem na to šlápnout, když jsem potřeboval. Bylo to jedno z mých nejlehčích vítězství.
Jsem šťastný za sebe i za tým. Měli jsme po celý víkend rychlé auto a nebyl ani žádný problém, takže jsem se mohl soustředit na jiné věci a nastavit vůz tak, jak jsme chtěli. Měl jsem po trénincích dobrý pocit, že by to mělo být ok s pneumatikami a tým zvládl perfektně strategii.
Získal jsem pár míst na startu a měl dobrý souboj s Lewisem (Hamiltonem), ale nakonec to bylo jednoduché, pravděpodobně jedno z mých nejlehčích vítězství. Nemůžete začít sezonu lépe než vítězstvím a pochopitelně doufáme, že budeme bojovat na čele šampionátu, ale ještě je před námi kus cesty a musíme stále tvrdě pracovat a to po celou dobu.
Romain Grosjean, 10.
Něco na autě bylo špatně, takže musím sednou s týmem a zanalyzovat, odkud ten problém pramenil. Celý víkend to bylo v pořádku, až do závodu samotného, ale nakonec byl závod dlouhý a celkem těžký - pro mě.
Víme, že Albert Park může být těžký okruh a dnes rozhodně nepomohlo ani počasí. Byl to pro tým a Kimiho skvělý víkend a je jasné, že v autě se skrývá rychlost. Doufejme, že ji dokážu v Sepangu najít.
Eric Boullier, šéf týmu
Jsem velmi šťastní. Po Kimiho skvělém startu jsme doufali, že můžeme získat umístění na pódiu. Potom, jak závod postupoval, jsme viděli další vozy zajíždět do boxů, což indikovalo třízastávkovou strategii - naše pozice byla čím sál silnější a silnější.
Je to fantastický pocit, začít takovýmto způsobem sezonu. Kimi zajel celý víkend skvěle a odevzdal týmu vše. Romain měl složitý závod a musíme se podívat na to, co se stalo. Tato výhra je další ukázkou tvrdé práce v Enstone a dlužíme obrovské díky každému ze zaměstnanců. Jedeme do Malajsie v nejlepší možné pozici.
FERRARI
Fernando Alonso, 2.
Bylo to fantastické, fantastický závod, boj po celou dobu. V každém kole byla nějaká akce a já osobně jsem si to užil. Nakonec jsem bylo celkem smutné nevyhrát, ale Kimi byl dnes fantastický, Lotus také.
Musíme jim pogratulovat za fantastický závod. Jsem ale spokojený. Měli jsme extrémně složitý start do loňské sezony a tento rok je to jiné. Jsme optimističtí a máme před sebou zajímavou sezonu.
Felipe Massa, 4.
Tohle je rozhodně pozitivní start do nové sezony, zvlášť proto, že tohle je okruh, na kterém jsem vždy trpěl. Ukázali jsme konkurenceschopnost našeho vozu a s dobrou závodní rychlostí, která reflektuje tu dřinu odvedenou během zimního testování. Měl jsem útočný start, ve kterém jsem ihned bojoval o přední příčky.
Možná kdybych získal více před druhou zastávkou v boxech jako Fernando, bylo by pódium na dosah, ale i tak jsem s výsledkem spokojen. Rozhodně jsme na dobré úrovni, ale nyní musíme pečlivě zanalyzovat každý detail a snažit se vůz zlepšit.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Nejprve bych chtěl pogratulovat vítězi. Po zimních testech jsme říkali, že je cílem pódium a jsem spokjen s tím, že jsme v Austrálii našeho cíle dosáhli. Je to teprve první z devatenácti závodů a jsme šťastní, že je Scuderia Ferrari na čele tabulky konstruktérů a je to povzbudivý start na kterém musíme stavět a dnešní výsledek by měl fungovat jako motivace, která nás posune vpřed- pracovníky na okruhu i doma v továrně v Maranellu.
Spolehlivost, zastávky v boxech a strategie jsou klíčovými faktory, ale tento víkend na nás hodil i další zajímavá témata, na které se musíme zaměřit v souvislosti s naším výkonem a porovnáním se soupeři.
RED BULL
Sebastian Vettel, 3.
Můžeme být se dneškem spokojeni. Pochopitelně jsme chtěli více. Když startujete z pole position, chcete vyhrát. Neobávám se, musíme občas přiznat, že ostatní jsou rychlejší. Dnes jsme byli třetí nejrychlejší. Po dobrém startu a jednom-dvou kolech začaly odcházet pneumatiky.
Věděl jsem, že mě Fernando předjel během zastávky v boxech a nevěděl jsem, kde vyjelo další auto (Räikkönen). Neviděl jsem ho, takže to bylo překvapení. Dnes musíme být spokojeni. Získali jsme dobré body. Byla to zábava, těžké to bylo s pneumatikami, ale jsem šťastný, že jsem na podiu.
Mark Webber, 6.
Měl jsem problém s telemetrií, což nebylo ideální, vzhledem k tomu, že kluci přesně nevěděli, jak vše správně připravit na start. Ztratili jsme KERS a to v první části závodu. Vypadalo to, že jsme dost těžcí na té měkčí sadě a nebyli tak rychlí, abychom stíhali vítězství jako tým.
Měli jsme pomalou zastávku v boxech (což bylo kvůli problému s přední maticí) a to mě dostalo za Jensona. Nakonec jsme něco získali, ale takové bylo Melbourne a je zklamáním, že jsme nezískali víc. Bylo těžké bojovat proti těm se strategií dvou zastávek.
Christian Horner, šéf týmu
Začínat v první řadě a dojet třetí a šestý pochopitelně není výsledek, který byste chtěli. Ale jak se závod vyvíjel, tak to dopadlo a myslím, že je to optimum, které jsme mohli dosáhnout. Lotus vypadal velmi dobře a lehce s pneumatikami a Kimi dokázal jet jen na dvě zastávky, což pro něj fungovalo.
Myslím, že chladnější počasí dnes nebylo to pravé pro pneumatiky, ale i tak je to velmi pozitivní start do začátku šampionátu - podium a šesté místo. Mark dokázal po problému s KERSEM a ECU jednotkou v první části skvěle zvládnout zbytek závodu.
Podařilo se nám resetovat systém a jeho výkony potom byly velmi dobré. Odjíždíme z Austrálie s vědomím, že máme dobré auto a těšíme se na vyšší teploty už příštý týden v Malajsii.
První tři nejrychlejší po Velké ceně Austrálie (foto: Lotus F1 Team)
MERCEDES
Lewis Hamilton, 5.
Myslím, že je to skvělé, jsem opravdu šťastný. Myslím, že je to lepší než jsem do prvního závodu očekával. Dobré místo, kde začít sezonu. Musíme se snažit pochopit, proč ztácíme na ostatní, ale myslím, že kluci odvedli fantastickou práci, že jsme měli rychlost, kterou jsme měli.
Měl jsem z auta dobrý pocit a opravdu nevím, proč se ostatní začali tak rychle vzdalovat, ale budeme se i nadále snažit a doufejme, že se tam dostaneme. V Malajsii to bude hodně, hodně těžké a doufejme, že tam budeme mít lepší závod. Bude horko.
Nico Rosberg, nedokončil
Problém s elektronikou bohužel ukončil můj závod předčasně, což je škoda - byl jsem na strategii dvou zastávek a tedy i v dobré pozici na slušné umístění. Přesto je zde hodně pozitiv, které si z tohoto víkendu odvážíme. Tým přes zimu potavil slušný vůz, měl jsem dobré tempo v kvalifikaci a auto fungovalo velice dobře i na mokru. Vypadá to, že pozvolna začínáme stahovat naší ztrátu na špičku.
Ross Brawn, šéf týmu
Měli jsme velice dobrý úvodní stint závodu, Lewis vydržel na superměkké sadě 13 a Nico dokonce 14 kol. To nás přesvědčilo, že strategie dvou zastávek bude reálná. Bohužel naše vyvážení na střední směsi nebylo právě ideální. Byli jsme proto nuceni přejít na strategii tří zastávek, což Lewise vystavilo přímé konkurenci jezdců s trojzastávkovou strategií.
Chování pneumatik je něco, o čem budeme v následujících dnech muset ještě popřemýšlet. Nico jel velice slušně, když byl nucen odstoupit. Viděli jsme pokles v napětí baterií, což ho nakonec přinutilo zastavit. Celkově jsem však udělali krok vpřed a spoustu jsme se toho naučili. Pokud se nám podaří správně poskládat tyto puzzle, myslím že můžeme být úspěšní.
FORCE INDIA
Adrian Sutil, 7.
To byl ale fantastický závod a skvělý pocit! Začal jsem na střední sadě pneumatik, rozdílná strategie oproti většině ostatních aut a myslím, že to bylo správné rozhodnutí. Měl jsem rychlost a auto se na střední sadě chovalo dobře, takže jsem mohl udržovat tempo s vozy přede mnou a věděl jsem, že zajedou do boxů brzy.
A netrvalo dlouho a vedl jsem - moje první vedení v závodě v F1. Po mém druhé zastávce v boxech jsem byl zpět ve vedení, takže jsem věděl, že je možné získat skvělý výsledek. Můj závěrečný stint na super měkké sadě byl mnohem obtížnější, protože pneumatiky začaly odcházet a ztratil jsem pár míst.
Myslel jsem, že možná budu muset zajet pro nové pneumatiky, ale naštěsí posledních pár kolech pneumatiky začaly fungovat a já jsem zůstal sedmý. Je to pro tým skvělý start do sezony a chci jim všem ještě jednou vzkázat - děkuji.
Paul Di Resta, 8.
Sedmé a osmé místo je pro tým skvělý výsledek a dobrý způsob jak odstartovat novou sezonu. Ukázali jsme, že vůz je šetrný k pneumatikám a to nám dnes pomohlo, protože jsme mohli jet strategie méně zastávek než naši soupeři.
Cítím, že jsem mohl s autem dojet sedmý, ale zasekl jsem se za některými vozy se třízastávkovou strategií na začátku mého druhého stintu a ztratil jsem tam pár míst. Můžeme si z tohoto závodu odnést hodně pozitivního, stejně jako pár věcí, které můžeme zlepšit, aby byl vůz ještě silnější, ale jsme v dobré pozici a míříme nyní do Malajsie.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
To byl skvělý týmový výkon hned na začátku sezony. Deset bodů je skvělý pokrok a potvrzuje rychlost, kterou jsme demonstrovali po celý víkend. Návrat Adrana byl fantastický a je jasné, že neztratil nic ze své rychlosti nebo závodní síly. Měl jinou závodní strategii než většina předních jezdců, ale fungovala úžasně a ukázala sílu během celého závodu - dokonce vedení 11 kol.
Paul měl opačnou strategii a dokončil jen těsně za Adrianem. Možná jej mohl předjet, ale držel pozici, aby se ujistil, že získáme silný týmový výsledek. Během zimy jsme říkali, že potřebujeme silný start do sezony a doufejme, že na tomto výkonu budeme moci stavět i v Malajsii.
MCLAREN
Jenson Button, 9.
Protože jsem VC Austrálie vyhrál ve své kariéře třikrát - 2009,2010 a 2012 - musím říct, že deváté místo z dnešna není něco, o čem bych mohl psát domů. Ale i když říkám tohle, myslím, že musíme být s dneškem velmi spokojeni s tím, co jsme v Melbourne dokázali. Byl to těžký závod a naše auto nebylo dost rychlé, takže si myslím, že tým odvedl kus práce, abychom dokázali i jen to málo, co jsme předvedli.
Výsledkem byly dva body, což znamená 1001 bodů v mé kariéře, jak jsem byl informován a abych byl upřímný, nemyslím, že jsem mohl získat víc. Ale přestože to je dobrý start, nezmenšuje to ty bolesti způsobené vědomím, že naše auto stále ještě potřebuje spoustu práce, než bude opravdu konkurenceschopné. Těším se do Malajsie, myslím, že máme před sebou pár těžkých dnů, ale doufejme, že díky datům postoupíme v pochopení našeho vozu a předvedeme lepší výkon.
Sergio Pérez, 11.
To byl hodně těžký závod. Měl jsem dobrý start, což je vždy bonus, ale poté, i když tým odvedl skvělou práci se strategií, jsem zkrátka neměl rychlost, abych se nějak výrazně zlepšil. Ale i přesto jsem málem získal bod. Nakonec jsem však nedokázal získat desáté místo. Dojet 11 není zrovna uspokojující, ale myslím, že já i Jenson jsme zajeli dobře. Vlastně musím na jeho adresu poznamenat - dobrá práce. Zmaximalizoval totiž výkon jeho vozu a dojel devátý.
Naši inženýři jsou si vědomi, že naše auto není tak rychlé, jak potřebuje být, ale vím, že jsem součástí nejlepšího týmu v F1 a jsem si jistý, že se rychle zlepší. Když se vrátím k závodu, myslím, že okruh v Albert Parku nám prostě nesedl. Doufám, že budeme moci ukázat lepší výkony v Sepangu příští víkend. Byl to pro mě speciální den, protože to byl můj debut pro tým McLaren, což je snem každého závodníka. Jak jsem řekl, bylo by to ještě lepší, kdybych získal bod, lae to přijde velmi brzy.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Jenson a Checo oba zajeli velmi dobře a v těžkých podmínkách bez žádných chyb jim mohu vzkázat - bravo. Jako vždy, Jenson zvládl velmi dobře opotřebení pneumatik a čelil tomu celkem briliantně. Jeho deváté místo znamená, že ve své kariéře překonal v počtu bodů číslo tisíc. Úžasný osobní úspěch.
Checo měl bouřlivý start z patnáctého místa, přežil prvních pár zatáček nabytých akcí a jen těsně nedokázal získat bod při svém debutu. Věřte mi, jen pár jedenáctých míst bylo tak těžce odpracované a zasloužené jako to Checovo dnes.
Po tomto shrnutí musím říct, že 9. a 11. místo není umístěním, které patří mezi naše standardy a tento závodní víkend tedy musíme vnímat jako zklamání. Naše auto prostě není dost rychlé, ale naši jezdi a inženýři bezpochyby udělali maximum a nemůžete chtít víc než to.
Nyní je náš cíl jednoduchý, pokud ne lehký: budeme hodně tvrdě pracovat, abychom zlepšili výkonnost MP4-28. Naši inženýři jsou těmi nejlepšími v oboru a jsem si jistý, že přesně to udělají.
Jsme tým zvyklý na vítězství a vyhráli jsme dvě poslední Velké ceny a proto je to pro každého v týmu těžké. Oba piloti však předvedl skvělý výkon, když vezmeme v úvahu, že nám chybí rychlost a musíme nejprve pochopit vůz.
TORO ROSSO
Jean-Eric Vergne, 12.
Byl to hodně zajímavý start, byl jsem vytlačen ven a skončil jsem v jednu chvíli na štěrku. Potom, během prvního stintu na měkčí sadě to bylo obyčejné, ale po výměně pneumatik, ty dva další stinty to bylo velmi dobré a byl jsem konkurenceschopný a dokonce jsem byl na bodech ještě pár zatáček před koncem.
Potom jsem předjel Grosjeana, ale moje přední pneumatiky už nebyly v nejlepším stavu a přepískl jsem brzdný bod, když jsem se pokoušel dojet Buttona. Celkově si myslím, že tento víkend ukázal, že máme dobrý vůz a bychom měli být schopni bojovat o body v každém závodě. Takže nejsem zklamaný, že jsem nezískal body, ale moje naděje do dalších závodů jsou nyní vyšší než když jsme začínali jezdit tento víkend. Myslím, že máme opravdu dobrý vůz.
Daniel Ricciardo, nedokončil
Nakonec jsem musel odstoupit kvůli problému spojeným s výfukem. Poslal jsem na boxovou zídku vzkaz, že mohu slyšet nějaké zvuky a pokusil jsem se to opravit změnou některých funkcí, ale nešlo to. Na začátku závodu jsem bojoval, abych našel přilnavost a cítil jsem se, jako bych řídil na ledě, protože trvalo hrozně dlouho, než se zahřály pneumatiky.
Ale potom, asi po deseti kolech jsem získal rychlost a moje časy nebyly špatné, ale během začátku jsem hodně ztratil. Myslím, že máme před sebou pár úkolů, co se pneumatik týče. Nedokončit závod, to v prvním závodě sezony nebylo to, co bych si představoval, zvlášť, když je to moje domácí Velká cena.
Franz Tost, šéf týmu
Když se podíváme na pozitivní aspektivy úvodního závodu, naše auto se ukázalo jako velmi konkurenceschopné v mokru. Oba piloti v pátek podali dobré výkony stejně jako v sobotu odpoledne. Zvládli jsme také zlepšit rychlost STR8 v běžných, suchých podmínkách.
Přesto, negativní stránka je, že jsme zmeškali příležitost se dnes ráno lépe kvalifikovat, když jsme si nezvolili tu nejlepší strategii a dnes odpoledne Daniel nemohl najít přilnavost a nakonec byl kvůli technice nucen odstoupit. Ze třináctého místa na startu Jean-Eric jel co to dalo a snažil se získat body, ale nevyšlo to. Tento výkon neukazuje náš pravý potenciál a musíme se zlepšit, začínaje Sepangem už příští týden.
SAUBER
Nico Hülkenberg, neodstartoval
Jsem skutečně velice zklamán tím, co se dnes přihodilo, ale pochopitelně z toho nelze nikoho vinit. Takovéto věci se v motorsportu někdy stávají. Co mne ovšem obzvláště trápí je fakt, že jsem dnes neujel ani jediný kilometr, což je na začátku každé sezony extrémně důležité. Díky tomu jsem mohl získat spoustu cenných dat a informací pro následující závody. Melbourne pro mne očividně není šťastné místo - startoval jsem zde potřetí a potřetí odcházím s prázdnýma rukama. Jediná dobrá zpráva je, že další závod je již příští týden.
Esteban Gutiérrez, 13.
Můj hlavní cíl - dojet do cíle - jsem splnil, což je velice příjemné. Chtěl bych poděkovat celému týmu, protože v kvalifikaci jsme měli dobrou příležitost a dnes jsme byli schopní zachránit něco z toho, co jsme včera ztratili. Máme dobrý základ a můžeme se tak začít tlačit dopředu.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Toto nebyl start do nové sezony, jaký jsme si představovali, obzvláště po dobrých výsledcích v pátečních trénincích. Problém s palivovým systémem byl velice nešťastný, obzvláště v tuto část víkendu. Velice se Nicovi omlouváme. Esteban odjel solidní první závod, ačkoliv start z 18.místa byl příliš velkým hendikepem. Jsem si však jistá, že se nám podaří počáteční problémy vyřešit a že v Malajsii již budeme v lepší formě.
WILLIAMS
Pastor Maldonado, nedokončil
Pro mě i pro tým to byl neuspokojivý konec těžkého víkendu. V dnešních podmínkách auto nereagovalo tak, jak jsme doufali, takže jsem bohužel ztratil kontrolu nad zadní částí vozu a skončil ve štěrku. Musíme tvrdě pracovat na vyřešení našich problémů, aby bylo auto připraveno pro příští závod v Malajsii.
Valtteri Bottas, 14.
Měl jsem dobrý start, byl to skvělý pocit znovu závodit. Menší chyby v pár kolech mě stály několik pozic. Z auta jsme dnes získali maximum a ačkoliv zatím nemáme dobrou rychlost, můžeme si z toho vzít několik pozitiv. Další závod se jede už příští týden, takže musíme velmi tvrdě pracovat, abychom auto připravili, jak nejlépe umíme, a pokusili se získat naše první body této sezony.
Mike Coughlan, technický ředitel
Byl to pro nás těžký závod. Vyzkoušeli jsme dvě různé strategie; Valtteri odstartoval na měkkých pneumatikách, Pastor na tvrdých. Nakonec si ale nemyslím, že by jedna strategie znamenala nějakou výhodu nad tou druhou. Je dobré, že Valtteri dokázal dokončit svůj první závod, ale my teď musíme pracovat jako tým a zlepšit náš výkon. Máme nějaké nápady, takže před Malajsií budeme tvrdě pracovat.
MARUSSIA
Jules Bianchi, 15.
Jsem velice spokojený se svým dnešním závodem – těžko si představit lepší vstup do mé první sezony v F1. Včerejší kvalifikace byla celkem obtížná, ale dnešek byl úplně o něčem jiném. V podstatě vše šlo velice hladce, podařilo se nám vyřešit potíže s opotřebením pneumatik, což nám pomohlo dále zlepšit náš výkon. Nyní bych chtěl poděkovat svému inženýrovi, mechanikům a celému týmu za to, že mne připravili na tento okamžik, jak nejlépe dokázali, a za dobrou práci během dneška. Zdá se, že tým přes zimu udělal obrovský krok vpřed, což je velice pozitivní.
Max Chilton, 17.
Cítím se dobře, bylo to dobré, když se rozstvítila světla. Start nebyl perfektní. Zasekl jesm se za Caterhamem a jakmile jsem se před ně dostal, bylo do dobré.
Jsem spokojený se svým debutem ve Formuli 1, ačkoliv to nebylo tak jednoduché. Je dobré zjistit, jak si stojíme oproti konkurenci. Při kontaktu s Van der Gardem na začátku závodu jsem si poškodil své přední křídlo, takže jsem musel do boxů pro nové. Po návratu na trať jsem se bohužel dostal do provozu a kvůli sérii modrých vlajek bylo těžké získat zpět, co jsem ztratil. Měl jsem velice dobrý souboj s Van der Gardem, kterého se mi nakonec podařilo předjet. Poté jsem byl schopen ukázat svou opravdovou rychlost a zajíždět tak kola o tři sekundy rychlejší než on. Ačkoliv byl můj závod velice frustrující, myslím, že jsem získal spoustu zkušeností, které se mi v následujících závodech můžou hodit. Nyní se již těším do Malajsie, abych se opět mohl pustit do bitvy o střed pole.
John Booth, šéf týmu
Celkově jsme spokojeni s naším debutem s MR02 a jsme rádi, že pozitivní předsezónní testy byly předobrazem naší skutečné výkonosti. Jules odjel fantastický závod - rychle se vzdálil Caterhamům a vydal se stíhat střed pole. Začali jsme na superměkkých pneumatikách, bohužel jsme pravděpodobně podcenili rychlost jejich degradace, takže jsme byli donuceni učinit brzkou zastávku a přezout na střední směs. Díky tomu nám Wlliamsy trochu poodjely, ovšem Jules je postupně opět dojel.
Zbytek závodu se odehrával v rytmu zastávek v boxech, jelikož degradace pneumatik byla relativně vysoká. Maxe bohužel zdržela kolize s Van der Gardem na začátku závodu, po které musel pro nové křídlo. Tato brzká zastávka naneštěstí znamenala, že poté Max kvůli sérii modrých vlajek nemohl stahovat svou ztrátu takovým tempem.
Posléze se mu povedlo Van der Gardeho předjet, ovšem ztráta na Pica byla již příliš velká a nebyl dostatek času na jeho dojetí. Avšak Melbourne opouštíme spokojení, vzhledem k pokroku, kterého jsme přes zimu dosáhli. Určitě bychom neměli podceňovat týmy ze středu pole, ale myslím, že jsme dnes dokázali, že jsou reálně na dostřel.
Jako tým musíme v následujících několika závodech pracovat tak tvrdě, jak jen dokážeme, abychom se chytili příležitosti dotáhnout se na ně. Závěrem bych chtěl poděkovat všem v Banbury za jejich tvrdou práci a také našemu dodavateli motorů Cosworthu. Jsme taktéž velice spokojení s naším debutem se systémem KERS.
CATERHAM
Charles Pic, 16.
Nebyl to pro nás tak špatný závod. Samozřejmě bychom byli raději, kdybychom dojeli výše, ale myslím si, že tento výsledek odráží naši současnou formu.
Začali jsme na měkkých pneumatikách a naše tempo bylo v prvním stintu v pořádku, ale pneumatiky velmi rychle odešly. Naopak, když jsme přezuli na tvrdé pneumatiky, tak byla úroveň jejich degradace velmi dobrá a to nám umožnilo delší druhý stint, než jsme původně měli v plánu, což nám dalo dalo šanci bojovat. Bohužel nám ale ke konci závodu selhalo KERS a to se odrazilo v našem výkonu, takže jsme nemohli zcela využít dobrého stavu našich pneumatik.
Víme, že na tom několik prvních závodů budeme podobně, ale dnes jsme zjistili, že to bude velmi zajímavá sezona. Existuje několik drobných detailů, které musíme do příštího závodu vylepšit, ale je dobré mít skutečný boj ve svých rukou; pro tým i pro naše fanoušky je dobré, že budeme moci sledovat naše pokroky.
Giedo Van der Garde, 18.
Byl to pro mě přijatelný start do mé kariéry ve formuli 1. Bylo opravdu důležité, abych svůj první závod dokončil, což se mi také podařilo, takže jsem docela spokojený s tím, jak závod dopadl.
Začal jsem závod na měkkých pneumatikách, v první zatáčce jsem předstihl pár lidí a do prvních zastávek jsem držel krok s Bianchim, a to včetně degradace pneumatik. Na první sadě tvrdších gum jsem bohužel měl defekt a to mě stálo čas i místo. Museli jsme zastavit mnohem dřív než bylo plánováno, abychom vyměnili pneumatiky, a to znamenalo změnu strategie. Ale je to pro mě dobrá zkušenost.
Před sezonou jsem tvrdil, že první závody jsou pro příležitostí učit se - a dnes to z tohoto pohledu bylo dobré. Po fyzické stránce se cítím dobře a nyní máme mnohem více informací o opotřebení pneumatik a o chování auta, které využijeme při dalším závodu v Malajsii a uvidíme, jak si povedeme v našem prvním domácím závodě sezony.