Týmy si důvěrné informace pečlivě střeží, ale při přestupech svých zaměstnanců odlivu cenných poznatků ke konkurenci zabránit nedokáží. Pokud se při vývoji s něčím trápí, není nic snazšího než zakoupit soupeřova inženýra.
Během zimy se do středu zájmu dostala zpráva o přestupu technického ředitele McLarenu Paddyho Lowea, jenž po sezóně začne pracovat u Mercedesu. A jako o jeho náhradě se hodně hovořilo právě o technickém řediteli Lotusu Jamesovi Allisonovi.
Boullier se v rozhovoru pro Autosport obává, že by se situace mohla vymknout z rukou, pokud týmy budou dále navyšovat částky za přestupy technických pracovníků: "Myslím, že to je šílené vytvářet peněžní válku, když svým lidem začínáte vyplácet šílené peníze."
"Formule 1 je velmi riskantní, náročná a nechráněná. Jsou v ní vysoké platy, v každé oblasti většinou vyšší než v kterémkoliv jiném odvětví. Ale proč? U mě je na prvním místě společnost, neválčím kvůli několika stům tisíců liber, abych si udržel zaměstnance," pokračuje šéf Lotusu.
Přestoupí James Allison k McLarenu? (foto: Lotus F1 Team)
"Ve Formuli 1 se do hledáčku dostává pár lidí kvůli tomu, že jsou vystaveni médiím. James není určitě jediným zaměstnancem. Máme jich 150 a většina nápadů nepochází od Jamese Allisona. On je samozřejmě skutečně hodnotným pro společnost, ale pokud zítra odejde, přežijeme to.
Není to drama," bagatelizuje Boullier dopad případného odchodu svého technického ředitele na konkurenceschopnost svého týmu.