Coughlan o své kariéře u Williamsu a cíli proniknout mezi pětici nejlepších týmů F1

Williams | foto: Williams F1 Team

Technický ředitel Mike Coughlan hovoří o své kariéře u Williamsu, pozitivních závěrech z testů a cíli si letos minimálně o tři pozice v šampionátu konstruktérů polepšit.

Coughlan přišel do Williamsu v červenci 2011 po delší přestávce kvůli svému zapojení do špionážní aféry v roce 2007, kdy se jako bývalý designér McLarenu dostal k 780 stránkovému manuálu s technickými informacemi Ferrari díky pomoci inženýra z Maranella - Nigela Stepneyho.

Kariéra v motosportu s přerušením
Připouští, že tento skandál mu změnil život a je vděčný Williamsu za druhou šanci v F1. "Nikdy jsem se ve své kariéře neohlížel zpět, vždy hledím vstříc," uvádí v rozhovoru pro Reuters při zmínce o aféře, která vedla k pokutě 100 milionů dolarů pro McLaren.

"Vždy toužím po pokračování, vést si dobře. Jsem velmi soutěživý. Nejsem velkým fanouškem závodění, ale jsem velmi soutěživý. Mám rád inženýrství, práci u Williamsu, velmi dobře si uvědomuji, jaká je historii rodiny, jméno a tým.

Hovořím se Patrickem [Headem, spoluzakladatelem Williamsu] téměř denně a zoufale toužím po tom, abychom si vedli dobře," uvádí technický ředitel Williamsu, který během transformace nahradil Sama Michaela.


Technický ředitel Williamsu Mike Coughlan (foto: Williams F1 Team)

"Závodění a obzvlášť Formule 1 byla velmi izolovaná věříc si, že je vysoce sofistikovanou na úkor téměř všech ostatních sportů. Jenže já jsem strávil tři roky vývojem vojenských vozidel, bylo to o přežití a hodně jsem se při tom naučil.

Když mě poprvé oslovil Adam [Parr, bývalý výkonný ředitel], řekl jsem mu: 'Zaručuji ti, že jsem mnohem lepším inženýrem, než před třemi lety,' protože jsem poznal jiná prostředí a to, jak lidé pracují," vrací se ke své životní zkušenosti Coughlan.

"Vrcholem mé kariéry bylo, když mi vysoce postavený generál řekl: 'To, co jsi udělal v oblasti schopnosti přežití, zachrání 200 dětských životů,'" pokračuje.

Zpět do Formule 1
Po svém návratu do F1 se snažil u Williamsu věci zjednodušit: "Nedíval jsem se na to, co bylo špatně. Neměl jsem na to zkrátka čas. Jen jsem řekl, že věci budeme dělat takto, protože vím, že to takto funguje.

Nedělám zbytečně rozruch kvůli všemu, co děláme, neberte mě špatně, ale je několik klíčových věcí, které jsou pro mě důležité a o kterých vím, že dělají výkonnost. Nemám čas si zde sednout a procházet, zda váš systém práce je lepší než můj systém. Jen jsem řekl, že to budeme dělat podle mého systému, protože jde o můj zadek."

S vozem FW34 loni dosáhli velkého pokroku, Pastor Maldonado s ním dokonce vyhrál závod ve Španělsku. Nástupce FW35 má být ještě lepší, venezuelský pilot si jej při testech pochvaloval.

"Byl s ním velmi spokojený. Takže si myslím, že obecně jsme optimisty, co se týče učiněného pokroku. Dosáhli jsme významného pokroku v aerodynamice a myslím, že se na sezónu těšíme. Rozhodně cítím více spokojenosti s letošním než s loňským vozem," popisuje Coughlan.


Pastor Maldonado je s novým Williamsem FW35 velmi spokojený (foto: Williams F1 Team)

Cítili jsme jako tým, že byly určité příležitosti, které jsme si nechali ujít. Jednalo se v podstatě o hloupé věci v kvalifikaci a také některé inženýrské záležitosti kolem vozu, na něž jsme se letos zaměřili.

Věříme, že páté místo v šampionátu by zřejmě odráželo skutečnou rychlost vozu, ale rozhodující bylo, že jsme nepředvedli patřičné výkony. To musíme udělat. Podle mě na páté místo máme a je i našim cílem. Chceme se posunout na pátou pozici, dostat se mezi nejlepších pět," dodává technický ředitel Williamsu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy