Na jeho vývoj dohlížel po menší pauze v F1 bývalý technický ředitel Sauberu James Key. Přítomní byli oba závodní piloti: Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne.
Vysoký nos monopostu poháněného atmosférickým osmiválcem Ferrari je překryt panelem, zachovává si však některé své tradiční prvky - včetně extrémně podseknutých bočnic, pod nimiž proudí vzduch po stranách k zadní části, kde ke zlepšení přítlaku přispívají Coanda výfuky. Brzdové kanálky po vzoru loňského Williamsu FW34 neobsahují vstupní otvory na vnitřní straně kola.
Úvodní slovo měl šéf týmu Franz Tost, který řekl: "Je to velmi emotivní. Tým pracoval s velkým úsilím, aby přišel se skvělým vozem a splnil vysoká očekávání pro tento rok. Cílem jeskončit došestého místa v šampionátu konstruktérů.
STR8 je prvním vozem pod vedením Jamese Keye a Lucy Furbatta. Oba piloti minulý rok odváděli opravdu dobrou práci a jsem přesvědčený, že pokud jim dodáme dobré auto, přijdou s překvapivými výsledky."