Technický ředitel James Allison o odvedené práci na monopostu E21 řekl: "Udělali jsme toho hodně, je to vzrušující auto. Pravidla jsou velmi podobná loňským, takže auta budou hodně podobná. Detaily podstatně ovlivní výkonnost, všichni budou rozvíjet stejné druhy konceptů."
Ošklivý vzhled přední části vozu vysvětluje takto: "Panel kosmeticky upravující vzhled nosu by vážil několik gramů a u Formule 1 je každý váha navíc znát, proto jsme ho zatím nepoužili. Pokud se ukáže, že hlavně přidá trochu přítlaku, nejen že upravuje estetiku, pak ho na vůz později nasadíme."
Allison rovněž prozradil, že letos již s pasivním DRS plánují závodit. Z připravovaného vozu E21 toho krom bočnic dnes k vidění moc nebylo, do prvního závod se podstatně změní.
Závodní pilot Romain Grosjean uvádí: Udělali jsme nejlepší, loni jsme měli výborně ovladatelné auto, Kimi s ním vyhrál závod a několikrát jsme stáli na pódiu. Všichni chtějí více, budeme se to snažit dosáhnout.
Věřím, že si udržím kvalifikační rychlost a budu se vyhýbat incidentům. Vím, že kluci velmi tvrdě pracovali a auto vypadá nádherně, je to dobrý výchozí bod. Budeme se ho snažit učinit co nejrychlejším a já se budu snažit zlepšit pokaždé, co usednu do vozu."
Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen rovněž sděluje své dojmy: "Samozřejmě máme důvody k optimismu, ale nebude to snadné. Loni jsme se snadno zlepšili, snad se nám to bude dařit i letos."
Zapracoval tým zejména na kvalifikační rychlosti? "Snažili jsme se zlepšit všechny oblasti. Samozřejmě, že když skončíte v kvalifikaci výše, máte mnohem větší šanci vyhrát více závodů a podstatně vám to ulehčí život v den závodů. Snažili jsme se ale vylepšit celý balík, snad budeme rychlejší," odpovídá Fin.
Testovacími piloty v sezóně budou Jerome d'Ambrosio, Nicolas Prost a nově i Davide Valsecchi.
Videozáběry prezentovaného Lotusu E21 (zdroj: Lotus F1 Team)
Další fotografie najdete pod článkem.
© Foto: Lotus F1 Team, 2013