Gillan byl jednou z hlavních osob, které se podílely za letošní návrat do formy. Jeho shrnutí závodů a výkonnosti svých pilotů jste mohli v průběhu sezóny pravidelně číst na našich stránkách.
K Williamsu se připojil během mizerné sezóny 2011, kdy byl jmenován hlavním provozním inženýrem při velké restrukturalizaci týmu, který opustil i technický ředitel Sam Michael.
Tým dnes večer pro Autosport potvrdil, že Gillan svou roli opouští, aby "strávil více času se svou rodinou." Své další plány a náhradníka však neoznámil.
Williams po loňském 9. místem v Šampionátu konstruktérů (horší už byli jen Caterham, Marussia a HRT) letos prožil úspěšnější sezónu: vyhrál Velkou cenu Španělska (před ní Velkou cenu Brazílie 2004) a předváděl podstatně lepší výkony, když průměr kvalifikační pozice Pastora Maldonada činil 8,8.
Gillan před příchodem k Williamsu pracoval u McLarenu, Jaguaru, Red Bullu a Toyotě, kde v její poslední sezóně šéfoval vývoji aerodynamiky.
Pastor Maldonado s letošním Williamsem FW34 (foto: Williams F1 Team)
Krom Gillana odcházejí také závodní inženýr Bruna Senny Tom McCullough, jenž přechází k Sauberu, a inženýr pro strategie Mark Barnett, který bude působit u Force Indie. Na cestě do Grove jsou však kvalitní posily.