Úvodní trénink v Abú Zabí začal za horkého a slunečného počasí. Teplota vzduchu dosahovala 32 °C, asfalt byl rozpálen na 43 °C. První a třetí trénink kvůli teplotám v kvalifikaci a v závodě, které začínají při ochlazování za západu slunce, proto není tak relevantní.
Do první části víkendu nastoupila hned pětice testovacích pilotů: Jules Bianchi místo Paula di Resty (Force India), Valtteri Bottas místo Bruna Senny (Williams), Giedo van der Garde místo Vitalije Petrova (Caterham), Ma-Qing Hua místo Naraina Karthikeyana (HRT) a Max Chilton místo Charlese Pica (Marussia).
Jako první se na trati hned po rozsvícení zeleného světla voze objevil Räikkönen následovaný Vergnem. Alonso se objevil se starými křídly a novým difuzorem, Massa kvůli srovnání vyráží s opačnou konfigurací. Do 10 min měli všichni nainstalováno a provoz ustal, kroužily pouze Mercedesy, Rosberg s pasivním DRS.
Týmy v prvním tréninku jako obvykle využívají pouze tvrdší ze dvou nabízených druhů pneumatik (v Abú Zabí měkká a střední), tu měkčí si nechávají až na druhý trénink.
Vettel se po instalačním kol šel zvážit, bez přilby a HANSu, Red Bull se bude snažit jít s minimální hmotnosti na limit a co nejlépe využít závaží rozmístěná v monopostu RB8.
Na trénink zastávek osobně před tréninkem dohlížel Sam Michael (foto: Christophe Malbranque)
Ferrari dnes poprvé v sezóně 2012 porušilo večerku FIA, která platila od 4 hod rána. Mechanici usilovně pracovali na přípravě vozů a nasazení nových dílů, například nového šestiprvkového předního křídla (Gary Anderson na něm napočítal 31 prvků produkujících přítlak), jehož smyslem je zlepšit konzistenci přítlaku spíše než jej zvýšit, a zadní křídlo s efektivnějším DRS.
Lotus se snaží získat zpět výkon (cca 20 koní), který ztratil nasazením Coanda výfuků před měsícem. Cílem je odmazat třetinu ztráty v Abú Zabí, polovinu v dalších podnicích.
Velký balík úprav přivezl i Caterham: nové Coanda výfuky, bočnice, brzdové kanálky a modifikace podlahy, difuzoru a předního křídla. Očekává, že ho tato vylepšení zrychlí až o 0,4 s na kolo. Nové zadní křídlo přivezlo HRT.
Po 20 min se prvním časem zapsal nováček Chilton - 2:27,380 min, Číňan Hua je s HRT o 0,367 s pomalejší, zbytek s letmými koly stále vyčkával na zlepšení přilnavosti dráhy. Po 35 min se na čele usadil třetí pilot s měřeným časem - Vergne, byl o 40 s rychlejší: 1:46,708 min.
Po něm rychlý rychlá kola zvládli i Bottas (1:47,308), Maldonado (1:47,847) a pořadí na čele se začalo rychle měnit: na prvním místě se objevuje rezervní pilot Williamsu (1:45,602), který zaznamenává i maximální rychlost na rovince (319 km/hod), Maldonado ztrácí 0,8 s.
Pořadí v polovině tréninku:
1. Schumacher 1:45,309
2. Bottas + 0,092
3. Bianchi + 0,460
4. Alonso + 0,522
5. Pérez + 0,656
6. Rosberg +0,688
7. Grosjean + 0,689
8. Massa + 0,739
Indická verze předních křídel Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Po 50 min na čele střídá Schumachera Alonso, z garáží vyjíždějí Vettel a Hamilton. Pilot McLarenu byl o 6 desetin rychlejší (1:44,001; sektory: 18,2/43,5/42,2), nejvíce získal ve druhém sektoru (0,4 s). V dalším pokusu se zlepšil na 1:43,449 (18,0/43,4/42,0). Do bitvy o nejrychlejší kolo se přidali i jejich týmoví kolegové - Button (1:44,034 - 18,0/43,4/42,4) s Webberem (1:44,542 - 18,2/43,7/42,5). McLareny mají na dlouhých rovinkách navrch.
Velkou smůlu měl Van der Garde, u něhož se na začátku objevil problém s motorem a na dráze se až do konce neukázal. Kýžených 25 kol neujel.
Alonso je po 75 min se staršími díly stále o 0,02 s pomalejší než Schumacher, který se zapomněl v závodní stopě a zbrzdil svého krajana Glocka s Marusií. Pozdě uhýbá a zvedá omluvně ruku.
V závěru se již všichni kromě Buttona a Vettela věnovali jízdám s větším množstvím paliva na středně-tvrdých pneumatikách, Hamiltonův čas ale už nikdo nepřekonal. V dobrém světle se představil i nejlepší z nováčků Bottas, jenž si připsal devátý nejrychlejší čas.
V prvním tréninku McLareny předčily Red Bully, vykročili po delší době opět k vítězství?
Maximální rychlosti: 1. Vergne - 319,2 km/hod; 2. Bottas - 31930; 3. Massa - 318,7; 4. Alonso - 318,1; 5. Kobajaši - 318,1; 6. Bianchi - 318,0; 7. Pérez - 317,6... 20. Hamilton - 313,8; 21. Button - 313,8; 22. Vettel - 311,8; 23. Webber - 311,8.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:43,285 |
2. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,333 |
3. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,765 |
4. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 1,081 |
5. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 1,257 |
6. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,409 |
7. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,830 |
8. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,909 |
9. | T | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 2,062 |
10. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 2,137 |
11. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 2,282 |
12. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 2,302 |
13. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 2,437 |
14. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 2,458 |
15. | T | Jules BIANCHI | fra | Sahara Force India F1 Team | + 2,484 |
16. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,526 |
17. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 3,364 |
18. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 3,423 |
19. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 4,133 |
20. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 4,606 |
21. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 5,069 |
22. | T | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | + 5,602 |
23. | T | Quing-Hua MA | chn | HRT F1 Team | + 7,202 |
24. | T | Giedo VAN DER GARDE | nld | Caterham F1 Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ