Kvůli jejich selhání ve Valencii a v Monze Renault přešel na loňské ověřené alternátory, aby se vyhnul opakování problémů. Nyní má přepracovanou verzi, s níž je po testech podle provozního ředitele Renault Sport F1 Remiho Taffina spokojený.
"Alternátor byl vyměněn a modifikován. Máme novou verzi, kterou jsme testovali v Singapuru, a další v Suzuce. Znovu jsme s ní jezdili v Koreji a totéž nás čeká zde v Indii," popisuje Taffin pro Autosport.
"Stejně dobře jsme ji provozovali na dynamometru. Stane se z ní specifikace, kterou představíme tento rok, když budeme potřebovat. Máme však také další specifikace, jež vycházejí z oddělení výzkumu a vývoje a jež jsou zaměřeny na rok 2013," pokračuje zástupce dodavatele motorů Red Bullu.
Rakouský tým podle něj na novou verzi bude muset přejít kvůli nedostatku loňských alternátorů nejpozději v Austinu: "Myslím, že nejpozději by k tomu mělo dojít ve Spojených Státech, ale záleží na počtu kilometrů, které ujedeme. Samozřejmě nebude pro všechny týmy, zatím ještě nevíme, pro koho."
Pohled pod kapotu Red Bullu (foto: Ben Wileman)
Ačkoliv se Red Bullu možná nebude chtít v závěrečné části sezóny, kdy bojuje o titul, z osvědčené na novou verzi, podle Taffina finální rozhodnutí učiní sám Renault Sport F1.
Na dotaz, které týmy budou muset nasadit novou verzi, odpověděl: "Abych byl velmi upřímný, na to je velmi těžké odpovědět, protože se už nejedná jen o technický problém. Jsou v tom osobní pocity, kterou verzi bychom měli nasadit, rovněž špatné vzpomínky a podobné věci.
Takže i když jsme prošli celým ověřovacím procesem, když začnete mluvit o nasazení nové specifikace alternátoru, lidé říkají: 'Přestaňte, měli bychom pokračovat se starou verzí.' Klíčovou bodem je, kdy přejít z loňské jednotky se spoustou ujetých kilometrů na novou specifikaci?
Rozhodnutí ale přijmeme my, jako vždy, protože u žádné vnitřní součásti motoru to nemůžete nechat na týmech. Ne kvůli tomu, že na by na to technicky neměli, ale kvůli přílišným emocím uvnitř," vysvětluje Taffin.