Prohlášení týmů po kvalifikaci v Koreji

Red Bull | foto: Red Bull Racing

JEONGAM - Jak zpětně hodnotí týmy a jezdci průběh dnešní kvalifikace?

RED BULL

Mark Webber, 1.
Tohle je mé první kvalifikační vítězství. Mám spokojený s tím, že jsme odvedli poměrně dobrou práci. Zabrali jsme, když se to počítalo - a o tom to všechno je. Mám radost z toho, že budu startovat z prvního míst, ale ten hlavní den přijde až zítra.

Po Suzuce jsme cítili, že jsme vůz vylepšili, nikdy se ale nemůžete dostat sami před sebe. Sem jsme přijeli s vědomím, že není nic jisté. Máme tady ale dobré auto, to je jisté.

Sebastian Vettel, 2.
Celkově si myslím, že s výsledkem můžeme být spokojeni. Byli jsme docela rychlí v první i ve druhé části kvalifikace. Při poslední jízdě - nechci obviňovat Felipeho. Myslel jsem, že zajíždí do boxů, což tak nebylo, a já jsem ho dostihl v posledním sektoru, takže jsem musel zvolnit.

Není to ideální, přesto to druhé kolo celkově nebylo dobré. Trochu jsem ztratil v prostředním sektoru, který se po celý víkend zdál být OK. Myslím, že druhé místo je pro start dobré. Následuje pak dlouhá rovinka, takže start by zítra mohl být zajímavý.

Christian Horner, šéf týmu
Jen se musíme ujistit, že tento víkend v pořádku projedeme několik prvních zatáček a přetavíme skvělou kvalifikaci ve výborný závodní výsledek. Všichni hlavní uchazeči o titul jsou vpředu, takže to bude zajímavý závod.

 

MCLAREN

Lewis Hamilton, 3.
Bude to velmi těžké dostat se před ně [Red Bully]. Ti kluci očividně udělali velký pokrok. Musíme na to tlačit, moc neztrácíme. Závodní rychlost u Jensona vypadala včera dobře. Jsem spokojený s tím, že se mi podařilo zajet čisté kolo a dostal vůz co nejvýše.

Jenson Button, 11.
V prvním pokusu v Q2 jsem v posledním sektoru zablokoval kola, musel podřadit až na jedničku a ztratil spoustu času. Ve druhém pokusu jsem zase zpomalil kvůli žlutým vlajkám. Vím, že bych ještě získal pár desetin k dobru, ale kvůli vlajkám to nešlo. Ale zítra budu bojovat a prostě startovat odsud. 

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Absolvovali jsme o víkendu pár dobrých dlouhých jízd. Při startu z druhé řady máte v závodě slušnou šanci. Sebastian, Lewis a Fernando jsou všichni seřazeni za Markem, takže to bude vzrušující.

Jenson měl smůlu, držel se nahoře až do žlutých vlajek, to však souvisí s tlakem kvalifikace. Musíte zajíždět každé kolo správně. Je to zklamáním, ušetřil ale novou super-měkkou a nové měkké směsi, takže má k dispozici spoustu voleb. Včera odjel fantastickou dlouhou jízdu. Pokusíme se o něco jiného a uvidíme, kam ho dostaneme.

 

FERRARI

Fernando Alonso 4.
Řekl bych, že jsme od Japonska udělali krok vpřed. Jak vidíte, daří se nám tu, i když je to trať podobná Suzuce. Další vylepšení přijdou v Indii. Vidět oba Red Bully v první řadě není překvapením. Zítra by mohl být dobrý závod. Mohl bych ztratit pár pozic po startu, protože jsem ve špinavé stopě. Ale neměl by být problém udržet se vpředu. Zítřejší cíl? Dojet před Vettelem! Mohl bych velmi snadno přijít o vedení v šampionátu, ale spíš mě zajímá, na jakém místě budu po VC Brazílie. Red Bull má lepší auto, ale my jsme lepší tým.

Felipe Massa, 6.
Nebyla to perfektní kvalifikace, ale byla dobrá. Udělal jsem několik malých chyb, které mě stály jedno nebo možná dvě místa k dobru. Šesté místo ale není zklamáním. Jak už jsme v minulosti viděli, delší jízdy nám vyhovují více než kvalifikace. Snad tedy budeme schopni bojovat s těmi před námi. Musíme přijít s dobrou strategií a dostat co nejvíce z pneumatik, které se tu nejspíš moc neopotřebovávají. První zatáčka je tu velmi těsná, snad se povede normální start. A že Grosjean startuje tak blízko u mě? Ví jak se má chovat, nebojím se. 

Stefano Domenicali, šéf týmu
Nikdy nejsme spokojeni, ale v kvalifikaci jsme udělali další krok správným směrem. Cílem bylo startovat z druhé nebo přinejhorším třetí řady, což se podařilo. Nyní se musíme zaměřit na závod. V pátek závodní rychlost nebyla špatná. Doufejme v čistý start bez jakýchkoliv problémů.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 7.
Zítra to snad bude pro mě dobrý den. Potřebuji projet první kolo bez incidentů.

Kimi Räikkönen, 5.
Je pro nás dobré být výš. Mohli jsme na tom být stejně i minule, ale roztočil jsem se. Pomohlo nám to, bude to pro nás v závodě lepší. Je to bezpečnější a lepší pozice do startu. Je to dobré zajet časy blízko těm v čele, takže by nám to mělo dát šanci na dobrý závod, protože dříve jsme věděli, že jsme daleko a že to bude těžké. Máme myslím lepší šanci na dobrou pozici. Celkově je to prostě lepší. Myslím, že výfuk se od včerejška nezměnil.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 8.
Nebyla to jednoduchá kvalifikace, ale všechno šlo podle plánu. V Q1 a Q2 jsem se trápil, a celý víkend bojuji s nedotáčivostí v prvním sektoru. Naštěstí mě to moc neomezilo, protože jsem dal dohromady dvě rychlá kola a zajistit si osmé místo. Časy byly velmi těsné a zítra to tak nejspíš bude taky, ale na dlouhé vzdálenosti jsme dobří, takže doufáme v zisk bodů.

Paul Di Resta, 14.
Auto mělo na Q3, ale zbrzdil mě provoz. V posledních zatáčkách mě zbrzdili další piloti, a to mě stálo potřebné desetiny sekundy pro postup. Jsem tedy trochu zklamaný. Auto bylo ale včera na delší vzdálenost v dobré kondici, takže i přes pozici na startu by mohl být dobrý i závod.

Robert Fernley, zastupující týmový ředitel
Od Nica to byl skvělý výkon, dostal se i před dvojici Mercedesu. Po tréninku jsme stále nevěděli, jak na tom budeme, jen jsme tušili, že bychom se do Q3 mohli podívat. V posledních deseti závodech jsme vždy měli alespoň jedno auto v Q3, což je výsledkem tvrdé práce týmu. Bohužel, Paula zbrzdil v klíčový okamžik provoz. Pro zítřek je naším cílem dojet s oběma vozy na bodech.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 9.
Deváté místo je maximum, kterého jsme dnes mohli dosáhnout. Auto jsme nastavili dobře, ale chyběla nám rychlost vyzvat na souboj vozy blíž čelu startovního roštu. Tvrdě pracujeme, abychom situaci zlepšili a doufejme, že naše rychlost bude v závodě lepší a získáme nějaké body. Okruh a chladnější počasí by nám měli sedět více, než tomu bylo v posledních závodech, takže se na závod těším.

Michael Schumacher, 10.
Pozitivní stránka dnešního výkonu je, že jsme udělali oproti minulému týdnu krok vpřed a dostali se do třetí části kvalifikace. Ale cekově to byl takový normální den. Očekávali jsme, že skončíme někde kolem osmého až desátého místa. V mém rychlém kole věci nešli úplně dobře v posledním sektoru. Když se podívám na zítřek, myslím, že můžeme doufat, že celkem vzbudíme respekt: naše závodní rychlost je dobrá, stejně tak pneumatiky. Uvidíme, co závod přinese.

Ross Brawn, šéf týmu:
Kvalifikace splnila naše očákávání a piloti odvedli dobrou práci, předvedli dobré výkony ve správný čas. Hledali jsem trošku víc rychlosti v Q3 a nezvládli ji z auta dostat. Bylo důležité najít správný balanc po celé kolo a zatímco jsme nebyli příliš konkurenceschopní v první části okruhu, ztráceli jsme čas kvůli nedotáčivosti v dalších dvou sektorech. Zítra to bude velmi taktický závod a bude se toho hodně dít a stále toho máme o tomto víkendu dost co získat.

 

SAUBER

Sergio Pérez, 12.
Je to smůla, protože jsme byli opravdu blízko tomu dostat se to Q3, ale pochopitelně jsem musel zpomalit kvůli žlutým vlajkám v posledním sektoru. No, pozitivní je, že jsme ušetřili sadu pneumatik do závodu. V každém případě to bude zajímavé, protože jsem nemohl zajet simulaci závodu v trénincích tak, jak bych chtěl.

Kamuj Kobajaši, 13.
Bez problému bych mohl zajet o pět desetin rychleji, ale musel jsem zpomalit kvůli žlutým vlajkám. Jsem zklamaný, především protože jsme auto během kvalifikace zlepšili. V první části jsem měl problém s nedotáčivostí, ale změny v nastavení fungovaly dobře. Přesto, máme zde trať, která dovoluje předjíždění a v závod je vždy jiný příběh.

Moniša Kaltenbornová, šéf týmu:
Dnes jsme ukázali dobrý výkon, ale nevrátilo se nám to zpět, protože oba naši jezdci byli zdrženi žlutými vlajkami v poslední zatáčce. Oba zajeli dobrou kvalifikaci a na základě dlouhých jízd, které jsme zajeli včera, jsem přesvědčena, že zítra podáme silný výkon. 

 

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 15.
Zlepšit se mezi tréninky a kvalifikací bylo těžké. V Q2 jsem zajel čisté kolo a dostal ze sebe maximum, ale prostě chyběla rychlost. Zítra budu muset o body tvrdě bojovat, protože se tu špatně předjíždí.

Bruno Senna, 18.
Jsem dneškem zklamaný. Měli jsme pár problémů v tréninku a nemohli jsme dát do kvalifikace maximum. Musíme doufat, že se zítra závod povede.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Měli jsme těžký den, oba jezdci se trápili s vyvážením vozu a moc rychlí jsme nebyli. Víme ale, v čem je problém, a snažíme se to rychle vyřešit. Doufáme, že jízda na delší vzdálenost nám půjde lépe a získáme pár bodů.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 16.
V Q2 jsme jeli na dva pokusy a v tom posledním jsem ztratil řízení. Najednou jako by se auto zaseklo na neutrálu a nešlo s tím nic udělat. Musel jsem zastavit a vzdát to. Škoda, protože v Q1 to vypadalo dobře. Nevím, jestli bych se dostal do Q3, ale rozhodně je to promarněná příležitost. Ale to k motorsportu patří. Snad se zítra bude dařit lépe.

Jean-Eric Vergne, 17.
Dnes to vypadalo dobře. Bohužel jsem špatně projel poslední zatáčku a málem ztratil kontrolu nad vozem. Jsem na sebe naštvaný. Přes noc se výkonnost vozu trochu zlepšila, a mezi tréninkem a kvalifikací také. Zítra se pokusím dobře odstartovat a snad získám nějaké body.

Laurent Mekies, hlavní inženýr
Tato kvalifikace byla zklamáním. Od včerejška jsme zlepšili nastavení a v Q1 to bylo vidět. Vypadalo to nadějně, ale pak Daniel zaparkoval u trati se slovy, že nemá kontrolu nad vozem. Teď musíme zjistit, co bylo příčinou, a opravit to. Jean-Eric pak jel trochu agresivněji a udělal chybu. I když se nám kvalifikace nepovedla, výsledky Q1 ukazují, že jsme na tom dobře a mohli bychom bojovat o body.

 

CATERHAM

Vitalij Petrov, 19.
S dnešním výkonem jsem opravdu spokojen. Měl jsem pár problémů s autem, které mě už tento víkend stály hodně času, ale členové týmu udělali vše proto, aby to fungovalo. Za to jim děkuji.

Moje poslední kolo bylo velmi rychlé, možná nejrychlejší, jakého jsme tu byli schopni. Dobře jsme to načasovali, takže jsem neměl problémy s provozem na trati. Teď je cílem pro zítřek předvést čistý start a předvést tuto výkonnost i v závodě. 

Heikki Kovalainen, 20.
Celý víkend se trápím s hledáním správného nastavení, kvalifikaci nevyjímaje. Jeli jsme tři pokusy, jeden na měkkých a další dva na superměkkých pneumatikách. V posledním kole v Q1 jsem trpěl velkou nedotáčivostí v posledních čtyřech zatáčkách. Nebýt toho, možná bych byl o něco lepší, ale nebyl jsem. Zítra bude hlavní strategie použití pneumatik. Posledně jsme viděli, že v prvních fázích závodu můžeme bojovat, uvidíme, jestli se nám to tu povede také.

 

MARUSSIA

Charles Pic, 21.
Byla to pro nás dobrá kvalifikace. V první jízdě, na měkkých gumách jsem byl v provozu a ztratil v pneumatikách teplotu. Ve druhé jízdě jsme použili super měkkou sadu. Ztratili jsme 0,2 s v prvním sektoru při brždění, ale v prostředním sektoru to bylo dobré a celkově to byla pozitivní kvalifikace. Ušetřili jsme dvě sady pneumatik pro závod a uvidíme, jak se budeme zlepšovat.

Cítím se na okruhu spokojeně a užívám si to - druhý sektor je opravdu skvělý! Kvůli změně motoru budu startovat zezadu, ale mylsím, že se rychle můžeme posunout v prvních částech závodu, takže se budeme moci soustředit na boj s našimi nejbližšími soupeři.

Timo Glock, 22.
Byl to pro nás zatím celkem těžký víkend. Trápili jsme se s balancem vozu až do kvalifikace. Odpoledne to vypadalo o něco lépe a auto se lépe řídilo. Moje jízda na měkkých byla ok, ale když jsem to vyměnil za super měkkou sadu, udělal jsem chybu v zatáčce č.10, vyjel zeširoka a ztratil rychlost. Trošku smůla, protože jsem zratil pár desetin, ale alespoň bylo auto lepší a myslím, že to zítra může být lepší závod.

John Booth, šéf týmu
Přes noc jezdci a mechanici strávili hodně času analýzou problémů s balancem vozu z tréninků a ráno program pro oba vozy zahrnoval změny v nastavení, abychom viděli, zda můžeme ty specifické problémy vyřešit. Timo nakonec neměl nejlepší sekci a spokojil se s kompromisem, což byla trošku neznámá, když jsme nastupovali do kvalifikace. Charles byl mnohem spokojenější s řízením ve třetím tréninku, které mu včera dělalo problémy, a zlepšení se ukázalo i v kvalifikaci.

Rozhodli jsme se opustit klasickou strategii dvou pokusů na superměkké sadě, protože jsme věděli, že nebudeme konkurenceschopní. Ale víme, že v závodech jsme lepší. Trať je pro nás výzvou, protože první sektor je plný rovinek. Nemáme KERS, což je pro nás nevýhoda. Kolo je ale dlouhé, takže si chceme vybudovat náskok ve druhém a třetím sektoru a těžit z toho, že jsme ušetřili nové sady pneumatik. 

 

HRT

Narain Karthikeyan, 24.
Po třetím tréninku jsme na tom byli docela dobře. Na okruh jsem si zvykl rychle a auto bylo dobré. Znovu jsem ale měl smůlu a potýkal se s mechanickou poruchou už v prvním kole kvalifikace. Musíme problém analyzovat a zabránit jeho dalšímu šíření. Zítra se zkusíme vrátit do pozitivních kolejí.

Pedro de la Rosa, 23.
Zajeli jsme více než akceptovatelnou kvalifikaci, zvlášť druhé kolo bylo hodně dobré. Ale měli jsme dost nedotáčivé auto a jako výsledek jsme nebyli schopni zajet perfektní kolo. Rozdíl proti našim soupeřům není takový, jak jsme očekávali, ale vypadá to, že jim na tomto okruhu funguje lépe než nám. V každém případě jsem spokojen s kvalifikací a především rychlostí na měkké sadě pneumatik. Zítra, jako vždy, do toho dáme vše a budeme pokračovat ve stahování ztráty na naše soupeře. 

Luis Pérez-Sala, šéf týmu
Dnes to nebyl náš nejlepší den. V ranním tréninku jsme byli svědky zlepšení ve výkonosti auta a oba piloti dojeli s lepšími pocity než včera. Ale v kvalifikaci to nešlo tak dobře. Narain, v jeho prvním kole, rozbil brzdový disk a nemohl dál vyjet. Naštěstí oba - vůz i pilot - jsou v pořádku a vyšetřujeme, proč se to stalo. A Pedro dokončil dobré kolo, ale naši soupeři byli lepší. Zítra to bude dlouhý závod a pneumatiky a zastávky v boxech budou hrát klíčovou roli, takže musíme zkusit odvést co nejlepší práci a maximalizovat každou příležitost, kterou dostaneme.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy