McLaren o problémech s Hamiltonovou převodovkou před závodem nevěděl

McLaren | foto: McLaren

Lewis Hamilton včera musel ve Velké ceně Singapuru kvůli interní závadě převodovky předčasně odstoupit z prvního místa. McLaren před závodem nic netušil, jak někteří usuzovali z radiokomunikace.

Brit musel svůj vůz odstavit na začátku 23. kola poté, co mu převodovka začala zlobit v nájezdu do první zatáčky, a poté nemohl zařadit žádný rychlostní stupeň. V rádiu mu jeho inženýr řekl, že po kvalifikaci "udělali všechno, co mohli," z čehož někteří usuzují, že závadu McLaren tušil již v sobotu.

Technický ředitel Paddy Lowe večer potvrdil, že se jednalo o interní selhání převodovky, sportovní ředitel Sam Michael však uvedl, že před závodem nic nevěděli: "Ne. Před tím ne."

"Varovné příznaky se objevily o několik kol dříve. Pár kol jsme předtím  [v dřívějších závodech] jsme pozorovali určité potíže. Někdy to může trvat celý závod, jindy ne. Měli jsme tedy jasné varování. Včera jsme provedli plnou inspekci, ale netýkala se toho. Nevím o žádném příznaku, který by se toho týkal," pokračuje Michael.

Šéf týmu Martin Whitmarsh dodává: "Viděli jsme, že rostou teploty, stoupají tlaky a pár dalších úkazů - bylo to tak bolestivé, když jsme to pozorovali několik kol."

Problému si o několik kol dříve povšimli za ním jedoucí Sebastian Vettel či Jenson Button, který řekl: "Tři či čtyři kola mu stříkal olej z převodovky. Tehdy jsem si myslel, že to pochází z vozu o kolo zpět, ale pak jsem viděl Lewise, jak odstupuje, takže jsem poznal, že to bylo z jeho vozu."


Do cíle v Singapuru dojel opět pouze jeden vůz, McLaren se poráží sám
(foto: McLaren Mercedes)

Někteří poukazovali na kontakt Hamiltona po kvalifikaci a na to, že se Williams rozhodl po doteku zdi vyměnit převodovku u Bruna Senny. Šéf McLarenu však kontruje: "Když se podíváte na Sennu a několik dalších, obrousili to dost těžce.

Mluvil jsem ráno s kluky: kolo mělo dvou- až třicentimentrovou odřeninu, nebylo však poškozeno. Ráfky jsou celkem tenké a křehké a inženýři provedli NDT (nedestruktivní testování) celého zavěšení.

Byli si naprosto jistí, že se jedná jen o velmi lehkou odřeninu, ne takovou, která by měla způsobit nějaké poškození. Nemyslím si, že dnešek jakkoliv souvisel se včerejškem," dodal Whitmarsh po závodě.

McLaren musel kvůli technickým závadám odstoupit z čelních pozic v posledních dvou závodech za sebou: v Monze zůstal stát kvůli poruše palivového čerpadla Button. Ve Wokingu to budou muset co nejdříve vyřešit, chtějí-li si uchovat klesající šance na titul, protože auto má jinak výbornou rychlost a jejich závodní tým na trati odvádí skvělou práci.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 25 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy