Pirelli pro závodní víkend v Singapuru přiveze ty nejměkčí pneumatiky, které má: super-měkkou a měkkou směs. Vlhkost vzduchu se po celou dobu pohybuje kolem 75 - 90 % a asfalt je celkem kluzký. Přilnavost je na městském okruhu obvykle horší - přidávají se k tomu kanály a namalované bílé čáry. Závod bývá velmi dlouhý, obvykle se blíží dvouhodinovému limitu.
"Osobně Velkou cenu Singapuru miluji - představuje úžasnou noční podívanou se skvělou atmosférou a fantastickou výzvou pro pneumatiky," uvádí Paul Hembery.
"Vzhledem k neobvyklým okolnostem, za kterých se jede závod pod více než tisíci lampami, musí týmy a piloti velmi pečlivě přemýšlet o strategii, protože podmínky a vývoj jsou něčím, co se liší od normálního závodu během dne.
Jedním z faktorů, který určitě vstoupí do hry, je safety car: během každé Velké ceny Singapuru, která se zde od roku 2008 jela, safety car vyjel v určitou chvíli na trať. Znamená to, že strategie musí být flexibilní i efektivní, aby bylo možné využít jakoukoliv potenciální neutralizaci," vysvětluje sportovní ředitel Pirelli.
Velká cena Singapuru se jede v noci za umělého osvětlení (foto: Sahara Force India)
"Zatímco je vlhkost neustále vysoká, zatím během Velké ceny Singapuru nepršelo, což by měl platit i letos. Zřejmě uvidíme tu nejvyšší výkonnost, kterou nabízejí dvě nejměkčí směsi slicků z našeho portfolia pro Formuli 1.
Minulý rok vyhrál závod Sebastian Vettel díky třízastávkové strategii, ale Lewis Hamilton dojel po čtyřech zastávkách pátý, navíc si musel odbýt trestný průjezd boxy.
Protože průměrné rychlosti nejsou moc vysoké, neměla by být degradace problémem, pokud bude kontrolováno protáčení kol při výjezdu z pomalých zatáček - jinak mohou nastat problémy s přehřátím," dodává Hembery.