Alonso: Jak dostat z letošních pneumatik maximum

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Jak je možné z letošních pneumatik Pirelli, které jsou občas kritizovány, dostat podle Fernanda Alonsa maximum?

Na adresu svých letošních směsí Pirelli občas slýchá kritiku. Piloti si stěžují na jejich konzistenci či příliš úzké teplotní rozpětí, při kterém fungují. Týmy věnují spoustu úsilí jejich poznávání, aby věděli, jak z nich dostat maximální výkonnost.

"Pneumatiky jsou rozhodně jedním z letošních kritických faktorů. Vědět, jak je zvládat, je jedním z klíčů k vítězství či k dobrému výsledku. Jejich chování se liší trať od trati a také záleží na počasí," říká pro F1 Racing Fernando Alonso, který v Monze zvýšil svůj náskok na čele šampionátu na 37 bodů.

Jak na letošní směsi? "Základem je netlačit na ně moc hned na začátku stintu a umět odhadnou, kdy se blíží "útesu" - tím myslím bodu, kdy je pokles jejich výkonnosti takový, že začínáte jezdit opravdu pomalu. To vám snadno může pomoci získat několik příček," pokračuje Španěl.

Ferrari loni mělo problémy se zahříváním tvrdších směsí. Pirelli však krom změny v profilu a množství gumy na jejich povrchu sáhlo také k jejich změkčení. Situace se v tomto ohledu podle Alonsa ve Scuderii zlepšila: "Co se týče kvalifikace, tak bych řekl, že letos tam nejsou problémy. Pokud jsme se loni trápili se zahříváním nejtvrdší směsi, tak nyní je to mnohem lepší."


Fernando Alonso na nejtvrdší směsi pneumatik Pirelli v Monze (foto: Scuderia Ferrari)

Proč jeho týmový kolega Felipe Massa letos tolik zaostává? "Felipe se trochu trápil na začátku sezóny, ale od Bahrajnu se situace zlepšila. Měl však i trochu smůlu, v několika posledních závodech však začal získávat dobré výsledky. Jeho příspěvek bude pro bitvu o titul zásadní. Felipe je stále velmi talentovaným jezdcem, byť se zdá, že na to mnoho lidí zapomnělo," chválí Brazilce Alonso.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy