Mechanici McLarenu potvrzují zlepšení svých činností v boxech: Buttona odbavili za 2,6 sekundy, Brit byl navíc pilotem, který se v boxech zdržel vůbec nejkratší dobu.
Svou rychlostí překvapili mechanici Toro Rosso, když Ricciarda ve 12. kole přezuli za 2,9 s. Pod tři sekundy se nedostal již ani jeden ze špičkových týmů, u Ferrari to ve stejném kole bylo o chloupek pomalejší.
Velmi dobře pracovali rovněž u Lotusu: stříbrného Räikkönen odbavili dvakrát za 3,1 s. Zastávky si naopak nedá za rámeček Williams, který to u svého jediného klasifikovaného Senny nestihl ani jednou pod 4,3 s.
Velmi dlouho trvala Kovalainenova zastávka, což byl důsledek nebezpečného vypuštění, za které tým inkasoval pokutu ve výši 10 000 Eur (v přepočtu kolem čtvrt milionu korun). Fin se při tom střetl s přijíždějícím vozem HRT, musel být zatlačen pár metrů zpět a nechat si vyměnit poškozené křídlo. Tato estráda jej vyšla na 34,9 s.
Do závodu dnes všichni krom Hülkenberga a Rosberga startovali na středně-tvrdé (medium) směsi. Překvapivě si pouze s jednou zastávkou během celé Velké ceny Belgie vystačilo vedoucí duo Button - Vettel, podobný tak vyšel i Picovi s Marusií. Nikdo z nich to před startem neplánoval.
Všichni ostatní vsadili na dvouzastávkovou strategii, pouze Kobajaši a De la Rosa se kvůli poškození svých vozů v první zatáčce u mechaniků objevili třikrát.
O strategii jedné zastávky se po úvodních konkurenceschopných časech pokusil i Mercedes u jubilanta s 300. starty- u Schumachera. Devět kol před koncem však museli stavět podruhé. Jejich odvaze se divím, šetrnost k pneumatikám není ani zdaleka silnou stránkou monopostu F1 W03.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi zvládl v úvodu Vettel: 21 kol (47,7 % závodu), Pic na tvrdé sadě vydržel 26 okruhů (59,1 %).
Legenda: