Kobajaši začal za deště ve Spa nejrychleji, Massovi se z Ferrari zakouřilo

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

SPA - 1. TRÉNINK; V prvním deštivém tréninku byl nejrychlejší Kamuj Kobajaši se Sauberem, druhý Maldonado ztrácel přes půl sekundy. Špičkové týmy kvůli počasí techniku šetřily.

Dopoledne začalo v Belgii za deště a teploty pouze kolem 13 °C. Z testovacích pilotů dopoledne dostali šanci pouze Valtteri Bottas místo Bruna Senny (Williams) a Dani Clos místo Naraina Karthikeyana (HRT). V 10 hod vyrazil jako první na dráhu Vergne následovaný Ricciardem, Closem, Petrovem a Bottasem - všichni na pneumatikách do deště (wet).


Schumacherova nová přilba pro Velkou cenu Belgie - zlato nahrazuje platina
(foto: Mercedes AMG F1 Team)

Schumacher s novou přilbou oslavující 300. velkou cenu a Alonso jezdili se zadními křídly pro nízký přítlak, jejich týmoví kolegové Rosberg a Massa s křídly pro střední přítlak. De la Rosa si však stěžoval, že je na ježdění příliš mokro.

Kobajaši byl prvním pilotem, který stanovil měřené kolo - 2:23,141 min, na výjezdu z Eau Rouge mu bylo naměřeno 215 km/hod. Ve svém čtvrtém okruhu byl pak o téměř 6 s rychlejší a zmizel v boxech. Po 15 min instalační kolo neabsolvovali pouze Alonso a Hamilton.


Nové přední křídlo Red Bullu (foto: T. Grüner)

Red Bull přivezl do Spa přepracovanou zadní část, do prvního tréninku ale kvůli dešti nasadil pouze nové přední křídlo.

Lotus poprvé zkoušel svůj F-kanál (jejich technický ředitel James Allison ho nazývá jednoduše "Zařízením") na obou vozech zároveň. Ve Spa by pro ně mohl být velkou výhodou - nachází se zde spousta dlouhých rovinek.

Samotný DRS zde pomáhá k o 1,2 s rychlejším časům na kolo, jeho vylepšení by mohlo přidat další 0,2 - 0,3 s. Tento typ okruhu má jejich vozu dokonale sedět - horší to u Lotusu bývá při nízkých teplotách a na tvrdších směsích pneumatik. Pirelli sem přivezlo to nejtvrdší, co může nabídnout: středně-tvrdou a tvrdou směs.

McLaren přivezl spoustu novinek. Některé jsou ukryté pod kapotou, jiné viditelné - např.: nová křídla a bočnicové panely podobné těm, které používá Sauber. Těsně kopírují přední stranu bočnic. Auto o moc hezčí není, ale na krásu se nehraje. Slouží k vylepšení proudění kolem vozu, a pokud fungovaly v tunelu, měly by se osvědčit i na dráze, protože nemají žádný vztah se zemí.


Nové přední křídlo Ferrari pro nižší přítlak bez horní kaskády v jeho přední části
(foto: T. Grüner)

Stručně o některých dalších novinkách: Ferrari zkoušelo nové přední křídlo bez horní kaskády. Williams přivezl nové přední i dvě verze zadního křídla pro nízký přítlak, z toho jednu jsme již viděli v Kanadě. Marussia spoustu vylepšení - nové přední a zadní křídla i výfuky. Včera je pracně nasazovali na vůz, dnes je kvůli počasí opět sundávali. Zdá se, že chtějí vyzkoušet i svou verzi dvojitého DRS.

Prvních třicet minut pršelo opravdu hustě, poté Meteo France týmům sdělilo, že by měl slábnout. V polovině tréninku měl na svém kontě měřený čas pouze Kobajaši, na trati nebyl k vidění jediný monopost.


Nové bočnicové panely McLarenu (foto: McLaren Mercedes)

Po 47 min se na obhlídku vydali piloti Toro Rosso, opět na pneumatikách do deště, který ustával. Před Kobajašiho se svým prvním pokusem místo se posunul Ricciardo (2:14,520 min), Vergne byl o 1,842 s pomalejší. Francouz měl při průjezdu rychlým Pouhonem problémy a na chvíli se ocitl mimo trať, díky asfaltové únikové zóně však bez problému pokračoval. Přidávali se další a po 55 min kroužilo už 13 vozů.

Ke konci se však počasí opět zhoršoval a déšť sílil. Vettel měnil přední křídla a po chvíli i nos, v garáži McLarenu a Ferrari to aktivitou moc nehýřilo - na mokrých pneumatikách pro ně ježdění nemělo moc smysl, na intermediálky bylo na draze vody příliš.

Do čela se dostal na chvíli Maldonado (2:11,389 min), po 70 min jej vystřídal opět Kobajaši (2:11,389). Button s McLarenem se svým prvním pokusem dostává na 11. místo (2:16,861). Ke konci vyrazil i Alonso s Hamiltonem, ale Japonce již nikdo za zhoršujících se podmínek nepřekonal.

Koncovku zdramatizoval pouze Massa, kterému se v poslední šikaně Bus Stop zakouřilo z jeho Ferrari, nejspíše kvůli problému s motorem.

Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 294 km/hod; 2. Clos - 294; 3. Vettel - 294; 4. Webber - 292; 5. Vergne - 292; 6. Ricciardo - 291.

Přehled všech časů 1. tréninku: PDF.

GP Belgie (Circuit of Spa Francorchamps)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 14 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team2:11,389
2. 18 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 0,552
3. 16 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 0,615
4. 17 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 1,435
5. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 1,802
6. 15 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 2,472
7. 8 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 2,821
8. T Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team+ 3,271
9. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 3,471
10. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes AMG Petronas F1 + 4,013
11. 11 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 4,423
12. 24 Timo GLOCK deuMarussia F1 Team+ 5,020
13. 12 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 5,397
14. 21 Vitalij PETROV rusCaterham F1 Team+ 5,399
15. 4 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 5,438
16. 3 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 5,472
17. 25 Charles PIC fraMarussia F1 Team+ 6,130
18. 20 Heikki KOVALAINEN finCaterham F1 Team+ 6,810
19. 22 Pedro DE LA ROSA espHRT F1 Team+ 8,157
20. T Dani CLOS espHRT F1 Team+ 8,300
21. 10 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 27,312
22. 5 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 29,360
23. 9 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 35,191
24. 6 Felipe MASSA braScuderia Ferrari-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy