Své nové agregáty tak již netestují jen Renault či Mercedes, ale podle šéfa oddělení motorů a elektroniky - Lucy Marmoriniho - tuto fázi podstupuje i Ferrari.
"Je to období velkých výzev pro lidi z pohonných jednotek. Pracujeme na motoru pro rok 2012, jelikož je zbytek sezóny velmi důležitý, ale nikdo nezmiňuje to, že musíme pracovat rovněž na motoru pro rok 2013 a jeho nové instalaci, s čímž je také hodně práce," popisuje rušné období v Maranellu Marmorini.
"V současné době mám šestiválec, a první z nich jede na dynamometru. Jedná se o zajímavý projekt," přiznává dále.
1,5l turbomotor Ferrari z roku 1986: V6 120°, 24 ventilů 20HC, 11 500 ot/min, 850 koní
(foto: Petr Hlawiczka)
A tak zatímco Ferrari, Renault a Mercedes úspěšně pokračují ve vývoji nových přeplňovaných V6 jednotek, osud nezávislého dodavatele PURE zůstává zahalen nejistotou poté, co musel kvůli problémům s financemi na počátku srpna zastavit své práce.
Cosworth nedávno uvedl, že také vyvíjí nové motory pro rok 2014, podle Autosportu však není jisté, zda do tohoto drahého programu bude investovat. V tom případě by Formuli 1 za dva roky zůstali pouze 3 dodavatelé pohonných jednotek.