V této sezóně se v F1 poprvé objeví nové V6 1,6litrové turbomotory. Podle Neweyho by se zákazníci některého z jejich výrobců mohli dostat i díky zpřísnění předpisů pro oblast šasi do velké výhody.
"V roce 2014 budou ve výkonnosti motorů, tedy v celých pohonných jednotkách, které již nebudou pouhými spalovacími motory, protože budou obsahovat různé systémy pro rekuperaci energie," předpokládá Newey.
"Je možné, že si jeden výrobce povede výrazně lépe než ostatní, což by mohlo končit jeho vozy na čele roštu. Mohlo by to vyústit v šampionát jednoho výrobce motorů," upozorňuje.
Slavný konstruktér je známým kritikem přísných pravidel pro vývoj vozů, což se od roku 2014 ještě zpřísní.
"Pravidla pro šasi z pohledu aerodynamiky budou ještě omezenější verzi těch, které máme nyní.
Týmy musí samozřejmě s výrobci motorů pracovat na jejich instalaci. Uvidíme, jestli někdo přijde s něčím novým a získá tak pro sebe výhodu," dodává Newey pro Autosport.
Mark Webber s nejnovějším dílem Adriana Neweyho - Red Bullem RB8
(foto: Red Bull Racing)