Webber o kvalifikacích: Pár hodně intenzivních minut, kdy na to tlačím o 5 % víc než v závodě

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Kvalifikace pro jezdce znamená jediné: tlak. Aby na startu stáli na co nejlepší pozici, tak musejí zajet perfektní kolo, tedy podle názoru Marka Webbera.

"Je to pár poměrně intenzivních minut," říká Mark Webber. "Musíte dokázat to, čemu se říká, že vše klaplo. Vaše naladění je trochu jiné v kvalifikaci oproti závodu, protože se nemusíte starat o palivo a opotřebení gum. Auto je nastaveno tak, že hned můžete zajet nejrychlejší čas víkendu."

Jednotlivá auta v kvalifikaci zajížději typicky asi o 4 s rychlejší časy než jakou pak mají hodnotu jejich nejrychlejší kola v závodě. Tento rozdíl je způsoben z větší části autem, ve kterém je jen minimum paliva a které má pro kvalifikaci čerstvé gumy. Jezdci ale také jedou ostřeji než kdykoliv jindy během víkendu. 

"Řekl bych, že na to v kvalifikaci tlačím asi o 5% více než v závodě. Nejrychlejší kolo ale dáte v Q3. Q1 použijete k tomu, abyste se něco dozvěděli o autě a o podmínkách na trati. V Q2 pak jedete na limitu, abyste se ujistili, že se dostanete mezi nejlepších deset. A v posledních minutách Q3 do toho dáte prostě vše. Všude na to tlačíte o trochu více, je to výzva, kterou si vždy užívám.

Časy jednotlivých sektorů se mi ukazují na volantu, takže to můžu za jízdy porovnávat s mým předchozím nejlepším časem. Když tam vidím mínusové znaménko, tak vím, že věci jdou dobře," dodává Webber.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy