Red Bull byl ve srovnání s ostatními konkurenty poslední dobou až moc často v hledáčku komisařů FIA. Mohli jsme sledovat kauzu ohledně děr v podlaze, která se řešila v Monaku, pak zákaz vývodu vzduchu na přední nápravu a naposledy obvinění z údajného nelegálního mapování motoru na Hockenheimu. V Monte Carlu i na Hockenheimu museli týmový šéf, Christian Horner, a technický ředitel, Adrian Newey, čtyři hodiny před závody podávat vysvětlení. "Není to optimální pro přípravu na závod," řekl Sebastian Vettel.
Ale i některá rozhodnutí komisařů během závodu odpovědné lidi od Red Bullu zrovna dvakrát nepotěšila, například penalizace průjezdu boxy pro Vettela v Barceloně, kde v úseku se žlutými vlajkami projel s otevřeným DRS a byl zde navíc rychlejší než v předcházejícím kole. Nestalo se to stejné Michaelu Schumacherovi i ve Valencii? Nicméně on zůstal penalizace ušetřen. Na druhou stranu musíme dodat, že byť bylo jeho DRS otevřené, tak byl v daném úseku jasně pomalejší.
Také nasazení safety caru ve Valencii kvůli troskám na trati Red Bullu nehrálo do karet. Podle názoru poradce týmu, Helmuta Marka, to mělo jen snížit náskok Vettela na zbytek pole, který byl tou dobou již slušný. Na Hockenheimu, když byly na trati trosky předního křídla Felipeho Massy, zůstal safety car při podobné situaci v garáži.
Red Bull tehdy namítal, že za defektem kola na McLarenu Hamiltona stály právě tyto trosky. Zatím poslední spornou věcí bylo potrestání Vettela za předjížděcí manévr na Buttona v Německu.Helmut Makro to tehdy označil za "smrtelný trest za malé vloupání". Fandové Red Bullu stále častěji mluví o spiknutí. Co za možným spiknutím může stát? Důvody jsou v podstatě dva: FIA chce zabrátit Vettelovi a Red Bullu v získání třetího titulu v řadě, a nebo je trest za to, že Red Bull společně s Berniem Ecclestonem podporuje budoucní omezení FIA na kontrole tohoto sportu.
Světová rada se snaží veškerá podezření co nejrychleji zamítnout. Na druhou stranu bychom měli vidět fakt, že kdyby měla FIA Red Bull opravdu na mušce, tak ho mohla letos už třikrát diskvalifikovat, což neudělala. Mohla tak udělal například kvůli otvorům v podlaze před zadními koly. Tehdy však FIA vzala Red Bull na milost. O to, že Red Bull tehdy mohl závodit se zasadil osobně Jean Todt a pravidla byla poté upřesněna.
V Montrealu byl Red Bull komisaři FIA již v prvním pátečním tréninku upozorněn, že vedení vzduchu přes brzdové kanálky na ráfky nebude tolerováno, protože se jedná o pohyblivý aerodynamický element na voze. Ve vyjádření FIA stojí: "Kdybychom něco měli proti Red Bullu, jak je nám předhazováno, tak bychom s vyšetřováním závodu počkali až doteď a pořádně si je tak vychutnali." (prohlášení je ze čtvrtka před Maďarskem, vztahuje se tak k Německu, pozn. red.)
Další problém na Red Bull čekal v Maďarsku, již v Montreaulu našli komisaři na přední nápravě třetí tlumič, který sloužil pro upravování světlé výšky auta. Světlá výška se nesmí mezi kvalifikací a závodem měnit, nicméně nějaké její přenastavení mezi sobotou a neděli bylo těžko kontrolovatelné, a tak FIA zakázala používat jakékoliv nástroje k nastavování aut.
V případě Red Bullu toho však mohli mechanici dosáhnout pomocí vlastních rukou. Hodně lidí by si asi řeklo, že je jen velmi těžké přenastavit světlou výšku auta bez toho, aniž by si toho komisaři všimli. Jednalo se však o velmi malé změny. Experti se však shodují: "Red Bull mohl být v Kanadě klidně diskvalifikován."