McLareny v Maďarsku řádí, Alonso ztrácí půl sekundy

McLaren | foto: McLaren

HUNGARORING - 1. TRÉNINK; McLareny suverénně ovládly první tréninku před Velkou cenou Maďarska. Třetí Fernando Alonso na nejrychlejšího Lewise Hamiltona ztratil 0,576 s.

První trénink začal za příjemného slunečného počasí - teplota vzduchu dosahovala 26 °C, trať 34 °C. Po posledních dvou deštivých pátcích v Silverstone a v Hockenheimu to pro týmy byla příjemná změna. Osobně ho sledoval i Bernie Ecclestone, který v Hockenheimu překvapivě chyběl.

Dopoledne se na Hungaroringu (technický průvodce okruhem zde) představili tito testovací piloti: Jules Bianchi (Force India) místo Nica Hülkenberga, Valtteri Bottas (Williams) místo Bruna Senny a Dani Clos (HRT) místo Naraina Karthikeyana.

Na trať jako první vyrazili Vergne s Kovalainenem. Toro Rosso testuje nový difuzor a nové zadní křídlo, tým potřebuje učinit pokrok jako sůl. Šeptá se o odchodu technického ředitele Giorgiho Ascanelliho a jeho nahrazením Jamesem Keyem, bývalým technickým ředitelem Sauberu, jenž nyní pracuje u automobilky Lotus.

Fin s Caterhamem hlásí, že je vše OK, akorát mu schází přilnavost na zádi - což se na zaprášeném okruhu zlepší, jakmile se během jízd pokryje gumou. Po chvíli si stěžuje na slabší výkonnost v pomalých zatáčkách, v rychlých je spokojený.


Spodní strana předního křídla Ferrari v Maďarsku (foto: T. Grüner)

Během prvních devíti minut byly nainstalovány všechny vozy, po prvotní analýze byl dán pokyn závodním inženýrům k zahájení svých pátečních programů. Button se do toho během dvoukolové instalace pustil hned zostra, na hlavní rovince mu bylo naměřeno přes 300 km/hod.

Za předním levým kolem Massova Ferrari se objevuje velký měřicí přístroj. Smedley Felipemu připomíná, aby se snažil zlepšit svá zastavení v boxech s tím, že je "vždy vpravo."

Lotus na Räikkönenově vozu znovu zkoušel své dvojité DRS. Do Maďarska přivezl i nový nos, který připomíná zobák pelikána. Kimi se však v úvodu potýkal s velkými problémy s chlazením motoru, proto mu tým doporučil, aby nepoužíval nízké rychlostní stupně. Po dojezdu do boxu mechanici začali ihned chladit a hledat příčinu problémů.

První měřené kolo zaznamenává Kovalainen s Caterhamem (1:29,977 min). Loni zde byl v úvodním tréninku nejrychlejší Hamilton - 1:23,350 min. Fina po 25 min od začátku překonává na první pokus krajan Räikkönen (1:25,117 min). Po 31 min se Lewis posouvá na druhé místo (1:25,289 min).


Senzory za Grosjeanovým Lotusem (foto: Lotus F1 Team)

Po 35 min začínají řádit McLareny na středně-tvrdé směsi pneumatik Pirelli: 1. Hamilton - 1:22,821 min, 2. Button (1:23,199). Za nimi se objevují další dva stříbrné vozy - Schumacherův  (1:23,960) a Rosbergův (1:24,178) Mercedes. Michael však s vyvážením svého auta není spokojený.

Pořadí v polovině tréninku:
1. Hamilton     1:22,821 min
2. Button          + 0,378
3. Schumacher  + 1,139
4. Rosberg        + 1,357
5. Webber         + 1,725
6. Bottas           + 1,741
7. Maldonado    + 1,743
8. Räikkönen    + 2,296

Po 55 min postupuje na čtvrtou příčku lídr šampionátu Alonso (1:24,055 min), který se evidentně potýká s nedotáčivostí svého Ferrari F2012. Massa ztrácí půl sekundy (1:24,539).

Mimo trať se v zatáčce č. 10 ocitá Maldonado, který se vyhýbal srážce s pomalu jedoucím Kovalainenem. Zanedlouho je mimo v zatáčce č. 12 i Dani Clos s HRT.

Glock vyráží s vozem pokrytým flow-visem k jízdě o 7 kolech, týmu mu dává pokyn, aby nepoužíval DRS, podobný program - pouze o 2 kola delší - má s Marusií absolvovat i Pic, kterému snížili světlou výšku vozu MR01 na zádi a ubrali podložky na třetím tlumiči vzadu pro zlepšení stability.


Räikkönen v prvním tréninku opět testoval dvojitý DRS (foto: Lotus F1 Team)

25 min před koncem zajíždí do boxů pro jinou verzi předního křídla Button, mechanici mu snižují tlak v předních pneumatikách a hned se vrací zpět na dráhu. Zajíždí o dvě desetiny rychlejší první sektor než jeho týmový kolega, ve třetím však ztrácí tři a přes zlepšení (1:22,922 min) zůstává za Hamiltonem.

12 min před koncem se mezi McLareny a Mercedesy dostává Alonso (1:23,503 min). Po ostrém pokusu zajíždí k výměně předního křídla. Lotusu se podařilo vyřešit potíže s chlazením motoru, Räikkönen s dvojitým DRS dostává zprávu, že jeho zadní křídlo je v pořádku a funguje správně.

V závěru se zelpšil ještě Alonso (1:23,397 min), ale ani mu, ani nikomu jinému se McLareny nepodařilo překonat. Zdá se, že MP4-27 funguje výborně. V pátečních trénincích však tým z Wokingu býval vždy silný a zbytek víkendu mu občas nevyšel. Dobře vypadá Ferrari a  Mercedesy, vyšší teploty by mohly sedět i Lotusu.

V dobrém světle se předvedl testovací pilot Williamsu Bottas, jenž byl o 0,15 s rychlejší než závodní jezdec Maldonado. Týmy i časy v závěru zajížděly na středně-tvrdé směsi, měkkou sadu si šetří na odpoledne.

Maximální rychlosti: 1. Hamilton - 301,8 km/hod; 2. Button - 300,6; 3. Kovalainen - 299,5; 4. Rosberg - 298,4; 5. Schumacher - 298,0; 6. Petrov - 298,0.

Přehled všech časů: PDF.

GP Maďarska (Hungaroring Sport RT)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 4 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes1:22,821
2. 3 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,101
3. 5 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 0,576
4. 8 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,807
5. 10 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 0,812
6. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes AMG Petronas F1 + 1,024
7. 6 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 1,083
8. 9 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 1,162
9. T Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team+ 1,331
10. 15 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 1,447
11. 18 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 1,479
12. 14 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 1,573
13. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 1,725
14. 11 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 1,738
15. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 1,787
16. 16 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 2,533
17. 17 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 2,738
18. T Jules BIANCHI fraSahara Force India F1 Team+ 2,894
19. 21 Vitalij PETROV rusCaterham F1 Team+ 3,619
20. 25 Charles PIC fraMarussia F1 Team+ 3,884
21. 20 Heikki KOVALAINEN finCaterham F1 Team+ 3,934
22. 24 Timo GLOCK deuMarussia F1 Team+ 4,194
23. 22 Pedro DE LA ROSA espHRT F1 Team+ 4,280
25. T Dani CLOS espHRT F1 Team+ 5,355

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy