Týmy obdrží další technickou směrnici, FIA hodlá pravidla objasnit do 48 hod. V ní bude jasně uvedeno, že to, co dělal rakouský tým, již dále nebude legální.
Zřejmě stanoví specifické limity na to, jak velký krouticí moment může být využíván v daných otáčkách. Red Bull využíval podstatně menší krouticí moment, než byl ve středních otáčkách dostupný.
Díky tomu omezil protáčení kol za mokra a zároveň umožnil pumpovat více vzduchů skrze motory - opožděný zážehu a horkému foukání pomáhalo zvýšit aerodynamický výkon zadní části monopostu.
Ačkoliv technický delegát FIA Jo Bauer považoval mapy využívané Red Bullem v Německu za nelegální, závodní komisaři s ním nesouhlasili - nepřijali však ani vysvětlení týmu. Jeho šéf Christian Horner se snažil vše zamést pod kobereček s tím, že nikdy neměl nejmenší pochyby o tom, že pravidla neporušují.
"Žel, když máte rychle auto, pak jsou nevyhnutelně pokládány otázky. F1 je soutěživým byznysem. Pravidla jsou dostatečně černobílá a komisaři byli po zhlédnutí důkazů a dat plně spokojeni. To už je nakonec přirozenou povahou Formule 1. Samozřejmě, že ostatní týmy budou vždy spekulovat," řekl Horner.
Šéf závodního týmu Red Bullu - Christian Horner (foto: Red Bull Racing)