Celý problém se týká komplikované záležitosti kolem počítačového nastavení motorů, tak zvaného mapování, které řídí množství krouticího momentu motoru za různých podmínek.
Red Bull byl v neděli obviněn (více zde) z toho, že ve středních otáčkách v Německu díky opožděnému zážehu údajně používal až o 30 % nižší krouticí moment při naplno otevřených škrticích klapkách než v předchozích závodech, což má pilotům pomoci s ovladatelností podobně jako kontrola trakce bez ztráty aerodynamických výhod z foukání.
Včera se týmy v rámci TWG dohodly, že pravidla nebudou ihned měnit, abych jejich úprava byla co nejlepší a nevedla k dalším možným problémům. Je nepravděpodobné, že bychom se nové znění dozvěděli do středy, na Hungaroringu by se však mělo již jet podle něj.
Pro Red Bull to nebude představovat velký problém, stačí se vrátit ke staršímu mapování.
Záď Red Bullu RB8 poháněného motorem Renault RS27 (foto: Red Bull Racing)