Ve druhém deštivém tréninku se nejlépe předvedl Maldonado, Schumacher boural

Williams | foto: Williams F1 Team

HOCKENHEIM - V polovině druhého tréninku předvedl nejrychlejší čas Pastor Maldonado s Williamsem. Využil nejlépe podmínek, kdy na chvíli déšť zeslábl. Týmy se kvůli nepřízni počasi tentokrát k jízdám na hladkých pneumatikách vůbec nedostaly.

Odpolední trénink začal za hustého deště, který v jeho průběhu neustával. K vidění proto nebylo moc akce. Z počasí neměly radost nejen týmy, které neměly moc prostoru pro vyzkoušení svých novinek a absolvování svých programů, ale ani Pirelli, jež chtělo, aby si otestovaly experimentální tvrdou směs pneumatik s vylepšenými vlastnostmi.

Ve 14 hod se rozsvítilo zelené světlo na semaforu na konci boxové uličky, venku se však nikomu nechtělo. Déšť byl špatnou zprávou pro Paula di Restu, Naraina Karthikeyana i Bruna Sennu, kteří ráno stáli. Brazilcovi navíc Valtteri Bottas ráno jeho Williams rozbil, vyměněna musela být celá záď od motoru dále.

Po 6 min se Senna vydal na mokrých (modré full wet) pneumatikách na průzkum a ověření toho, zda je po opravě vozu FW34 vše v pořádku. Ihned ale mizí v boxech. O 11 min později na dráhu míří Vergne, Pic a Rosberg, ten dostává rádiem upozornění na kaluže stojaté vody v zatáčkách č. 8 a 10. Vergne je označuje jako řeky valící se přes trať.


Přední křídlo Sauberu na Hockenheimringu (foto: Sauber Motorsport AG)

Vergne najíždí rovnou do měřeného kola, první záznam má hodnotu 1:43,330 min. Překonává jej Rosberg (1:43,222), Pic je o poznání pomalejší (1:49,814). Připojuje se druhá Marussia, Ricciardo, Vettel i Hülkenberg. Postupně se přidávali další a další, na trati po 25 min od začátku kroužilo 18 aut. Nejlépe si tou dobou vedl Rosberg (1:39,021).

Po půl hodině zrychlují jeho krajané: Schumacher (1:38,194) a Vettel (1:38,243). Räikkönen si stěžuje na to, že zadní křídlo dělá totéž co v Silverstone, kde ztrácelo přítlak v pomalých zatáčkách.

Déšť na chvíli zeslábl, ale piloti dostávají zprávu, že je další silná přeháňka na cestě. Button McLarenu hlásí, že se mu vůbec nedaří přimět pneumatiky k fungování. Mezitím se rychlým časem blýskl Alonso (1:37,395) a Rosberg (1:37,285) jako první na přechodných pneumatikách. Intermediálky nasazuje i Španěl a hned vystřeluje vzhůru (1:34,593).

Pořadí v polovině 2. tréninku:
1. Alonso  1:34,593 min
2. Rosberg + 1,240
3. Vettel     + 2,089
4. Pérez     + 2,929
5. Hamilton + 3,053
6. Grosjean + 3,060
7. Ricciardo + 3,266
8. Massa     + 3,296


Mechanik McLarenu leští před výjezdem nové bočnice (foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Jak trať osychala, tak se pořadí na čele neustále měnilo. Na chvíli se tam objevil Massa, kterému jeho závodní inženýr Rob Smedley znovu radí, jak jezdit ("Do zatáčky č. 17 brzdi dříve"), Maldonado i Grosjean, jenž si bude muset v neděli odpykat na startovním roštu penalizaci za nepovolenou výměnu převodovky. Novinky Lotusu by se dle našich informací měly během kvalifikace a závodu objevit pouze na jeho voze.

Piloti kroužili na přechodných pneumatikách. Jednalo se o důležitou fázi, během níž potřebovaly poznat, jak dlouho vydrží, jak je šetřit a kdy přezout z mokrých. De la Rosa byl jediný, který se stále neobjevil na dráze - HRT objevilo něco neobvyklého na brzdovém systému, proto se jej rozhodlo pro jistotu vyměnit.

Třicet min před koncem FIA týmům povolila využívání DRS, přestože se jezdilo stále na přechodných pneumatikách a podle Buttona bylo na trati stále moc vody na přezutí na hladké gumy. 25 min před koncem ale znovu začalo lít a všichni zmizeli v garážích.

Po pěti minutách se na okruh vydal Räikkönen stíhaný Hamiltonem a Schumacherem. Konečně se objevuje i De la Rosa s opraveným HRT - 1:43,872 min.

Zdá se, že Lotus není s výkonností zadního křídla příliš spokojený. Kimiho žádá o sběr dat, aby "viděli, jestli je teď lepší." K žádné změně nedošlo, proto jej povolávají do boxů.


Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Ke konci jezdili všichni na přechodných pneumatikách, časy se ale kvůli podmínkám na trati už vylepšit nedaly, z nejrychlejšího času se těšil Maldonado s Williamsem. Pět minut před koncem stihl ještě Schumacher roztřískat svůj Mercedes, komisaři proto vyvěsili červené vlajky a trénink zastavili.

Maximální rychlosti: 1. Kovalainen - 315 km/hod; 2. Grosjean - 315; 3. Rosberg - 314; 4. Hülkenberg - 314; 5. Vettel - 312; 6. Vergne - 312.

Přehled všech časů: PDF.

GP Německa (Hockenheimring)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 18 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team1:27,476
2. 8 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,088
3. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,426
4. 15 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 0,926
5. 10 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 0,944
6. 12 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 1,019
7. 16 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 1,037
8. 3 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,040
9. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 1,401
10. 9 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 1,851
11. 17 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 1,888
12. 6 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 2,243
13. 14 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 2,309
14. 25 Charles PIC fraMarussia F1 Team+ 2,614
15. 24 Timo GLOCK deuMarussia F1 Team+ 2,744
16. 19 Bruno SENNA braWilliams F1 Team+ 2,815
17. 20 Heikki KOVALAINEN finCaterham F1 Team+ 2,855
18. 11 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 2,961
19. 4 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 3,141
20. 5 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 3,731
21. 21 Vitalij PETROV rusCaterham F1 Team+ 4,765
22. 23 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 4,873
23. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes AMG Petronas F1 + 5,301
24. 22 Pedro DE LA ROSA espHRT F1 Team+ 15,090

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy