Nad dopolední částí visela 20% pravděpodobnost dešťové přeháňky, odpoledne je riziko ještě dvojnásobně vyšší. Trénink začal za sucha, teplota vzduchu dosahovala 17 °C, dráha 19 °C. Technického průvodce Hockenheimringem najdete zde.
V prvním tréninku dostali příležitost rezervní piloti: Jules Bianchi (Force India) místo Paula di Resty, Valtteri Bottas (Williams) usedl do vozu Bruna Senny a Dani Clos (HRT) místo Naraina Karthikeyana.
Jako první vyrazili jezdci Toro Rosso následováni Kovalainenem, Glockem, Pérezem a oběma Lotusy v různých konfiguracích. Tým zkoušel nové přední křídlo a na Räikkönenově voze se objevily u horního ochranného oblouku další dva vstupy vzduchu - zřejmě pro dvojité DRS, které má ale fungovat odlišně než u Mercedesu.
K dodatečnému snížení odporu dochází v oblasti zadního, nikoliv předního křídla. Fin byl na rovince hned nejrychlejší (313 km/hod). Otvory jsou po obou stranách nejspíše proto, že v zatáčkách je proudění vzduchu narušováno vířením za předními koly, což mění dynamiku proudění.
Srovnání dvou Lotusů před výjezdem z garáže (foto: Christophe Malbranque)
Jako první se do výsledkových listin zapsal Kobajaši, jehož Sauber byl za zadními koly vybaven s mnoha senzory, časem 1:55,569 min - jako jediný ujel 3 instalační kola. Do 10 min své vozy prověřilo všech 24 pilotů a na 2 min nastal klid - ticho přerušili Kovalainen s Pérezem.
U McLarenu měli napilno s pořizováním snímků flow-visu na nových bočnicích Hamiltonova vozu, podle bývalého designéra vozů F1 Garyho Andersona ale proudění dle kresby vypadá lépe u Ferrari. Tým z Wokingu do Německa přivezl rozsáhlé úpravy: krom bočnic také přepracované chladiče a nové brzdové kanálky.
Button se s inovovaným vozem po 17 min dostal na středně-tvrdých pneumatikách do čela, když kolo zvládl za 1:17,240 min. Druhý Grosjean v tu chvíli ztrácel 1,242 s.
Fernando Alonso včera zajímavě vysvětlil, proč se s fyzického pohledu jedná o jeho nejlepší sezónu: "Asi jste to nevěděli, ale v předchozích letech mě trápila buď noha, rameno nebo něco jiného. Některé závody jsem odjel s bolestí a nemohl jsem se dobře připravovat. Letos jsem zatím přijel na všechny závody ve 100% stavu."
Ferrari mj. zkouší i upravené bočnice předního křídla, protože verze ze Silverstone generovala moc odporu. Nové přední křídlo má i Mercedes, Williams přivezl dokonce hned tři verze. Modifikaci zadního křídla testuje Force India.
Po 25 min se rozpršelo, což týmům dychtícím po testování svých vylepšení a nové tvrdé směsi pneumatik Pirelli zkazilo radost. Můžou ji zkoušet také odpoledne, pak ji však musí vrátit. Mimo se ocitli Pérez a Kovalainen. Po 30 min krouží jen Vergne.
Přípravy před výjezdem u Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Pořadí v polovině 1. tréninku:
1. Button 1:16,595 min
2. Grosjean + 1,767 s
3. Pérez + 2,597
4. Bottas + 2,679
5. Massa + 3,276
6. Vergne + 3,485
7. Rosberg + 4,265
8. Kovalainen + 4,484
9. Hamilton + 4,600
Déšť ve druhé polovině znovu ustával a dráha začínala znovu osychat. Vettel až po hodině zajíždí své první měřené kolo, jediným pilotem bez času zůstává Räikkönen s notně vylepšeným Lotusem E20. Hamilton postupuje na čtvrtou příčku (1:17,926) za Alonsa (1:17,795 min), který mění přední křídlo.
25 min před koncem ale začalo znovu pršet a provoz opět zcela ustal. Schumacher opustil svůj Mercedes. Déšť trval pět minut, po dalších 10 min se monoposty znovu vyrojily na přechodných pneumatikách na dráhu.
Zlepšit se dokázala celá řada pilotů - za neohroženým Buttonem se objevil Schumacher (1:17,382), brzy jej ale přeskočili Alonso (1:17,370) i Hamilton (1:17,093).
Závěr se žel nevyvedl Bottasovi, kterému ustřelila záď jeho Williamsu a narazil do bariér v zatáčce č. 13 (Sachs).
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 316 km/hod, 2. Rosberg - 315; 3. Raikkonen - 314; 4. Button - 314; 5. Grosjean - 313; 6. Kovalainen - 313.
Soupis všech časů: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:16,595 |
2. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,498 |
3. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,775 |
4. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,787 |
5. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 0,818 |
6. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,004 |
7. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,320 |
8. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 1,400 |
9. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,425 |
10. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,535 |
11. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 1,631 |
12. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 1,744 |
13. | T | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 1,827 |
14. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,114 |
15. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 2,236 |
16. | T | Jules BIANCHI | fra | Sahara Force India F1 Team | + 2,377 |
17. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 2,444 |
18. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 3,079 |
19. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 3,368 |
20. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 3,527 |
21. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 3,574 |
22. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 3,944 |
23. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 4,543 |
24. | T | Dani CLOS | esp | HRT F1 Team | + 5,145 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ