Alonso vysvětluje strategii Ferrari: Proč startoval na tvrdých pneumatikách?

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Druhý muž Velké ceny Británie Fernando Alonso rozhoduje pozadí strategických rozhodnutí Ferrari, které se týkaly volby pneumatik pro start závodu a délky stintů.

Dělalo Alonsovi, který si jako jediný z prvních 7 závodníku v cíli vybral na začátku tvrdé pneumatiky, rozhodnutí soupeřů starost? "Moc ne... ke konci se to mělo smíchat. Museli jste ty měkké nasadit na prvních 14 - 15 kol nebo na posledních 14 - 15 kol, takže celkový čas závodu na konci 52 kol vycházel podobně.

Největší obavy panovaly asi na počátku, protože s tvrdou směsí je start o něco horší. Snažili jsme se tam bránit svou pozici. Poté jsme závod víceméně kontrolovali až do posledního stintu, v němž jsme nebyli dostatečně rychlí. Mark se přiblížil a myslím, že mě velmi snadno předjel, nemohli jsme s tím nic dělat," uvedl Španěl na tiskové konferenci.


"Mark mě velmi snadno předjel, nemohli jsme s tím nic dělat"
(foto: Scuderia Ferrari)

Jak velký vliv měl start z prvního místa na volbu pneumatik pro první část závodu? "Myslím, že naše rozhodnutí bylo trochu ovlivněno rychlostí, kterou jsme pozorovali ve třetím tréninku, v té troše ježdění za sucha, které se nám dostalo. Cítili jsme se jistěji na tvrdých pneumatikách, proto jsme je upřednostnili," vysvětluje Alonso.

Podle něj s tím souvisela i další výhoda: "Poté, kdyby během závodu pršelo a nasadili bychom přechodné, nemuseli byste vůbec využívat měkkou směs, takže se jednalo o lepší kombinaci možností, kterou nám tvrdá [směs] nabídla."

Co se týče kratšího druhého stintu: bylo možné jej natáhnout nebo se snažil pokrýt Webbera (přehled zastávek a stintů najdete zde)? "Myslím, že u druhého to s počtem kol bylo blízko limitu. Možná jsme mohli vydržet o několik kol déle v prvním stintu."


Zklamání Španěla netrvalo dlouho, osmnáct bodů se počítá (foto: Red Bull Racing)

Předpokládal Alonso, že mu měkké pneumatiky vydrží v dobrém stavu po celých posledních 15 kol, když mu v úvodu tvrdá směs vydržela jen stejnou vzdálenost? "Pneumatikám jsem věřil, abych byl upřímný, protože Felipe odjel první stint na měkké sadě a myslím, že na nich zvládl 14 kol. Takže 14 kol s poněkud těžším vozem v prvním stintu a my jsme měli ke konci odjet 15 kol s lehkým vozem.

Věřili jsme proto, že měkká směs bude OK, ale byla o něco pomalejší, očividně jsem se potýkal s až moc velkou nedotáčivostí. Změnilo se tedy vyvážení, což trochu zabilo výkonnost vozu a my jsme byli příliš pomalí.

Víceméně jsme věděli, že měkká bude o něco pomalejší, takže jsme si potřebovali v prvních dvou stintech na odlišných pneumatikách na Marka vyjet náskok a rozhodně jsme věděli, že se pak bude ke konci stále zmenšovat, jakmile nasadíme měkké. To, co jsme si na začátku vyjeli, ale nestačilo."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy