McLaren piluje zastávky - zvládl jich 800 za den a tvrdí: Problémy se nebudou opakovat

McLaren | foto: McLaren

Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael věří, že během nadcházející Velké ceny Británie v boxech nezopakují, které předvedli ve Valencii. Jeho nadřízený Martin Whitmarsh se jej přes veškeré letošní potíže zastává a považuje jej za svého potenciálního nástupce.

800 zastávek za den
Tým v továrně usilovně dře: důkladně otestoval své otočné zvedáky a mechanici v pondělí s  novým vybavením absolvovali 800 zastávek, aby se neopakovala situace ze Španělska, kde sice předvedli absolutně nejrychlejší čas (2,6 s) výměny pneumatik, aby o chvíli totéž zopakovali 5,5krát pomaleji a připravili Hamiltona o šanci na vítězství.

"Identifikovali jsme, proč se to pokazilo, a upravili jsme návrh. V pondělí jsme tento týden zvládli se systémy zvedáků 800 zastávek bez jakýchkoliv problémů. Během závodního víkendu - včetně všech tréninků - absolvujeme přibližně kolem 50 zastávek, takže jsme v pondělí zvládli 16 velkých cen," říká Michael pro Autosport.

"Věříme, že jsme to vyřešili a věnovali náležitou péči novému designu pro Silverstone. Pokud tam dojde k selhání, budeme moci říct, že jsme udělali vše, co jsme mohli, jak to v oblasti inženýrství děláváme."


McLaren v továrně před domácí velkou cenou piloval zastávky - v pondělí jich zvládl 800
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Prioritou vývoje byla konzistence, nikoliv rychlost
McLaren se letos v boxech potýkal s řadu problémů, podle Michaela se však nejednalo o daň za rychlost. Tým zavedl nový semaforový systém, otočné karbonové zvedáky a integrované matice kol a má konzistentně patřit mezi nejrychlejší.

"Konzistence byla vždy naším cílem a veškeré ty technologie, které jsme zavedli, měli spíše zlepšit konzistenci než rychlost. Díky nim jsme i zrychlili, na to jsme se však nezaměřovali. Letos se po stránce technologické a personální zlepšujeme, představili jsme mnoho nových dílů.

Velmi přirozenou povahou výzkumu a vývoje je to, že občas něco uděláte špatně - a to se nám stalo ve Valencii. Když se podíváte zpět na jiné týmy, které zavedly některé z těchto systému před námi, také si prošli podobnými bolestmi a některé stále procházejí.

Nejsme s těmi problémy výjimeční, rozhodně je ale všechny interně bereme velmi vážně. Vzhledem k tomu, že se v letošní sezóně s tímto vybavením učíme, je absolutně přirozené, že se potýkáme s takovými potížemi," pokračuje sportovní ředitel McLarenu.

Na závěr dodal, že se pravý zadní mechanik, který se ve Valencii řízl o bočnici Hamiltonova vozu během zastávky, dobře zotavuje: "Uzdravuje se velmi dobře a v Silverstone by mohl být zpět. Máme však záložní plán, pokud to nezvládne."


Dočká se Hamilton v Silverstone konečně bezchybných zastávek?
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Whitmarsh o svém potenciálním nástupci - Samovi Michaelovi
Jak reaguje na kritiku svého nového sportovního ředitele Martin Whitmarsh? "Myslím, že Sam to má s těmi vysokými očekáváními těžké, podle mě však je dobrým vůdcem."

"Je někým, kdo naplňuje očekávání na to, aby mě jednou vystrnadil z mého místa. A to je podle mě zdravé, protože ve společnosti zřejmě nebyl nikdo, alespoň ne pode mnou, kdo by chtěl dělat mou práci. Takže si myslím, že se jedná o zdravou dynamiku," zastává se nové posily šéf McLarenu.

"Moc jsem Sama před tím neznal, setkávali jsme se ale na schůzkách a vždy jsem ho považoval za silného a upřímného. Vedlo mě to k závěru, že takový typ muže potřebujeme.

Myslím si tedy, že to [problémy v boxech] je nešťastné, ale on je silný a houževnatý a prodře se tím. V posledních dvou velkých cenách [v Kanadě a ve Valencii] jsme měli nejrychlejší zastávky - a v tom posledním závodě dokonce nejrychlejší zastávku v historii F1.

Lidé se ale na to přirozeně nezaměřují, všímají si jiných problémů - což je v pořádku, protože my také. Nesoustředíme se na to, že jsme zastávku zvládli za 2,6 sekundy, ale na to, co se stalo při té další. Je to v pohodě. Nedělá mi to starosti a nemyslím si, že by to dělalo starosti jemu," dodává Whitmarsh.


Tým z Wokingu by si po Velké ceně Británie rád zopakoval oslavy vítězství
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Nové díly pro Silverstone
A jaké novinky hodlá na svém voze McLaren představit? Podle Michaela se dočkáme větších vylepšení aerodynamiky a zavěšení než obvykle. V čase na kolo by se měly projevit zrychlením o více než jednu desetinu - bude to ale stačit na velký pokrok Red Bullu?

"Naším cílem je v každém závodě zrychlit alespoň o desetinu sekundy a letos se nám to obecně daří. V Silverstone by to mělo být více, vychází to ze série vylepšení aerodynamiky a zavěšení. Takže bez ohledu na to, kde byl Red Bull ve Valencii - a tam byl velmi silný - je našim cílem stát v první řadě a bojovat o vítězství," popisuje Michael.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy