Při druhé zastávce Hamiltona se pokazil nový zvedák, protáhla se na 14,3 sec a Brit přišel o cenné pozice. Podle sportovního ředitele McLarenu Sama Michaela však mechanici odvádějí lepší práci, než se kritikové domnívají.
"Kluci veškerou tu kritiku ignorují, protože vědí, že jsou dobří. Už před Valencií, v Montrealu, jsme předvedli nejrychlejší čas u stojícího vozu," říká Michael pro Autosport. Na časech průjezdu boxovou uličkou to však patrné nebylo, protože Hamilton pokazil odjezd. Média kolem nás tehdy mylně psala o nejrychlejší zastávce Ferrari - více zde
"Momentálně odvádějí perfektní práci a já jsem už před 2 či 3 závody cítil, že k tomu dojde. Odvedli jsme interně spoustu práce na procedurách a vybavení, hodně jsme v této oblasti zabrali. A nyní jsme ve světě, kde rozhodují milisekundy, spíše než sekundy. Je stejně soutěživý jako oblast aerodynamického vývoje."
Podle Autosportu čas mezi zastavením a rozsvícením zeleného světla na semaforu McLarenu dosáhl dokonce 2,32 sec, což je o 0,11 sec méně, než bylo v případě dosavadního rekordu Mercedesu loni v Koreji. Časy všech zastávek v boxech z Valencie najdete zde.
Jenson Button v boxech McLarenu ve Valencii (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Nyní se musí tým z Wokingu vyvarovat chybám a zapracovat na konzistenci. "Naším cílem není zastávka pod 2,3 sekundy před tím, než zareaguje pilot, ale dostat se průměrně pod tři sekundy. Když se podíváte na oblasti, kde jsme dělali chyby, a problémy v posledních závodech, už k nim nedochází, protože se je snažíme vylepšit," dodává Michael.
McLaren před domácí Velkou cenou Británie sáhne k dalším úpravám - vymění mechanika, který se řízl o bočnici křídla během zastávky ve Valencii.