Odpoledne se 25°C teploty vzduchu a 33°C teploty dráhy. Za vysvítajícího slunce se jako první vydávají na dráhu Grosjean s Kobajašim.
První laťku stanovuje Francouz s Lotusem časem 1:45,049, krátce nato jej překonávají Vettel (1:41,035), Button (1:40,744 min) a nejrychlejší muž dopoledne Maldonado (1:40,557 min). Webber po 10 min hlásí problém při podřazování.
McLaren dle včerejších slov Hamiltona v posledních závodech žádné novinky nepředstavil, větší úpravy chystá až pro Silverstone. V prvním tréninku si vyzkoušel novou verzi výfuků. Tým z Wokingu prozrazuje, že Button zatím v letošní sezóně použil 3 motory.
HRT podle De la Rosy testuje po problémech s brzdami v Kanadě jejich nové chlazení. Očekává, že Valencie jejich vozu F112 bude vyhovovat.
Red Bull nasadil novou zadní část - krom znovu se objevivšího tunelu pod bočnicemi se změnil jejich tvar, jsou více zploštělé a chlazen ústí blíže přední části vozu, což umožňuje lepší obtékání vzduchu kolem zadní části. Krom odlišných bočnic zadního křídla se nad vstupním otvorem bočnic objevila vertikální křidélka, s nimiž jako první letos přišel Lotus. Používá je také McLaren, Force India a Mercedes. Dle časů z úvodního tréninku se zdá, že tyto úpravy fungují.
Michael Schumacher na středně-tvrdé směsi (foto: Daimler AG)
Po čtvrthodině potěšil domácí fanoušky Alonso, kdy se díky času 1:40,248 posunul do čela výsledkových listin, Webber ztratil jen 67 tisícin. Deset minut poté Španěla překonává Schumacher - 1:40,169 min. Hlásí ale problémy se svým Mercedesem a první místo o 15 tisícin přebírá jeho kolega Rosberg.
V průběhu tréninků sledujeme spoustu probrzdění. To je dáno charakterem okruhu - piloti zde na čase získávají zejména při brzdění, proto v této oblasti zacházejí k limitům. Po půl hodině Mercedesy na chvíli na měkké směsi překonává další stříbrný vůz - Buttonův McLaren (1:39,990), Rosberg na středně-tvrdých pneumatikách však hned odpovídá - 1:39,926 min. Je mu řečeno, že ztrácí v zatáčce č. 12 a 17 a že Schumacher používá vyvážení brzd o 1 % směrem dopředu.
U Massy se to hemží purpurovými sektory, vždy však vyrobí nějakou chybu, proto se dlouho pohyboval na chvostu první desítky. Alonso po 40 min na měkké směsi zabral a překonal Rosberga - 1:39,733 min, Brazilec si vzal příklad a polepšil si na šestou příčku (+ 0,511 sec), i v tomto pokusu však probrzdil.
Sergio Pérez umí být k pneumatikám velmi šetrný - všimněte si nízké světlé výšky
v přední části podlahy (foto: Sauber Motorsport AG)
Provoz v polovině tréninků na 5 min zastavil De la Rosa, který nedobrzdil v zatáčce č. 14 a po nedotáčivém smyku narazil do bariéry. Odešel po svých, levá přední část jeho HRT však byla zničena. Podle rezervního pilota Danyho Close se jednalo o jezdeckou chybu.
Pořadí bylo tou dobou následující:
1. Alonso 1:39,733 min
2. Rosberg + 0,193
3. Button + 0,257
4. Hamilton + 0,414
5. Schumacher + 0,436
6. Vettel + 0,481
7. Massa + 0,511
8. Hülkenberg + 0,540
Podle Marca Geného bude Mercedes "bezpochyby" zítra bojovat o vítězství v kvalifikaci. Schumacher však včera tolik optimistický nebyl, zvláště potom, co se od Mercedesu čekalo v Kanadě. Zklamáni z relativní výkonnosti byli i členové německé stáje.
Alonso je ve Valencii doma, táhne návštěvnost španělských diváků (foto: Scuderia Ferrari)
Po 55 minutách se na první příčku dostává Vettel na měkké směsi - 1:39,334 min. Před Mercedesem jsou už i Hülkenberg (1:39,465) a Kobajaši (1:39,595). Prvních sedm pilotů namačkaných v rozmezí necelých čtyř desetin sekundy.
Po hodině jízd piloti v rámci přípravy na závod začali zkoušet delší jízdy: piloti McLarenu na měkké směsi, Alonso na středně-tvrdé. 21 minut před koncem se kroužit vydal Vettel, na dráze vydržel až do samotného závěru.
Problémy s KERSem postihují Petrova a teplota dráhy stoupá nad 40 °C. Jeho kolega Kovalainen si poroučí přidat 0,5 ° na předním křídle kvůli "línějšímu nájezdu" do zatáček - více ale nechce, aby to nenarušilo vyvážení uprostřed a na výjezdu.
V závěru již téměř všichni kroužili na středně-tvrdé směsi s velkým množstvím paliva, Vettelův nejrychlejší čas proto už nikdo neohrozil.
Počet kol ujetých ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 319,1 km/hod; 2. Hamilton - 318,4; 3. Vergne - 318,3; 4. Pérez - 318,3; 5. Rosberg - 318,1; 6. Kobajaši - 317,9.
Přehled všech časů druhého tréninku zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:39,334 |
2. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 0,131 |
3. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 0,261 |
4. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,267 |
5. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 0,310 |
6. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 0,366 |
7. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,399 |
8. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,534 |
9. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,567 |
10. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,592 |
11. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 0,611 |
12. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,656 |
13. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 0,741 |
14. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,813 |
15. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 0,910 |
16. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,177 |
17. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 1,629 |
18. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 1,787 |
19. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 1,863 |
20. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,929 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 3,090 |
22. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 3,624 |
23. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 4,867 |
24. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 4,926 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ