Italský výrobce v současnosti poskytuje celkem 4 směsi pro suché podmínky (super-měkkou, měkkou, střední a tvrdou) a 2 pro mokré závody (přechodnou a mokrou), přičemž na velké ceny vozí vždy pouze 2 vybrané směsi hladkých pneumatik, které týmy musí během závodu využít.
Podle Hemberyho by jim pátá směs umožnila lepší volbu a větší flexibilitu: "Chceme udělat nějaké změny v pneumatikách, zřejmě strukturální a snad i ve směsích - a možná i kvalifikační pneumatiku."
"Možná se i zeptáme, jestli bychom mohli mít více směsí, abychom mohli naší show o něco lépe přizpůsobit každému okruhu. Čtyři směsi pro dvacet okruhů - to je náročná výzva," popisuje sportovní ředitel Pirelli.
Jeho testovací pilot Jaime Alguersuari s tím souhlasí a naznačuje volitelnou možnost nominování tří suchých směsí na závodní víkend.
"Mohlo by to být volitelné. Nic nebylo zatím potvrzeno, protože stále máme spoustu věcí k vyzkoušení. Absolvovali jsme již jeden test a došli k některým dobrým závěrům, musíme však sledovat mnoho věcí a na spoustě věcí musíme dále pracovat.
Uděláme si pak názory na příští rok. Pro mě to je skvělé, protože mám možnost poznat produkt, který nikdo jiný nezná. Je to pro mě fantastické," libuje si Alguersuari.
Alguersuari po loňské sezóně u Toro Rosso skončil, letos si užívá testování pro Pirelli
(foto: Scuderia Toro Rosso)
Pirelli využije trénink před Velkou cenou Británie k otestování nové tvrdé směsi, kterou tam poskytne týmům. Mělo by se jim s ní snadněji pracovat, protože bude fungovat v širším provozním rámci a tudíž se i lépe zahřívat. Zdráhá se ji však nasadit letos do závodů, aby nenarušilo těsnou bitvu o šampionát.