McLaren
Lewis Hamilton, 1.
Dnes jsem věděl, že to bude těžký závod. Vychutnal jsem si jeho každičkou minutu a jsem opravdu moc, moc vděčný. Nikdy jsem nepochyboval o tom, že budeme mít šanci vyhrát. Myslel jsem si, že se [Vettel s Alonsem] propadají a předpokládal jsem, že jedou na jednu zastávku, takže jsem na to tlačil. Měli jsme pár problémů během zastávek, mohly to být mé chyby, nevím, jinak byly zastávky skvělé.
Stále to vstřebávám. Poprvé jsem tady vyhrál před pěti lety, je to však stejně dobrý pocit. Jsem nesmírně hrdý na tým za to, že pokračují v usilovných snahách. Je to skvělé opět zde stát na nejvyšším stupni. Mám pocit, jakoby to byl jeden z mých nejlepších posledních závodů za dlouhou dobu.
Jenson Button, 16.
Nevím, prostě jsem vůbec neměl rychlost. Nemohl jsem se starat o pneumatiky, neměl jsem žádné tempo a nic mi nebránilo. Byl jsem jediný jezdec na měkké sadě, který se o ni nemohl starat. Bylo to stejné jako v několika posledních závodech a nevím, proč tomu tak je. Jde o něco, co běžně dobře zvládám, takže nevím, proč tomu tak je.
V tuto chvíli nemám ponětí. Pokaždé, když si myslíme, že jsme něco objevili, nezdá se, že bychom učinili pokrok. Nevím, proč to tak je. Jezdit o 1,5 sekundy pomalejší časy než nejrychlejší, z nichž jeden je můj týmový kolega, nevím proč. Já prostě nemůžu jet rychleji.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Hat-trick vítězství ve Velké ceně Kanady pro Vodafone McLaren Mercedes [2010, 2011, 2012]! Pět vítězství z posledních sedmi kanadských závodů [2005, 2007, 2010, 2011, 2012]! Třináct vítězství ve Velké ceně Kanady v naší historii - vícekrát než kterýkoliv jiný tým. Třetí výhra v Kanadě pro Lewise [2007, 2010, 2012]! A Lewis teď vede šampionát jezdců. To vše ve 300. velké ceně partnerství McLaren-Mobil1-Enkei!
Takže ano, dnes to byl velmi dobrý den. Lewis jel brilantně. Kopíroval Seba v úvodních kolech, pak se na něj dotáhl, když se přiblížil čas prvních zastávek. Když Seb přezul na čerstvé pneumatiky v 16. kole, Lewis skutečně udeřil, zastavil v kole 17. a na trať vyjel hned před ním.
Pak stavěl Fernando [Alonso] a objevil se těsně před Lewisem, který prokázal svůj vrozený závodnický instinkt a brzy jej předjel a pak pravidelně ujížděl. Byl to velkolepý výkon mistra svého umění na vrcholu své formy.
Pro Jensona to byl v kontrastu s tím dalším dnem, kde jsme jako tým selhali a neposkytli mu nástroje, s nimiž mohl odvést brilantní práci, na ketrou - jak všichni víme - má a kterou zde loni parádně předváděl.
Ztratil čas na trati v pátek nikoliv vlastní chybou, nebyl se schopen kvalifikovat tak dobře, jak by nebýt toho mohl, a tak se dnes mohl trápit s nastavením zavěšení odlišným od Lewise, díky kterému se potýkal s obrovským opotřebením zadních pneumatik. Musíme to zkontrolovat.
Nakonec bych chtěl vzdát holt společnosti Akebono, jejíž třmeny si brilantně poradily s okruhem, který s určitým náskokem představuje nejnáročnější výzvu pro brzdy v ročníku Formule 1.
Lotus
Romain Grosjean, 2.
Chtěli jsme jet na jednu zastávku s tím, že uvidíme, jak se to bude vyvíjet. Auto se chovalo hodně dobře. Dlouho jsem bojoval s Markem Webberem a s Nicem Rosbergem, nevěděl jsem ale, co dělají. Když zajel Webber do boxů, neuvědomil jsem si, že jsem třetí, mé pneumatiky však byly celkem čerstvé.
Pak jsem najednou předjel Fernanda Alonsa, který zpomaloval, a byl jsem druhý. Byl to šílený závod. Tým odvedl fantastickou práci v tom, že mi poskytl auto, které bylo přívětivé k pneumatikám. V dnešním horku jsme věděli, že budeme lepší. Je to fantastické.
Kimi Räikkönen, 8.
Auto bylo v závodě o něco lepší než v kvalifikaci. Párkrát jsem se zasekl za ostatními jezdci. DRS zóna není moc dlouhá a je to stále obtížný souboj s autem před vámi i za pomoci DRS. Měli jsme šanci to zvládnout lépe, ale dnes to nepasovalo.
Získali jsme opět body, což je vždy dobrá věc, zvlášť v této sezoně. Včerejší kvalifikace nebyla perfektní a to znamenalo hodně práce. Když startujete vepředu, je jednodušší stoupat ještě výš. O to se budeme snažit v příštím závodě.
Eric Boullier, šéf týmu
Za dnešní výsledek vděčíme skvělé týmové práci a neustálému soustředění se na zadaný cíl. E20 bylo dobře nastaveno pro závod, naše strategie fungovaly pro obě auta. Oba skončili výš, než startovali a zajeli naprosto skvěle.
Romain odjel úžasný závod, druhé místo je pro tým skvělým výsledkem, zvlášť, když každý v Enstone neustále pracuje a snaží se vyvíjet každý kousek auta. Víme, že pokud bychom zvládli lépe kvalifikaci, získáme i lepší výsledky v závodech, takže to je teď náš cíl.
Sauber
Sergio Pérez, 3.
Když startujete z 15. místa na roštu, nečekáte, že to dotáhnete na pódium. Vyrazili jsme velmi agresivně a podařilo se mi několik aut po těžkých manévrech předjet. Degradace pneumatik u mě nebyla špatná a dařilo se mi postupovat polem. Po tak špatném včerejšku, kdy jsme měli tolik potíží s brzdami, je tohle pro tým skvělým povzbuzením.
Kamuj Kobajaši, 9.
Můj vůz byl v pořádku a dnes si tým zasloužil dobrý výsledek. Pro mě byly v plánu dvě zastávky, ale ukázalo se, že jediná zastávka je možná a že jde o rychlejší cestu. Začal jsem na superměkkých pneumatikách a po mé zastávce strávil 46 kol na měkké sadě. Měl jsem dobré závodní tempo, když byly pneumatiky v dobrém stavu, ale ke konci to nebylo snadné. Nicméně pro mě byl dnes největší překážkou provoz a myslím, že za daných okolností bylo deváté místo maximem z jedenáctého místa na startu.
Peter Sauber, šéf týmu
Co za výjimečný závod! Je docela neuvěřitelné, že jezdec startující na patnáctém místě skončí na pódiu v závodě, který se obejde bez zvláštních incidentů. Dnes předvedl Sergio své mistrovské umění! Kamuj měl méně štěstí se strategií, ale byl také schopný získat body. V poslední době jsme nebyli schopni využít náš potenciál, ale dnes jsme prokázali, jak skvělý tým jsme. Velké díky všem, kteří tvrdě pracovali, aby tohle bylo možné uskutečnit.
Radost na pódiu (foto: Sauber Motorsport AG)
Red Bull
Sebastian Vettel, 4.
Byl to dnes těžký závod. Skončili jsme na třetím místě, celkem daleko za Lewisem. On se rozhodl zajet znovu do boxů, ale já a Fernando jsme zůstali. Cítil jsem se na pneumatikách dost pohodlně a samozřejmě jsme doufali, že své místo získáme zpět, ale jak se pak ukázalo, bylo správné zajet ke druhé zastávce. Rozhodli jsme se k tomu několik kol před koncem - zastávka zde není tak dlouhá, trvá kolem 15 sekund - a nakonec to bylo správné rozhodnutí.
Před ní jsme byli čtyři sekundy za Fernandem, ale nakonec jsme skončili šest sekund před ním. Byla to správná volba při zohlednění toho, o co můžete 8 kol před koncem přijít. Nyní je to jednoduché analyzovat a všechno vědět, myslím si však, že jsme se dnes hodně naučili a viděli jsme, že závody mohou být zajímavé až do úplně posledního kola.
Celkově to byl dobrý víkend, velmi hladce jsme prošli kvalifikací, která byla hodně dobrá. V závodě jsme už neměli takovou výhodu, ale celkově jsme se pohybovali na špici. Dnes máme dalšího vítěze. Myslím, že Lewis dnes bezpochyby zasloužil vyhrát. My jsme se více naučili a ve Valencii uděláme další pokrok.
Mark Webber, 7.
Věděl jsem, že se to dnes bude míchat, ale ne až tak. V prvních deseti kolech jsme měli drobný problém s motorem, který jsme museli zvládnout, pak se ale mé tempo ustálilo. Zajeli jsme do boxů a vyjeli za těmi, kteří měli jednozastávkovou strategii.
Je těžké to zde správně zvládnout - pokud na to tlačíte a snažíte se předjíždět, odděláte si pneumatiky, ale když čekáte, pak zjistíte, že jste na stejné strategii a stejně skončíte za nimi.
Myslím, že jsme dnes v určitých částech dnes byli rychlí a je dobré, že jsme finišovali na bodech. Při zpětném pohledu jsme mohli zvolit odlišnou strategii, ale to se teď lehce říká, a už jsme měli i horší dny, než byl ten dnešní.
Christian Horner, šéf týmu
Obtížný závod. Poté, co jsme na začátku vedli, začalo být brzy zřejmé, že jsme byli na pneumatiky příliš tvrdí, kvůli čemuž potřeboval Sebastian zajet do boxů dříve, než jsme chtěli. To umožnilo Hamiltonovi a Alonsovi dostat se před nás.
Pak bylo dilema, zda závod odjet na jedinou či na dvě zastávky. Na pneumatikách jsme jezdili dobře a v té době se zdálo, že nejlepší bude jediná zastávka. Pak ale začaly opravdu odcházet, takže jsme se pozdě rozhodli přezout na super-měkkou směs, což nám umožnilo dostat se zpět na čtvrtou pozici za Grosjeana a Péreze, kteří stavěli pouze jednou.
V případě Marka jsme zpočátku také jezdili OK. Měl zpočátku problémy s prodlevami motoru v prvních kolech, pak se to ale ustálilo v dobrý rytmus. Znovu jsme byli příliš tvrdí k pneumatikám ke konci stintů a u Marka bylo zřejmější dříve, že bude muset stavět dvakrát - žel ti s jednozastávkovou strategií se dostali před něj.
Takže to byl taktický, náročný závod, ale přesto jsme dnes dokázali získat slušné množství bodů.
Ferrari
Fernando Alonso, 5.
Jsme pyšný na náš tým a šťastný, že jsme bojovali o vítězství. Hodili jsme si mincí, čekali na výsledek a nefungovalo to. Alespoň jsme se snažili a nebyli jsme spokojeni s druhým místem. V závěru to bylo příliš mnoho kol a na konci nám náhle odešli pneumatiky, ale bylo už příliš pozdě jet do boxů.
Lewis byl rychlejší než my po celou dobu. Kdybychom jeli do boxů společně s ním, byly bychom druzí, to se sice teď jeví jako mnohem lepší výsledek než páté místo, ale to je po závodě velice snadné říci. V ten moment to bylo 50 na 50 a buď jsme mohli hlídat Vettela nebo Hamiltona. Zvolili jsme Vettela a nefungovalo to.
Felipe Massa,10.
Jsem na sebe naštvaný za tu chybu v první zatáčce! Ztratil jsem kontakt s nejrychlejší skupinou a pneumatiky příliš vibrovali - takže jsem musel zajet do boxů brzy. Potom jsem se snažil druhou zastávku v boxech odsunout co nejdál a dokonce jsem doufal, že už nebudeme muset stavět.
Bohužel, jak se blížil konec, musel jsem udělat druhou zastávku. Kdybychom ji ještě posunuli, možná by mě to dostalo před Kobajašiho, ale moc by se toho nezměnilo. Jsem zklamaný, protože auto ukazovalo, že je konkurenceschopné, konečně bojujeme s našimi rivaly, což ještě před pár závody neplatilo.
Desáté místo rozhodně neukazuje potenciál našeho auta. Teď musíme pokračovat v této cestě. Byl to víkend, ve kterém jsme bojovali o přední místa a zlepšili se v každém směru - a to mě naplňuje sebevědomím do zbytku sezony.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Dnes odpoledne je tu cítit zklamání a nemá cenu to popírat. Je to první víkend, kdy jsme nezískali vše z toho, co máme k dispozici, ale to je také díky vyšším očekáváním na základě našeho zlepšení. Nezapomínejme, že jsme včera bojovali o pole position a dnes o vítězství téměř do konce.
V Bahrajnu, před měsícem a půl, ne rokem, jsme měli jen jednoho jezdce ve třetí části kvalifikace a dokončili závod minutu po vítězi. Dnes jsme udělali dvě chyby: nepokryli jsme Vettela, který když podruhé zastavil, a Felipeho hodiny v úvodu závodu. Ta první nás nestála zase tak moc, zatímco ta druhá už více, protože Felipe měl po Monaku další dobrý víkend, měl rychlost se držet vedoucích vozů.
Po tomto zhodnocení bychom se měli podívat na výsledky šampionátu. Fernando je jen dva body za vedoucím Hamiltonem a F2012 je znovu konkurenceschopné bojovat s nejlepšími. Je důležité, že jsme získali body na trati, která nám zrovna nesedí. Víme, že můžeme počítat s Fernandem, který byl schopný dokončit na bodech všechny dosavadní závody. To je Fakt, který má svou váhu, když přijde na přemýšlení o titulu.
Musíme i nadále tlačit a zlepšovat vývoj, abychom zmenšili ztrátu, která nás stále dělí od pole position. Jen pokud to zvládneme, můžeme vystoupat nejvýš. Další věcí, na kterou se musíme blíže podívat, je opotřebení pneumatik, protože jak se potvrzuje, to je v této sezoně klíčovým faktorem.
Mercedes
Nico Rosberg, 6.
Šesté místo je pro dnešek obstojný výsledek a je pro mě i tým dobré, že stále sbíráme body do šampionátu a máme konzistentní výkony. Byl to zamotaný závod a bylo obtížné najít rytmus, zvlášť na začátku, ale ke konci se odstup k vedoucí skupince zmenšil. Mohlo to být lepší, jen jsme potřebovali více rychlosti, abychom bojovali vepředu. Přesto děláme pokroky a zlepšujeme se v porozumění pneumatikám.
Michael Schumacher, nedokončil
Jde o kombinaci hydraulického a mechanického systému a my musíme pochopit, kde přesně je problém. Potkalo nás to už v Bahrajnu, zatím není jasné, zda jde o stejný problém, ale to brzy zjistíme. Možná je pozitivní, že byl Nico schopný dojet a dovést body pro tým, takže jsme se v šampionátu neztratili, ale pro kluky pracující na mém voze je to zklamání.
Ross Brawn, šéf týmu
Dnes jsme měli rychlé auto, jak ukázal Nicův výkon, ale kombinace nevytěženého potenciálu v kvalifikaci a šíleného závodu nás na konci stála nějaká místa. Oba jezdce jsme upozorňovali, že musejí být extra opatrní na super měkké pneumatiky (v prvních pěti kolech), abychom se ujistili, že na ně nebudeme příliš tvrdí. Bylo to v pořádku. Ukázalo se, že Nico, který měl před sebou volnou trať, byl velmi rychlý.
Michael se zasekl za některými auty na konci první desítky a přestože jsme ho poslali do boxů dříve, aby se tento problém vyřešil, nevyšlo to. Měl problémy s hydraulikou v levém DRS a nebylo možné to opravit během závodu. Jen se mu můžu za tyto technické problémy omluvit.
Pro Nica to byl závod podle plánu, stahoval vedoucí auta a předjel Massu, kterému odcházely pneumatiky a bránil svou pozici, než zajel do boxů. To stálo Nica nějaká místa na trati a čas, jak se ukázalo později při stahování nejrychlejších vozů. To je však závodění. Dnes jsme získali cennou lekci - musíme dostat z auta vše v kvalifikaci a mít čisté závody - to je důležité pro dobré výsledky.
Force India
Paul di Resta, 11.
Myslím, že se všichni cítíme trochu zklamaní, že jsme si dnes nechali ujít body. Startoval jsem na osmém místě, pohyboval se vysoko a všechno šlo hladce v několika prvních kolech. Pak se zdálo, že trpíme nějakou vysokou degradací superměkké sady, takže jsme zastavili docela brzo.
Na měkkých jsme už pak neměli takové tempo a sklouzli zpět. Jde o promarněnou příležitost, ale někdy takovéhle víkendy nastanou. Musíme se rozloučit, zanalyzovat data, pozvednout hlavu vysoko a příště se odrazit ode dna ještě silněji.
Nico Hülkenberg, 12.
Náš dnešní výsledek je zklamáním. Mysleli jsme, že bychom se mohli dosáhnout na body, ale každý závod je tento rok velice těžké předvídat. My jsme nebyli schopni získat to, v co jsme doufali. Nakonec jsme dnes neměli dostatek rychlosti a trpěli vysokým opotřebením pneumatik ve srovnání s vozy okolo nás. Museli jsme jet na dvě zastávky, což mnoho našich soupeřů nemuselo a také z toho těžili.
Vijay Mallya, šéf týmu
Práce za horkého odpoledne z které si bohužel neodvážíme takové výsledky, jaké jsme chtěli. Vůz ukázal v průběhu víkendu silné tempo, které jsme ale bohužel nebyli schopni dnes ukázat. Je to škoda, protože v prvním stintu jsme byli dost silní a Paul byl před svou zastávkou na pátém místě.
Nemohli jsme jet na superměkké sadě dostatečně dlouho a na měkké nám scházela rychlost. Odnášíme si pocit nevyužitého potenciálu, ale rozhodli jsme se z dneška poučit a soužít toho, až přijedeme do Valencie.
Williams
Pastor Maldonado, 13.
Auto dnes bylo konzistentní a vybalancované, ale naneštěstí start ze zadních pozic znamenal, že jsme nemohli mít dobrý závod a získat body. Naše jednozastávková strategie znamenala, že jsem musel být opatrný na pneumatiky, ale když jsem jel na konci naplno, auto bylo velmi rychlé. Ohledně jízdy na dlouhé vzdálenosti můžeme být optimističtí do dalších závodů a musíme se zaměřit na lepší rychlost v kvalifikaci a startovat z lepších míst.
Bruno Senna, 17.
Byl to těžký závod, protože jsem ztratil čas ve svém prvním stintu na super měkkých gumách. Z toho úhlu pohledu to bylo jako pláč o to, abych se o pneumatiky staral co nejlépe i ve druhém stintu. Hodně jsme se poučili a těším se na Valencii, kde doufám ukážeme více z potenciálu našeho auta.
Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Byl to složitý závod pro obě auta a neměli jsme rychlost, kterou jsme očekávali a kterou jsme ukazovali v pátek. Jezdci odvedli dobrou práci s pneumatikami a se svou jednozastávkovou strategií. Teď se musíme z tohoto poučit a porozumět tak lépe autu a jeho nastavení, zvláště pak také pneumatikám za proměnlivých podmínek na dráze
Toro Rosso
Daniel Ricciardo, 14.
Dokončil jsem tam, kde jsem začal. Dobře jsem se odlepil z místa na startu ale neměl jsem moc kam jít, takže jsem se rozhodl jít do první zátočiny na vnitřek, což ale znamenalo být v druhé na vnějšku. Snažil jsem se tak dostat před jezdce přede mnou, ale nebylo tam tolik přilnavosti, co jsem očekával a stálo mě to několik míst. Tím jsem si přidělal trochu práce, jak jsem se musel snažit dostat zpět.
Od poloviny závodu až do konce, jsem nemohl držet tempo těch, s kterými jsem závodil. Naše tempo jednoduše není v tuto chvíli špičkové, ale nesmíme být skleslí. Musíme tvrdě pracovat a pokusit se zlepšit.
Jean-Eric Vergne, 15.
Tohle pro mě nebyl dobrý víkend při mé první návštěvě Kanady z toho hlediska, jak se to vyvíjelo na trati, přestože jsem si okruh užil, stejně jako čas strávený tady. Kvalifikoval jsem se jako dvanáctý a dokončil patnáctý. Rozhodně nejde o snadný okruh, zdi jsou blízko a vy musíte jet každé kolo naplno.
Z tohoto pohledu bylo vše v pořádku, ovšem výsledek je zklamáním. Získat průjezd boxy za překročení rychlosti v boxech moc nepomohlo. Stalo se to nějakých problémech s omezovačem rychlosti, který ještě budeme muset prošetřit. A strategie? Nemyslím si že bychom mohli něco udělat jinak.
Franz Tost, šéf týmu
Chybělo nám tempo, jak bylo zřejmé už z kvalifikace a také dnes odpoledne. Začali jsme s oběma na superměkkých pneumatikách s rozdílnými plány. Ricciardo měl jet na dvě zastávky a Vergne na jednu. Nicméně jsme to po 15-ti kolech změnili, jakmile nám Jean-Eric hlásil nedostatek přilnavosti. Povolali jsme ho tedy dříve a poté jeli méně riskantní strategii. Trest v podobě průjezdu boxy ale dále zkomplikoval jeho závod.
Daniel měl dobrý start, ale ztratil pozice v druhé zátočině. Od té doby držel odstup na jezdce Force India a jeho tempo nebylo zlé, což je vidět na tom, že zajel čtvrté nejrychlejší kolo závodu.
Caterham
Heikki Kovalainen, 18.
Pro mě to bylo jednotvárné odpoledne. Dobře jsem odstartoval, brzy předjel Sennu, pak jsem se ale trochu trápil s pneumatikami, což mě trochu zdrželo. Naše rychlost dnes nebyla úplně taková, jak jsme si představovali, a o kolo jsme byli předjížděni dříve, než jsme čekali. To však byl pro mě dnes jediný problém, jinak to byl dobrý víkend.
Vitalij Petrov, 19.
Pro mě to byl dobrý závod. Bojoval jsem až do cíle se svým týmovým kolegou a měl jsem pár dobrých zastávek, které mi dali šanci udržovat si tempo po celý závod. Degradace pneumatik nebyla přes teplotu dráhy příliš špatná a s vozem jsme neměli žádné problémy, takže to byla dobrá odpolední práce z pohledu toho, jak na tom momentálně jsme
Pro několik nadcházejících závodů mámě nějaká vylepšení. Cílem je dostat nás do bodu, kdy bychom mohli závodit s jedním či dvěma týmy před námi, což je další pozitivní známkou pokroku. Ubíráme se tedy správným směrem.
Mark Smith, technický ředitel
Dnes jsme viděli dobré, vydařené závody od obou pilotů a solidní práci v boxech bez jakýchkoliv potíží. Konečné umístění odpovídá tomu, co jsme na tomto typu trati v této fázi sezóny očekávali, takže jsem spokojený s další slušnou nedělí a s tím, že jsme opět neměli žádné problémy a že se blížíme středu pole.
Marussia
Charles Pic, 20.
Nejprve bych chtěl vyjádřit radost z toho, že jsem dokončil závod, ačkoliv to byl těžký závod. Jsem zde poprvé. Myslím, že mého pohledu i z pohledu týmu to byl dobrý zážitek naučit se něco, kde je potřeba se zlepšit.
Naše rychlost zde nebyla ve srovnání s našimi dvěma nejbližšími soupeři dobrá, takže musíme lépe pochopit, proč tomu tak bylo. Z mé strany se start podařil a udrželi jsme si pozici, pak jsme s Timem měli dobrý závod. Bylo to pak o tom hlídat si auto a dostat se do cíle.
Další zastávkou je Valencie, trať, kde jsem dříve už závodil, takže ztratíme méně času aklimatizací a budu ho moci více věnovat přípravě auta. V GP2 jsem zde získal pole a mám z té trati dobrý pocit. Jedná se o další městský kruh, takže si myslím, že mi a vozu bude sedět mnohem lépe. Nějaká ta práce na simulátoru příští týden by nám také měla pomoci v dobré přípravě.
Timo Glock, nedokončil
Nebyl to pro mě skvělý závod. Obecně byl první stint docela OK, dokud jsem z nějakého důvodu nepřišel o výkon. Myslím, že teplota motoru byla dost vysoká. Po 14 kolech jsem už dost hodně trpěl degradací zadních pneumatik a kombinace těchto dvou problémů se celkem těžko zvládala.
Museli jsme brzy do boxů, poté jsem vyjel za modrých vlajek a nedokázal jsem efektivně využívat nové pneumatiky. Alespoň jsem stáhl to, co jsem ztratil vůči Charlesovi, ale ke konci jsem se hodně trápil s brzdami - při tlaku se stále prodlužovaly, až to bylo nebezpečné s nimi pokračovat, takže jsem musel odstoupit.
Bylo to poprvé, co jsem nedokončil. Kanada pro nás obecně letos nebyla tak skvělá, což je škoda, protože jde o okruh, který miluji. Nyní se těším na Valencii a na to, jak se tam zlepšíme.
John Booth, šéf týmu
Naše auto v Montrealu nebylo po většinu víkendu moc dobré a bylo frustrující, že jsme svou situaci nedokázali v dnešním závodu zlepšit. Přesto jsme se toho moc naučili o balíku a o tom, kam potřebujeme zaměřit naše úsilí, abychom se dostali tam, kde jsme byli ve srovnání s našimi nejbližšími soupeři.
Jsme potěšeni tím, že jsme dostali Charlese do cíle po těžkém období pro něj. Žel štěstí očividně vyprchalo Timovi, kterého jsme stáhli z bezpečnostních důvodů po problémech s brzdami. Nyní míříme domů a k tomu, co - jak doufáme - bude lepší druhou fází evropské sezóny, v níž nás a Tima čeká několik "domácích" závodů.
HRT
Pedro de la Rosa, nedokončil
Jaká škoda. Byl to zatím nejlepší závod sezony. Už od prvního kola mi do rádia hlásili, ať chladím brzdy. Pár kol jsem sice vydržel, ale pak byla degradace opravdu strašná a tak jsme udělali správné rozhodnutí a odstoupili. I když to může znít překvapivě, jsem spokojený, protože to byl zatím náš nejlepší víkend. Užil jsem si spoustu zábavy, když jsem byl před Marussiemi a tak blízko Caterhamu. To je samo o sobě dost uspokojující.
Narain Karthikeyan, nedokončil
Tohle odstoupení ze závodu mě zklamalo. Už od prvního závodu jsme tu byli dobří. Pak jsem ale zjistil, že brzdy slábnou, a i když jsem se snažil nejezdit na limitu, nepomohlo to. Teď musíme zjistit, co se stalo, proč se to stalo, a zajistit, aby se to nestalo znovu. Je to škoda, že se náš pokrok netransformoval do reálného výsledku. Musíme se soustředit na Valencii.
Luis Pérez-Sala, šéf týmu
Nepopiratelným faktem je, že jsme nespokojený, protože ani jeden vůz nedojel do cíle. Je to škoda, protože se nám dařilo. Měli jsme ale problémy s teplotou brzd na obou vozech, což nás ze závodu odstavilo. Věděli jsme, že to bude jeden z našich slabých bodů, a bohužel se to potvrdilo. Na druhou stranu, jsem potěšený tím, že si Pedro a Narain vedli dobře. Nyní musíme vyřešit tyto problémy ještě před Valencií.