Red Bull má další problém - musí předělat také nelegální chlazení uvnitř kola (+ animace)

Red Bull | foto: Christophe Malbranque

Po díře v podlaze musí Red Bull měnit další část svého vozu - řešení vnitřní části kola. Mezinárodní automobilové federaci se nelíbí jejich zneužívání pro vylepšení aerodynamiky.

Podle německého Auto Motor und Sport je vzduch uvnitř kola využíván nikoli výlučně k chlazení brzd, ale i jako aerodynamická pomůcka. Ostatní týmy využívají také brdzové kanálky, u Red Bullu však část kanálků vede rychlý vzduch přímo do ráfku přes náboj směrem ven.

Red Bull tento návrh používá od prvního závodu v Austrálii a argumentuje tím, že přiváděný vzduch je využíván k chlazení ložisek. S tím však FIA nesouhlasí: "Chlazeno je všechno kromě ložisek."

Podle ní ráfek, šrouby ani matice nespadají do kategorie nepohyblivých částí vzhledem k vozu, a tudíž jakožto aerodynamické pomůcky porušují technická pravidla (článek 3.15).


Animace ilegálního řešení brzdových kanálků Red Bullu
(zdroj: G. Piola, Auto Motor und Sport)

Náprava je v Kanadě snadná, bude stačit zakrýt sporné otvory uvnitř titanového náboje. Před Velkou cenou Evropy však tým své řešení přepracuje.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 15 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy