V prvním tréninku nejrychlejší Hamilton, Kovalainen bourá

McLaren | foto: McLaren

MONTREAL - 1. TRÉNINK; Lewis Hamilton zvládl nejlépe ze všech úvodní trénink v Kanadě. Jeho času 1:15,564 min byli nejblíže Sebastian Vettel s Nicem Rosbergem.

Před druhým tréninkem ve vzduchu visela hrozba deště, nakonec na okruhu Gillese Villeneuva spadlo jen pár kapek. Teplota vzduchu dosahovala 21 °C, asfalt 22 °C.

Pirelli s sebou do Montrealu přivezlo opět super-měkkou a měkkou směs, týmy aerodynamické konfigurace pro nižší - střední přítlak. Více o technických nárocích okruhu v Montrealu se dočtete v představení zde.

Jako první z garáže vyrazil Jean-Eric Vergne, za ním Kovalainen, oba Lotusy a Kobajaši. Z testovacích pilotů v Kanadě nedostal nikdo prostor.

První měřené kolo předvedl po 12 minutách Kimi Räikkönen - 1:20,295 min. Minulý rok zde byl v prvním tréninku nejrychlejší Nico Rosberg - 1:15,591 min. Fin se záhy zlepšil na 1:18,703 a 1:17,188 min, od počátku byl velmi rychlý i jeho týmový kolega Romain Grosjean - 1:17,386 min.

Ferrari na Massově voze s novou kapotáží zkoušelo výfuky okopírované od McLarenu, které směřují korké plyny směrem k zadním kolům a brzdovým kanálkům, aby pomohly utěsnit difuzor po stranách a vytvářet větší přítlak. Gary Anderson odhaduje zisk v čase na kolo na jednu až dvě desetiny.

Upravená přední i zadní křídla na vozech F2012 byla zpočátku pokryta flow-visem, aby inženýři mohli studovat proudění vzduchu. V polovině si piloti výfuky prohodily, novou verzi dostal Alonso, který jezdil střídavě 2 kola s DRS a dvě kola bez jeho aktivace.


Pastor Maldonado s novým zadním křídlem před výjezdem na trať (foto: Williams F1 Team)

Zajímavé řešení zadních křídel pro nižší přítlak představil Williams a Sauber, Mercedes přivezl také novou dvouprvkovou verzi předního křídla bez bočnic.

Po 27 min do čela vyskočil Lewis Hamilton - 1:16,080 min, zatímco mechanici McLarenu pracovali na brzdách jeho týmového kolegy Jensona Buttona. Ty v Kanadě podstupují největší zátěž ze všech okruhu v šampionátu.

Na dráze se na chvíli objevila liška těsně před Räikkönenem, trénink však přerušen nebyl (ke konci měl pak další možnost si zblízka prohlédnout veverku, objevil se i tradiční Bobr. Fin si musel připadat jako v ZOO). Bruno Senna měl problémy v zatáčce č. 3, kterou projel rovně až k mantinelu, a musel využít i zpátečku. Williams se v prvním tréninku soustředil na aerodynamiku.


Nové zadní křídlo HRT (foto: HRT F1 Team)

Pořadí v polovině tréninku:
1. Hamilton     1:16,080
2. Vettel          + 0,063
3. Rosberg       + 0,073
4. Schumacher + 0,184
5. Webber        + 0,267
6. Button         + 0,267
7. Kobajaši      + 0,377
8. Massa         + 0,539

Čtyřicet minut před koncem boural v zatáčce č. 10 Heikki Kovalainen a trénink byl na 12 min přerušen. Vypadalo to na chybu Fina, který nezvládl výjezd - ujela mu záď, a monopost rozbil o zeď. Mechaniky čeká rušných pár hodin.

"Už dlouho jsme neměl bouračku, jednou to přijít muselo. Projížděl jsem tou zatáčkou trochu moc rychle. Myslel jsem si, že to zvládnu, ale záď ustřelila a bylo to. Byla to jen drobná chyba, ale to se někdy stává. Máme dobré mechaniky. Nemyslím si, že by šasi bylo poškozeno. Je to jen o výměně dvou rohů a ve druhém tréninku vyjedeme znovu," popisoval bezprostřední dojmy Kovalainen.


Nové přední křídlo Ferrari (foto: Ch. Malbranque)

Pořadatelům se monopost CT01 při převozu divoce rozkýval a podařilo se jim s ním dokonce třísknout o zem. Heikki byl naštěstí v pořádku. Jeho krajan v Lotusu zrovna vyjel na super-měkkých pneumatikách.

Hamilton 20 min před koncem vylepšil svůj rekord - 1:15,564 min. Martin Whitmarsh se krátce vyjádřil k jeho diskutované budoucnosti: "Myslím, že to, co se šeptá, jsou spekulace. Lewise znám od 11 let a chci jej v McLarenu udržet. Nejdříve chceme získat několik vítězství."

McLaren měl s Buttonovým vozem problémy, mechanici museli vytahovat převodovku, vypadalo to na nějaký problém mezi ní a motorem, zřejmě problémy s hydraulikou či se spojkou.


Počet ujetých kol v prvním tréninku

Hamiltona do konce však již nikdo nepřekonal - nejblíže mu byl Vettel se ztrátou jedné desetiny,  Rosbergovi chyběly desetiny dvě.

Přehled maximálních rychlostí: 1. Kobajaši - 325 km/hod; 2. De la Rosa - 324; 3. Petrov - 323; 4. Pérez - 322; 5. Di Resta - 322; 6. Schumacher - 320.

Přehled všech časů: zde (pdf).

GP Kanady (Gilles Villeneuve Circuit)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 4 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes1:15,564
2. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,118
3. 8 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,218
4. 5 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 0,278
5. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,333
6. 12 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 0,422
7. 14 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 0,436
8. 15 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 0,685
9. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,700
10. 3 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,783
11. 11 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 0,896
12. 6 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 1,055
13. 18 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 1,295
14. 10 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 1,326
15. 9 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 1,450
16. 17 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 1,788
17. 16 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 2,016
18. 21 Vitalij PETROV rusCaterham F1 Team+ 2,371
19. 20 Heikki KOVALAINEN finCaterham F1 Team+ 2,613
20. 22 Pedro DE LA ROSA espHRT F1 Team+ 2,618
21. 19 Bruno SENNA braWilliams F1 Team+ 3,198
22. 23 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 3,790
23. 24 Timo GLOCK deuMarussia F1 Team+ 4,440
24. 25 Charles PIC fraMarussia F1 Team+ 4,503

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy