Šesté místo v ulicích Monte Carla je pro brazilského závodníka vynikajícím výsledkem. Nyní je důležité, aby na stávající formu navázal. „Je to pro něj velký impuls. Přesně tohle potřebujeme v boji o titul poháru konstruktérů. Od Felipeho očekávám do konce sezóny kvalitní výkony,“ řekl po závodě šéf stáje Ferrari Stefano Domenicali.
Polemizovat nad původem rapidního Massova poklesu formy nemá smysl. Ošklivá nehoda v Maďarsku 2009 snad nechala šrámy na duši, nicméně největší ránu do psychiky dostal Massa v Grand Prix Německa 2010, kde musel přenechat vítězství Alonsovi.
Od té doby nic pořádného nezajíždí a dokonce už ani jako týmová dvojka se příliš nevyplatí. Obzvlášť v letošní extrémně vyrovnané sezóně, kde má každý bod do poháru konstruktérů cenu zlata.
Následujících pár závodů bude mít pro Massu kritický význam. Brazilec nutně potřebuje vystoupit z Alonsova stínu. Snad by i stačilo přiblížit se dvojnásobnému šampiónovi v časech na kolo. V každém případě musí dokázat, že je postu týmové dvojky u Ferrari hoden a musí být stejně užitečný jako kdysi Eddie Irvine nebo Rubens Barrichello.
Felipe Massa má po GP Monaka 10 bodů a v šampionátu drží 14. příčku. Fernando Alonso vede průběžné bodování s kontem 76 bodů.