"Pokud Pirelli dodává týmům a jezdcům pneumatiky, které ze závodění činí skutečnou výzvu a zlepšují podívanou, pak si pilot po špatném závodě na ně pochopitelně stěžuje," vysvětluje Whitmarsh.
"Na druhou stranu pokud vyrábějí pneumatiky, jež jsou velmi robustní, pro jezdce i týmy nenáročné z pohledu jejich managementu, pak jsem si jistý, že je diváci budou kritizovat, protože nevytvářejí tu správnou podívanou," pokračuje šéf McLarenu, přesto, že ani jeho týmu se ne vždy letos povedlo z nich dostat maximum.
"Pneumatiky představují bezpochyby výzvu, občas nám daly pěkně zabrat. A upřímně si myslím, že poslední závod v Bahrajnu byl jedním z těch, kde jsme je nedostaly do správného provozního rámce, což v tom závodě dramaticky ovlivnilo naši výkonnost.
Podle mě je však špatné kritizovat pneumatiky. Myslím, že se musíte zaměřit na to, co jako tým děláte, co dělají piloti a jak tu situaci zvládáte. Je to součástí závodění," dodává Whitmarsh.
Svádět nevydařený závod ne pneumatiky neni dle Whitmarshe správné (foto: Pirelli)