RED BULL
Sebastian Vettel, 1.
Myslím, že to byl neuvěřitelný závod, extrémně náročný. Dobře jsme odstartovali, dokázal jsem ihned ujíždět, což se prokázalo být pro nás velkou výhodou, protože jsme vždy museli nasazovat použité pneumatiky, protože jsme v kvalifikaci využili téměř všechny. Kimi byl velmi rychlý, Romain taktéž.
Zdá se, že strategie a všechno ostatní fungovalo. Můžu pouze týmu hodně poděkovat. Odvedli neuvěřitelnou práci. Museli hodně dřít, protože jsme s vozem nebyli spokojeni - drobné úpravy tu a tam... Snažili jsme se přizpůsobit vůz tomu, co by se nám líbilo. Tento víkend jsme to zvládli. Abych byl upřímný, tak v kvalifikaci a v závodě jsem byl hodně spokojený.
Sezóna je velmi vyrovnaná, vozy jsou si výkonnostně velmi blízko. Drobné věci mohou způsobit obrovský rozdíl. Letos jsme začali s McLarenem jakožto s nejlepším vozem, ale v neděli jsme pozorovali odlišný obrázek. Pořád si myslím, že máme jeden z nejlepších balíků. Číně pro nás byla velmi dobrou lekcí vzhledem k tomu, že jsme použili dvě různé konfigurace. Nestarám se o to, co přinese další závod, alespoň dnes ne.
Mark Webber, 4.
Start nebyl špatný. V prvním kole jsem neměl KERS, proto bylo těžké dostat Lewise pod tlak, pak jsem jej ale dostal znovu k dispozici. V prvních dvou stintech jsem se nedokázal těch kluků držet - dvou Lotusů a Seba - takže jsem se pak musel bojovat z dané pozice.
Lotus má čisté auto, a když mu všechno vyjde, pak dobře funguje. Dnes odvedli dobrou práci. Ukazuje se, jak je šampionát vyrovnaný - měli jsme čtyři různé vítěze ve čtyřech závodech. Dnes jsem získal nějaké slušné body a oba piloti a Red Bull si v šampionátu vedou dobře.
Pro mě to nebyl ten nejvíce vzrušující závod, jednalo se však o dobrý začátek šampionátu. Těším se na pokračování závodů v Evropě.
Christian Horner, šéf týmu
Dnes to byl skvělý výkon. Po dobrém úniku se Sebastian usadil na čele a odjel velmi silný první stint. Výzvou dnes bylo - vzhledem k tomu, že jsme včera spotřebovali hodně našich pneumatik - dostat z nich více.
Seb odvedl mistrovskou práci v udržování pneumatik a ve fungování třízastávkové strategie, povolávali jsme jej do boxů přesně v ten správný čas. Tam jsme dnes pracovali skvěle, předvedli jsme super zastávky a těsný souboj s Kimim, obzvlášť před poslední zastávkou - bylo klíčové ji správně zvládnout. Díky výbornému výkonu mechaniků jsme dokázali získat v boxové uličce sekundu.
Pro Marka to byl také skvělý výsledek. Jedná se o jeho čtvrté místo v řadě. Také využil včera více pneumatik, než někteří naši soupeři, kteří těžili z toho, že měli k dispozici čerstvější směsi, odjel však dobrý závod a finišoval na čtvrtém místě. Získal pro sebe a pro tým cenné body a nyní vedeme v obou šampionátech.
Gratuluji Lotusu k jejich velmi dobrému dnešnímu výkonu a dvojnásobnému umístění na pódiu, což také znamená, že motory Renaultu skončily na prvních čtyřech místech.
LOTUS
Kimi Räikkönen, 2.
Myslím, že jsme dnes měli šanci, ale jsem zklamán tím, že se nám nepodařilo zvítězit. Na počátku jsem udělal drobnou chybu a propadl se o jedno místo za Ferrari. Musel jsem to místo znovu získat. Na konci jsme nebyli na vítězství dostatečně rychlí. Měl jsem jednu šanci dostat se před Sebastiana, ale vybral jsem si špatnou stranu. To byla v podstatě naše jediná šance.
Romain Grosjean, 3.
Bylo to skvělé. Jsem moc hrdý na celý tým. Věděli jsme, že máme dobré auto, přesto jsme byli trochu překvapeni tím, jak moc jsme rychlí. Zkoušeli jsme jinou strategii než Kimi a nebyla nakonec tak špatná.
Myslím, že naše auto je velmi konkurenceschopné. Je to vyrovnaná sezóna a každý drobný detail dělá velké rozdíly. Jsem šťastný, že jsem získal své první pódium. Dalším cílem je vítězství.
Eric Boullier, šéf týmu
Dnes to byl skvělý týmový výsledek a já mám radost za všechny jak zde v paddocku tak zpět v Enstone. První tři závody byly velmi frustrující, protože jsme věděli, že máme na výsledek, jako je tento. Doposud drobné detaily zastínily naši výkonnost, takže je to úleva konečně prokázat, čeho jsme schopni.
Se strategií jsme trochu zariskovali a jsem potěšen tím, že se to vyplatilo. Oba piloti předvedli fantastické výkony. To, že máme dva vozy nejen na pódiu, ale že byly po celý závod tak vyrovnané, ukazuje, jak silnou jezdeckou sestavu máme. Jsem ohromně hrdý na to, co jsme dnes dosáhli.
Štastná trojice závodníků na pódiu
(foto: Red Bull)
MERCEDES
Nico Rosberg, 5.
Měl jsem docela špatné první kolo, ale potom jsem byl schopný se vzpamatovat a dostat ze závodu maximum. Měli jsme dobru strategii a rychlost auta byla silná v porovnání se začátkem sezóny, i přesto bylo těžké se posunout, protože tu bojovalo mnoho auto o stejnou pozici.
Celkově jsem s víkendem spokojen, 5. místo mi dává několik cenných bodů a vidím, že děláme pokroky. Nyní máme krátkou přestávku, během které můžeme tvrdě pracovat v továrně a připravit se na evropskou část.
Mimo to se těším na sobotní návštěvu úvodního závodu DTM v Hockenheimu. Je to moje první šance dostat se zpět do Německa po dvou dobrých víkendech, zejména po Číně a těším se, až to budu moci s fanoušky oslavit.
Michael Schumacher, 10.
V porovnání s tím, kde jsem dnes startoval, je pozitivní, že jsem byl schopen vybojovat 10. místo, získat bod a dokončit suchý závod. Pneumatiky samozřejmě sehrály důležitou roli a v těchto podmínkách jsme museli adaptovat svůj jízdní styl k udržení pneumatik pohromadě.
Je dobré mít nyní čas před Barcelonou na vyřešení problémů a připravení našich novinek na test v Mugellu. Příští víkend začíná DTM v Hockenheimu a já se už těším, až navštívím po dvaceti letech tento závod.
Ross Brawn, šéf týmu
Byl to těžký, ale absolutně zasloužený závod. Nico nepředvedl jeden ze svých dobrých startů, ztratil několik pozic, což ztížilo jeho úvodní část, ale jel velmi dobře a vybojoval zpět páté místo. Michael získal bod za 10. místo, v porovnání s tím, že startoval 22., si vedl dobře.
Opět jsme viděli, že pokud máte ten den dobré auto, je vidět velký rozdíl, Red Bull a Lotus dnes byli v lepší formě než my. Hodně jsme se toho dnes naučili, přesto jsme dosáhli maxima, takže jsem oprávněně šťastný. Nyní se můžeme těšit zpět do továrny, kde zlepšíme auto pro další závod.
FORCE INDIA
Paul di Resta, 6.
Dnešní výsledek je pro nás skvělým. Tým po celý víkend odváděl úžasnou práci, vyšla strategie a zastávky byly perfektní. Věděli jsme, že to bude velmi náročné jet pouze na dvě zastávky a ke konci to bylo těsné, protože mi pneumatiky v posledním kole úplně odešly.
Měl jsem Fernanda [Alonsa] těsně za sebou, ale ušetřil jsem trochu KERSu na výjezdu z poslední zatáčky a udržel jsem se před ním. Krom toho bylo auto úžasné. Odjíždíme tedy velmi spokojení a máme několik týdnů na přemýšlení a do Barcelony jsme odhodláni dorazit v bojovné formě.
Nico Hülkenberg, 12.
Myslím, že se o mém závodu rozhodlo hned na startu, kde jsem měl nějaké problémy se spojkou a zasáhl systém proti zhasnutí motoru, což opravdu narušilo můj rozjezd a propadl jsem se na konec pole.
Pak už to byla dlouhá, těžká bitva skrz pole a bylo náročné se prokousávat provozem. Dotáhl jsem to na dvanáctou pozici, ale lépe už to nešlo. Takže pro mě obtížný závod, ale je skvělé vidět, že Paul sebral nějaké body.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Vzhledem k tomu všemu, co se událo tento týden, jsem potěšen dnešní velmi silnou závodní výkonností týmu. Přijali jsme odvážné rozhodnutí v případě Paulovy strategie, ale vyplatilo se to. Včera jsme ušetřili pneumatiky a to nám umožnilo natáhnout rozmezí dvouzastávkové strategie k samotnému limitu.
Paul znovu odjel parádní závod, zajížděl konzistentní kola a zasloužil se o to, že strategie perfektně fungovala. Toto šesté místo je plně zasloužené a vyrovnává tím svůj nejlepší výsledek ve Formuli 1.
Je škoda, že Nico se stal obětí problému se spojkou v úvodním kole, jinak si jsem jistý, že by také bojoval vpředu o body. Předtím, než opustíme Bahrajn, bych chtěl znovu vzdát hold týmu a poděkovat všem za pomoc při dosažení dnešního výsledku.
FERRARI
Fernando Alonso, 7.
Po čtyřech závodech, v nichž se dá vyhrát 100 bodů, je naprosto nepředstavitelné být osm či deset bodů za lídrem. Je to něco jako dárek, to co jsme dostali v prvních čtyřech závodech. Oceňujeme to a přijímáme to, ale bez ohledu na body - to co tým trápí, je výkonnost vozu, a tu budeme muset zlepšit hned v Barceloně.
Myslím, že máme smíšené pocity, protože na jednu stranu jsme byli na konci závodu před oběma McLareny, což jsme po kvalifikaci nečekali. Na druhou stranu jsme na vítěze ztratili 57 sekund, což je více, než v kterémkoliv jiném letošním závodě. Takže se musíme podívat na to, proč jsme za pozicemi na pódiu tolik zaostávali.
Budeme si muset ještě počkat na to, co řeknou komisaři. Zkoušel jsem předjíždět a dostal se mimo trať. Zde to není problém, protože na obou stranách je navíc část okruhu k dispozici, ale udělal to dvakrát Lewisovi [Hamiltonovi] a mně. Uvidíme. Opravdu se musíme podívat na TV a jakkoliv rozhodnou, bude to dobré.
Felipe Massa, 9.
Rozhodně to nebyl nejjednodušší závod, ale nakonec se nám podařilo odvést dobrou práci a letos poprvé dojet na bodech. V této době to je pěkný výsledek, uvědomujeme si však, že spokojenost s devátým místem není pro Ferrari stylová.
Výkonnost mě však naplňuje pro zbytek sezóny důvěrou. Jasně, že výkonnost vozu musíme co nejdříve vylepšit, abychom mohli bojovat o hodnotné pozice. Do Barcelony všichni přivezou velká vylepšení a my budeme muset odvést lepší práci než ostatní, protože musíme získat to, co jsme ztratili na začátku letošního šampionátu.
Co se týče závodu - myslím, že včerejší rozhodnutí ušetřit čerstvou sadu pneumatik bylo správné. Škoda, že jsme v boxech přišli o místo ve prospěch Rosberga. Pokud bych dokázal zůstat před ním, možná bych mohl získat lepší výsledek.
Trápil jsem se obzvlášť se zadními pneumatikami a na konci jsem nejezdil naplno, protože jsem se nechtěl ocitnout v problémech kvůli degradaci pneumatik.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Upřímně - to, co se dnes stalo na dráze, je pro nás druhořadé. Jsme velmi zklamání ze smrti Mattea Vignaliho, mladého muže, který pracoval v oddělení převodovek a dostal infarkt. O život přišel ve věku pouhých třiceti dvou let, což v nás vyvolává hrůzu. Jsme myšlenkami s jeho rodinou a přáteli, těžko se mi kvůli tomu komentuje náš aktuální závodní výsledek.
To, co mohu říci, je, že skončila úvodní, pro nás velmi náročná, část čtyř závodů, ačkoliv jsme to čekali. Dokázali jsme omezit škody, alespoň v šampionátu jezdců. Nyní se musíme dívat do budoucnosti a učinit pokrok v kvalitě, což by nám mělo pomoci bojovat o pódium a ne jen o bodovaná místa. O to žádám již několik týdnů své inženýry a očekávám, že se v Barceloně dostaví výsledky úsilí ve všech oblastech.
MCLAREN
Lewis Hamilton, 8. místo
V motorsportu procházíte dobrými i špatnými časy. Domnívám se, že dnes to byl jeden z těch dnů. Pokud bychom zvládli vše v pořádku, mohli jsme bojovat a dokončit mezi prvními čtyřmi, ale nakonec se to nepodařilo. Samozřejmě tomu napomohly i pomalé zastávky v boxech. Pro pilota je to vždy frustrující, protože jen sedíte v autě a nemůžete nijak pomoci.
Dnes jsme trochu ztratili v pozicích o mistra světa, ale na druhou stranu jsme získali čtyři body. A v tak vyrovnané sezoně, jakou je tato, se každý bod počítá. Teď míříme do Evropy a je jasné, že musíme udělat dvě věci: musíme zrychlit naše tempo a zlepšit zastávky v boxech.
Jenson Button, 18. místo
Neměl jsem dnes příliš dobré vyvážení. Celé odpoledne jsem se potýkal s nedotáčivostí. Vlastně jsme dokonce měnili přední křídlo. Můj poslední stint byl dlouhý a pokud bych se nedostal do potíží, myslím, že věci mohly být během posledních kol ještě zajímavé.
Někteří jezdci jeli na začátku toho stintu tvrdě, zatímco já se spíš staral o pneumatiky. V posledních pěti kolech jsem se snažil jen naplno, dojel jsem Paula (Di Restu) a Nica (Rosberga). Ale když jsem (v 53 kole) brzdil do závěrečné zatáčky, pravý předek auta se nadzvedl a já si uvědomil, že mám defekt levé přední gumy. Tak jsem to zavolal týmu a zajel do boxů.
V posledních pár kolech znělo auto velmi hlučně. Myslím, že výchozím problémem bylo poškození výfuku, potom ten defekt a nakonec selhání diferenciálu. Musel jsem odstoupit. Byl to velmi těžký víkend pro celý tým.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Pochopitelně, náš dnešní výkon je zklamáním. Musím říct, že Lewis i Jenson jeli dnes v extrémně náročných podmínkách. Lewis předvedl pár skvělých předjížděcích manévrů a snažil se dostat dopředu, ale nakonec mu to zkazily pomalé zastávky, které byly způsobeny potížemi v levé zadní části jeho auta.
Jensonovy zastávky byly naopak bezproblémové, takže musíme zjistit, co způsobilo problémy na Lewisově autě. Jenson měl také frustrující jízdu, které byla dokonána defektem a problémem s výfukem a diferenciálem, což je kombinace, která nás donutila nechat jeho auto zajet do garáže. Znovu - musíme vyšetřit, co způsobilo jeho problémy.
Když to shrnu, jsme druzí v poháru konstruktérů, jen devět bodů za vedoucím týmem a stejně tak naši jezdci jsou na druhém a čtvrtém místě. Druhý Lewis je jen čtyři body za vedoucím Vettelem. Odtud jedeme do Barcelony, kde se nám během předsezonních testů velmi dařilo.
Lewis i Jenson jsou houževnatí a soutěživí, takže si můžete být jistí, že ve Španělsku udělají nemožné, aby získali co největší počet bodů, aby dostali Vodafone McLaren Mercedes zpět na špici v obou šampionátech. Řekl jsem to už jednou a řeknu to znovu: tento ročník je napínavý a nepředvídatelný. Některé závody vyhrajete, jiné ne. To je závodění.
Ale kromě toho, motorsport je týmovým sportem - a asi vím lépe než kdokoliv jiný, jak skvělí muži a ženy tvoří tým McLaren. Proto jsem si jistý, že všichni do jednoho udělají vše, co bude v lidských silách, abychom se v zatáčkách na okruhu v Katalánsku vrátili tam, kam patříme - dopředu.
SAUBER
Sergio Pérez, 11.
Věděli jsme, že tento okruh pro nás nebude jednoduchý, dnes jsme byli zkrátka příliš pomalí. Zkoušeli jsme obě strategie, rozdělili jsme je mezi vozy, ale dnes nebylo nic, co by nám mohlo opravdu pomoci. Potýkal jsem se s velkou degradací a kvůli problému při zastávce jsme přišli o místo a bod ve prospěch Michaela [Schumachera]. Byl na rovinkách velmi rychlý. Neměl jsem šanci jej dostat. Příště si znovu povedeme lépe.
Kamuj Kobajaši, 13.
Já jsem odstartoval příliš pomalu. Hodně jsem protočil kola, podíváme se na to. Začal jsem na čerstvé sadě středně-tvrdé směsi pneumatik a zkoušeli jsme jet na dvě zastávky, ale nakonec to nevyšlo.
Pneumatiky odcházely rychleji, než jsme čekali a nakonec jsem sedm kol před koncem musel stavět potřetí. Nevidím nic, co bychom dnes vlastně mohli udělat v závodě lépe. Náš problém byl nedostatek rychlosti a na nápravě budeme tvrdě pracovat.
Giampaolo Dall'Ara, hlavní traťový inženýr
Klíčovým bodem v závodě bylo první kolo, v němž jsme přišli o pozice. Start zřejmě nebyl tak dobrý, to je něco, na co se musíme podívat. Pak jsme se již nedostali dostat zpět. U Sergia jsme plánovali tři zastávky a u té první jsme byli trochu agresivní, ale konkurence na to zareagovala a my jsme z toho nemohli těžit.
U Kamuje jsme se rozhodli pro dvouzastávkovou strategii, ale degradace ve druhém stintu přišla dříve, než jsme čekali, takže jsme jej museli povolat do boxů. Třetí stint byl příliš dlouhý, takže jsme museli znovu stavět. Celkově jsme dnes nebyli dost rychlí na to, abychom se z toho všeho dostali.
TORO ROSSO
Jean-Eric Vergne, 14.
Je to stejná škoda jako v Číně, kde jsem měl dobrou závodní rychlost, ale pomalý jsem byl v kvalifikaci. Na tohle musíme najít řešení, protože když můžeme startovat více vepředu s rychlostí, kterou máme, tak můžeme vidět více pozitivních výsledků. Dnes jsem do toho dal všechno, i přesto, že jsem startoval v hloubky pole.
Nyní máme před sebou přestávku, co se týče závodů, ale budeme testovat v Mugellu, kde se musíme pořádně podívat na to, co můžeme udělat, doufajíc v příjezd do Barcelony s ještě lepším autem. Co se mě týče, musím zanalyzovat, co nefunguje v kvalifikacích. Jako Francouz musím říct, že je je skvělé, že Romain získal pódium a jsem za něj přešťastný. Bylo by hezké, kdybych mohl dokončit závot s autem tak konkurenceschopným, jako je to jeho, a bojovat s ním o to pódium!
Daniel Ricciardo, 15.
Není to to, v co jsem doufal po startu ze šesté pozice. Úvodní kolo změnilo celý můj závod. Můj start nebyl dobrý a potom jsem se propadal dozadu, což pro mě způsobilo velmi frustrující odpoledne. Poničené přední křídlo všechno jenom přihoršilo. Měl jsem příležitost zajet dnes dobrý závod, ale ztráta míst na startu mě stála draze. Nyní na sebe musím být tvrdý a zjistit, co jsem udělal špatně a ujistit se, že už to nezopakuji. Rád bych na ten závod zapomněl.
Franz Tost, šéf týmu
Nejdříve bych chtěl vzkázat dík Jeho Veličenstvu princovi Salmanovi Bin Hamad Al Chálífovi, FIA a jeho prezidentovi Jeanu Todtovi a také Berniemu Ecclestoneovi a organizátorům, speciálně jejich vedoucímu Zajedu R. Alzajánímu za jejich práci a zajištění tohoto závodu. V našeho pohledu jsme nezaznamenali žádné problémy, ani na na trati, ani v Manamě.
Co se týče trati, startovali jsme s Ricciardem na 6. místě, ale neuspěl ve sbírání bodů. Měl problémy na startu, ztratil několik pozic a kontaktoval s jiným autem – nyní zatím nevíme s kterým. To znamenalo, že musel dojet pro nový nos, a tím ztratil hodně času a dojel patnáctý. Jean-Eric po 57 kolech dojel o jedno místo před svým týmovým kolegou a zaznamenal několik slušných kol. Danielova výkonnost v kvalifikaci byla jediným světlým bodem tohoto víkendu, a to není to, v co jsme doufali.
Kovalainen přes defekt v úvodním kole hodnotí víkend jako vydařený
(foto: Team Caterham F1)
CATERHAM
Vitalij Petrov, 16.
Byl to opravdu zajímavý závod, obzvlášť na startu, kdy docházelo ke spoustě předjetí. Bylo příjemné být přímo uprostřed úvodních bitev. Velmi dobře jsme zvládli zastávky, rychleji než v Číně, což stačilo na to, abych zůstal před Ricciardem, s nímž jsem celkem dlouho v závodě sváděl dobrý souboj.
Až ke konci, kdy jsme museli pouštět vedoucí jezdce, jsme začali trochu času ztrácet, ale dnešní výkonnost znovu ukázala, jak silní můžeme být během neděl. Pro nás to byl po všech stránkách dobrý víkend a skvělé zakončení prvních zámořských závodů. Před námi je pár týdnů, než budeme ve Španělsku znovu závodit. S ohledem na udržení pokroku tam pojedeme velmi pozitivně naladěni.
Heikki Kovalainen, 17.
Měl jsem dobrý start, pak jsem ale měl v 10. zatáčce kontakt s vozem za mnou a přišel k defektu pravé zadní pneumatiky. Ihned jsme zajeli do boxů a už to bylo o tom, abych odjel co nelepší závod. Předjel jsem rychle Glocka a zvětšil na něj svůj náskok, pak jsem dojel svého týmového kolegu a Ricciarda.
Je to samozřejmě trochu frustrující přijít k defektu v prvním kole, ale z víkendu si odnášíme celou řadu pozitiv, obzvlášť z rychlosti, kterou jsme předvedli v kvalifikaci a ze způsobu, jakým jsme byli schopni zvládat pneumatiky, takže celkově to bylo hodně povedené.
Mark Smith, technický ředitel
S dnešní výkonností obou vozů můžeme být spokojeni. Před defekt Heikkiho v prvním kole jezdil po celé odpoledne velmi dobře a Vitalij také po většinu času tvrdě závodil s Ricciardem. Ukazuje to, že rozhodně děláme pokroky. Náš včerejší kvalifikační výkon nám poskytuje dobrý důvod, proč se těšit na evropskou část sezóny, která začíná za dva týdny v Barceloně.
Pro několik nadcházejících závodů plánujeme několik novinek a další přijdou během sezóny, takže našim cílem bude udržet si tuto výkonnost a přibližovat se týmům před námi.
MARUSSIA
Timo Glock, 19.
Dnes to byl velmi těžký závod. Neměl jsem vyvážené auto, žádnou rychlost ani šanci na zlepšení po druhé nebo třetí výměně. Zadní gumy se masivně drolily a vždy, když jsem se snažil přidat, se u brždění zablokovaly a neměl jsem stabilitu.
Žel je to víkend, ze kterého se musíme poučit a rychle hodit za hlavu. Máme za sebou komplexní cestu od pátku do neděle a nyní musíme jít zpět po našich krocích a podívat se na nastavení, pro které jsme se rozhodli a porozumět tomu, jak se zlepšit a přizpůsobit tomu balíček do Španělska.
Charles Pic, nedokončil
Přirozeně jsem zklamaný, přestože jsem byl v závodě docela spokojený s autem a plán s pneumatikami vyšel dobře. Přes boj s podmínkami na trati jsem byl stále schopen na to tlačit a myslím, že jsme si vedli docela dobře oproti rychlosti Caterhamu.
Žel v kole 24 jsem měl problémy se vzduchovým ventilem a neměl jsem jinou možnost než odstavit auto, což bylo frustrující pro mě a pro tým, po tak tvrdé práci a snaze dostat nás celý víkend dopředu. Vzhledem k tomu, že jedeme do Evropy, musíme být potěšeni s těmi několika závody, ale nyní se musíme zaměřit na zlepšení do Španělska.
John Booth, šéf týmu
Pozitivní bylo, že jsme viděli Charlesovu snahu zlepšit se a navázat na včerejšek. Je opravdová škoda, že došlo k problému s jeho AVS [sytém vzduchového ventilu] na motoru ve chvíli, kdy byl na trati velmi konkurenceschopný.
Timo se také trápil s problémy motoru a my všichni společně s Coswothem pracujeme již několik dní na tom, abychom našli příčiny. Bohužel náš větší problém, který se objevil v sobotu, spočívá v ovladatelnosti Timova auta. Musíme identifikovat a pořádně porozumět problémům, které postihují naše auto.
Naštěstí testy v Mugellu nám zaručí čas na vyřešení těchto problémů. Práce týmu byla velmi dobrá během celých čtyř závodů. Odjíždíme o dost silnější s množstvím optimismu vstříc Evropě.
HRT
Pedro de la Rosa, 20.
Byl to těžký závod, ale do cíle jsme dojeli s oběma vozy a to je pro tým pozitivní. Pravdou je, že naše tempo nebylo takové, v jaké jsme doufali. Musíme získat v rychlosti na kolo více než v čemkoliv jiném, protože chceme pravidelně bojovat s našimi soupeři.
V dnešním závodě jsme neměli dostatečnou rychlost. Když se ohlédnu zpět, udělali jsme velký pokrok, ale nemůžeme se uspokojit pouze s tím. Hodně jsme se zlepšili, ale stále jsme na začátku, kde jsme měli být v Austrálii.
Máme v týmu velmi dobré jednotlivce, novou dílnu, v níž můžeme stavět na solidních základech - a to je tím nejlepším. Nyní se chceme vrátit k práci na voze a zkoušet nové věci. Opravdu se těšíme na Evropu.
Narain Karthikeyan, 21.
Start byl dnes dobrý, ale první kola pak byla dost obtížná, protože byl všude prach. Usadil jsem se za Pedrem, ale myslím, že jsem na to v prvním stintu moc tlačil, protože mi velmi brzy odešly pneumatiky.
Po mé první zastávce jsem se hodně zlepšil a pak jsem zajížděl konzistentní kola. Jeli jsme na čtyři zastávky, což šlo podle mě velmi dobře, a na konci jsme byli v cíli jen půl sekundy za Pedrem. Má závodní výkonnost byla extrémně dobrá, řekl bych, že se jednalo v této sezóně zatím o mou nejlepší velkou cenu, takže jsem s ní velmi spokojený.
Luis Pérez-Sala, šéf týmu
Prošli jsme zde v Bahrajnu další náročnou zkouškou za vysokých teplot a jsem spokojený s tím, jak to všechno šlo. Znovu jsme splnili své cíle a chtěl bych týmu opět poděkovat za jeho excelentní práci.
Stinnou stránkou bylo snad to, že jsme hodně opotřebovávali pneumatiky, a proto jsme museli jet na čtyři zastávky. Zkusili jsme s Pedrem jet na tři, ale dojeli jsme nahraně, takže to zřejmě nebyla nejlepší volba. Spolehlivost byla dobrá, dobře pracoval i celý tým. Můžeme říci, že jsme nyní dosáhli standardu, s nímž jsme končili loňský rok. Nyní musí přijít pokroky.
WILLIAMS
Bruno Senna, nedokončil
V prvním kole jsme udělali vše správně, žel jsem se trápil s udržením rychlosti s vozy přede mnou. Myslím, že jsme dnes byli celkem agresivní s nastavením, někdy to zkrátka nevyjde. Ke konci jsem začal pociťovat vibrace v brzdovém pedálu.
Inženýři se na to dívali, takže jsem na to tlačil, protože nikdy nevíte, k čemu dojde, jenže vibrace se zhoršovaly a rozhodli jsme se zajet do boxů, abychom neriskovali nehodu. Je to po dvou bodovaných umístěních zklamání, sezóna je však dlouhá.
Pastor Maldonado, nedokončil
Dostal jsem defekt na výjezdu ze zatáčky č. 1 a pak jsem se na rovince roztočil. Jsem zklamaný za tým, jelikož výkonnost jsme dnes měli. Po startu z konce pole jsem bojoval v každém kole. Auto se chovalo dobře a dokázal jsem získat mnoho pozic. Cítím, že jsme dnes mohli získat více bodů, ale žel to nevyšlo.
Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Oba vozy dobře odstartovaly, přičemž získaly na konci kola celkem dost pozic. Pastorův první závodní stint byl slušný, ale žel v 25. kole dostal smyk kvůli problému s levou zadní částí vozu, kvůli čemuž jsme jej museli ze závodu stáhnout. Problém prošetřujeme.
Bruno jezdil většinu závodu uprostřed pole, ale několik závodů před koncem si stěžoval na zhoršující se problém s ovladatelností vozu, a proto jsme přijali těžké rozhodnutí stáhnout i jeho auto. Jako tým se teď musíme vzchopit a pohnout s přípravami jak pro test v Mugellu, tak i pro nadcházející závod v Barceloně.