Na dotaz, zda by stačilo zlepšit výkonnost v kvalifikaci, Vettel v Bahrajnu odpovídá: "Určitě potřebujeme o něco více. V závodech jsme z určitého důvodu poráženi, takže to není tak, že bychom měli v závodech nejlepší auto a dopláceli bychom pouze na naši pozici z kvalifikace. Docela dost zaostáváme.
Ale jak už jsem mnohokrát uvedl, potenciál máme. Auto je rychlé, a jakmile vše dáme dohromady, tak se podle mě budeme cítit lépe. Poté bychom měli být v mnohem lepší pozici v kvalifikaci i v závodě.
Vettel v Číně zkoušel starší verzi výfuků, která více sedí jeho stylu: potřebuje trochu přetáčivé auto, jelikož zatáčí v nájezdu do zatáčky, a po sešlápnutí plynu díky foukání monopost "přibil" k zemi.
Jeho kolega Mark Webber zatáčí spíše až na výjezdu z ní, k čemuž se více hodí nová verze výfuků, která je rozhodně výhodnější z pohledu celkové výkonnosti. Mistr světa si však na ní těžce zvyká, protože při vůz je při jeho stylu jízdy nervózní. Nic jiného mu však nezbude, Red Bull nemůže vyvíjet během roku dvě odlišná auta.
Srovnání dvou verzí výfuků Red Bull: nahoře Vettelův vůz s koncovkou výfuku u horního ramene zavěšení, dole Webberův s výfuky více vpředu (foto: Red Bull Racing)
"Jedná se o lepší směr, proto je znovu na voze," říká Vettel o novější verzi výfuků, s níž bude po Číně znovu jezdit. "Byl to pro nás dobrý test, měli jsme možnost na dráze je skutečně porovnat. My jsme během testováni s touto představenou verzí neprožili nejlepší poslední dva dny, proto se podle mě jednalo o dobrý test."
Zdá se však, že v horkém Bahrajnu, který by jejich vozu měl sedět, od něj neočekává příliš mnoho: "Samozřejmě jde o nový víkend, odlišnou trať a podmínky a bude docela horko, takže uvidíme.
Rozhodně nemůžeme čekat zázraky. Od posledního závodu uběhl pouze týden. Doufáme, že uděláme v kvalifikaci pokrok. V této fázi se zatím zdá být naší slabinou, ale v závodě tolik neztrácíme. Uvidíme," dodává Vettel.