Fry upřímně: Problémy Ferrari mají hlubší kořeny

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Po nečekaném vítězství Fernanda Alonsa v Malajsii se Ferrari rychle vrátilo do šedých vod průměru. I když se podle oficiálních prohlášení pracuje na zlepšení F2012, technický ředitel Fry varuje, že problém je mnohem větší.

Pat Fry, který převzal post technického ředitele po Aldovi Costovi a pod jehož vedením Ferrari aplikovalo agresivnější pojetí při návrhu vozu, se domnívá, že v Číně se přesně ukázaly nedostatky stáje z Maranella.

Podle něj je potřeba provést hlubší změny v metodice, které by Ferrari vrátily zpět do časů první poloviny minulého desetiletí, kdy stáj dominovala. "Nechci zacházet moc do detailů. Nepotřebujeme jen začít stavět rychlejší auta, ale provést více změn," nastiňuje situaci Fry.

"Musíme být konkurenceschopní z dlouhodobého hlediska. Pracujeme na všech frontách, nejen na tom, co přivezeme do Barcelony. Pracujeme na tom, abychom udělali krok vpřed a mohli se tak poměřovat se všemi ostatními."

Poslední jezdecký titul získala stáj se vzpínajícím se hřebcem ve znaku v roce 2007, kdy pro ní zvítězil Kimi Räikkönen. Od té doby se snaží vrátit se do časů, kdy pod vedením Jeana Todta, technickým ředitelem Brawnem a Michaelem Schumacherem dominovala celé F1.

Kromě záblesku naděje ve druhé polovině roku 2010, kdy o titul bojovala současná jednička týmu, Fernando Alonso, Ferrari na větší úspěchy jen čeká. Pokud nedojde k něčemu neočekávanému, jako například dešti, který ovlivnil Velkou cenu Malajsie, Ferrari prakticky nemá šanci uspět.


Body pro Ferrari letos zatím sbírá pouze Alonso, v Číně přidal další dva
(foto: Scuderia Ferrari)

Problémy s korelací dat mezi aerodynamickým tunelem a testy na dráze zmařily pokrok týmu v roce 2011 a Fry přiznává, že hlavní prioritou týmu je zlepšení aerodynamického programu a kompletní přepracování metod, jež používají ve fázi návrhu monopostů.

"Největším měřítkem výkonnosti je v současnosti aerodynamika. Tam máme pár problémů, které musíme vyřešit. Musíme zapracovat na všem, od způsobu, jak vedeme aerodynamický tunel až po simulace a rozhodování, které části nasadit. Nezůstane kámen na kameni," slibuje Fry.

"Nyní se snažíme revidovat všechny naše postupy, od návrhu součástek až po proces jejich vylepšování. Pracuje se v celé továrně a snažíme se co nejvíc vylepšit auto."

Vzhledem k tomu, že v Bahrajnu se jede již tento víkend, uvidíme větší změny na voze až v Barceloně. Slovo by měly dostat i upravené výfuky: "V Bahrajnu nebudeme mít žádné větší úpravy. Zázraky tedy nečekejte. Musíme ale dostat maximum z toho, co teď máme."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 29 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy