Pirelli: Mercedes vyřešil problémy s pneumatikami, Rosberg těžil z čistého vzduchu

Mercedes | foto: Daimler AG

Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho je včerejší jasné vítězství Nica Rosberga ve Velké ceně Číny dokladem, že Mercedes dokázal přijít na to, jak z pneumatik dostat maximum.

Mercedesy včera startovaly z první řady, ale vzhledem k jejich problémům s vysokou degradací pneumatik v předchozích závodech se očekávalo, že svou pozici neudrží. Rosberg však zvolil o jednu zastávku méně než většina jeho největších soupeřů a dojel si pohodlně pro vítězství.

"Před závodem jsme si mysleli, že třízastávková strategie bude nejpravděpodobnější a dvě zastávky budou zřejmě na limitu. Možná byste zjistili, že i Mercedes v tom čase přemýšlel, zda jet na tři zastávky," uvádí sportovní ředitel Pirelli.

"Nemluvil jsem s nimi, ale jsem si jistý, že takové konverzace proběhla, takže to je fantastické. Před závodem všichni mluvili o problémech Mercedesu s udržením pneumatik. Já jsem uvedl, že se mi Ross [Brawn] zmínil o tom, že si myslí, že spoustu z nich pochopili a celkem jasně se zdá, že i vyřešili. Bylo příjemné vidět, jak si vedou výborně od startu až do cíle," pokračuje Hembery.

Podle něj Rosbergovi v udržení pneumatik hodně pomohlo to, že si po startu udržel vedoucí pozici a jezdil na čistém vzduchu. Na dotaz, zda snad Němec při prvním stintu nezůstal na dráze příliš dlouho a nevystavil se zbytečně ohrožení ze strany Jensona Buttona, Hembery řekl: "Ne, to si nemyslím. Podle mě se také snažili monitorovat úrovně degradace, takže svou strategii měnili téměř v reálném čase."


Nico v cíli, radost z prvního vítězství (foto: Mercedes AMG F1 Team)

"Byli jsme si jisti, že mnoho týmu měnilo své strategie během prvního stintu, což je v sezóně docela běžné. Není moc takových závodů, jaký jsme viděli, a McLareny byly na třízastávkové strategii, což téměř stačilo.

Dojeli na druhém a třetím místě, takže to bylo na hraně, zda jet na dvě nebo na tři zastávky, a nakonec dvě stačily, protože Mercedes měl výkonnostní výhodu díky tomu, že startoval na čele. A v F1 víme, jak velkou vám to na dráze poskytuje výhodu, když nejezdíte ve špinavém vzduchu a máte před sebou prázdnou cestu. Výborně tuto výhodu využili," dodává Hembery.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy