Místo konání na německém okruhu není náhodné, právě zde se totiž tragická nehoda 7. 4. 1968 uskutečnila. Paradoxně to nebylo v závodě F1, ale při doplňkové účasti Lotusu v závodech F2. Zajímavostí a zároveň hříčkou osudu je fakt, že původně měl Jim Clark závodit s cestovním sportovním Lotusem na okruhu v Brands Hatch. Dokonce bylo jeho jméno uvedeno i v oficiálním programu, který už byl v prodeji.
Na poslední chvíli však došlo ke změně, protože zakladatel a šéf Lotusu Colin Chapman usoudil, že reprezentace značky v závodě formule 2 bude prestižnější. Clark proto na poslední chvíli cestoval do Německa, kde aniž to tušil, odstartoval do posledního závodu své kariéry. Je to zároveň jedna z mála nehod v historii, která nebyla zaznamenána kamerou, a tak dodnes nikdo přesně neví, jak k ní došlo.
Na počest památky výjimečného britského pilota budou u pamětního kříže položeny věnce s věnováním od světově známých závodníků, ale i syna zakladatele Lotusu Cliva Chapmana.
Při této příležitosti proběhne i premiéra prvního českého modelu vozu F1 na mezinárodní úrovni. Protože je jméno dvojnásobného šampiona F1 tradičně spojováno s Lotusem, značka oslaví 60 let své existence a sportovní vůz Lotus Elan oslaví 50. narozeniny, prezentace modelu Lotusu 98T nemůže proběhnout při vhodnější příležitosti.
Na programu je závod několika kategorií: sportovní vozy série CANAM, touring cars, formule Ford a Renault, F2, Eurobos a samozřejmě F1. Na start jsou přihlášeny méně či více úspěšné vozy formule 1: Tyrrell 002, Matra M120, March 701-9, Wolf WR1 – 2, Theodore TFR1, Hesketh 308E-4, March 761-B3, Arrows A5/1 AMR, McLaren MP4/1B-6, Williams FW08-03, Brabham BT49C-10, Shadow DN9-2B, Brabham BT49D-18, Lotus 87, Arrows A4, Tyrrell 012, Osella FA-1D-03, Jaguar R5 F1 2004 3000 V10, Benetton B197 F1 1997 4000 V10, Benetton B192 F1 1992 3500 V8, Tyrrell 026 F1 1998 3000 V10, Arrows A22 F1 2001 3000 V10, Arrows A21 F1 2000, Tyrrell 023 F1 1995 3000 V10 a Jordan EJ191.
Dále se představí: Panoz DP01 Champcar 2007 2800 V8 T, Dallara GP2 2005 4000 V8, Lola T8900 Indycar 1989 2700 V8 T, Lola B99/50 F3000 1999 3000 V8, Reynard 91D F3000 1991 3000 V8 a Dallara Nissan Worldseries 2003 3000 V6 F1.