Lotus už pracuje na voze pro rok 2013, Räikkönen si v továrně vyzkoušel nové sezení

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Kimi Räikkönen se necítí zcela pohodlně v kokpitu Lotusu E20, proto jeho tým již začal pracovat na odstranění tohoto problému v monopostu pro příští sezónu. Pro příští závod v Číně chystá "vzrušující" vylepšení aerodynamiky.

Kimi kvůli tomu včera navštívil továrnu v Enstone. Jeho závodní inženýr Mark Slade vysvětluje proč: "Dnešní hlavní prioritou Kimiho bylo posadit se do našeho základního modelu vozu pro příští rok.

V oblasti pozice pilota pro rok 2013 musíme některé věci přehodnotit, chtěli jsme je vyzkoušet před tím, než začneme kterýkoliv návrh dále rozvíjet. Zdá se to být brzo, ale je lepší s tím začít dříve než později, jinak by to mohlo pozdržet celý proces návrhu.

V této fázi vyhodnocujeme samotné základy, chceme se ujistit, že zvažované změny budou pro něj v pořádku. Neměl s nimi žádné problémy, což je dobrou zprávou. Práce s ním je potěšením, obzvlášť v technických oblastech," pokračuje Slade.

Räikkönen se v kokpitu necítí pohodlně a často si stěžuje i na problémy s posilovačem řízením. V Sepangu uvedl: "Na řízení stále pracujeme. Zkoušeli jsme nový systém, ale oproti Melbourne v tom nebyl velký rozdíl. Není zatím přesně takový, jaký bychom chtěli, ale určitě to nebude problémem."

Slade, který s Finem pracoval také u McLarenu, k tomu dodává: "Využili jsme příležitosti a krátce si o tom před Šanghají popovídali. Hovořili jsme o posilovači řízení a o tom, co v té věci chystáme, o vylepšeních aerodynamiky pro příští závod a také o některých módech tlumičů. Ve stručnosti jsme ho seznámili s tím, co se dá od Číny očekávat a v co doufáme."


Kimi Räikkönen v továrně Lotusu v Enstone (ilustrační foto: Lotus F1 Team)

"Kimimu to v Šanghaji vždy šlo. Když jsem tam s ním v roce 2006 naposledy pracoval, jezdil v závodě v proměnlivých podmínkách na slibném druhém místě, než ho donutil technický problém k odstoupení. To byla opravdu škoda, vždy tam ale v předchozích letech podával velmi dobré výkony: byl třetí v roce 2004 a druhý v roce 2005. A pak samozřejmě jeho oslnivé vítězství v roce 2007," vzpomíná Slade.

Pro příští závod chystá Lotus zajímavá vylepšení svého vozu: "Nový aerodynamický balík je docela vzrušující. Už se nemůžu dočkat, až uvidím, jak to vypadá na dráze, a až zažiju, jak se to chová," uvedl Grosjean.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy