MCLAREN
Lewis Hamilton, 1.
Kvalifikace je část víkendu, kterou si užívám snad nejvíce, i když je na všechny kladen obrovský tlak.
V poslední zatáčce mého posledního kvalifikačního kola jsem nějaký čas ztratil. Je skvělé, že jsem pořád na pole position. Pro tým je další kvalifikační double výborným výsledkem. Musíme ale pokračovat v práci, ti za námi rozhodně nepřestávají vyvíjet a zlepšovat se.
Zítra nás hned po startu čeká dlouhé sjíždění k první zatáčce, ale pokusím se zůstat na prvním místě. Klíčovým prvkem v závodě bude starat se dobře o pneumatiky, budou podrobeny obrovské zátěži. Máme ale dobré auto.
Víkend byl zatím pro tým dobrý, tak uvidíme, co bude zítra.
Jenson Button, 2.
Kvalifikace se celkem povedla. Zapracovali jsme skvěle, jako celý tým. Je to krásný pocit, slyšet po konci Q3 vašeho inženýra v rádiu a v pozadí za ním radující se mechaniky.
Se svým kolem jsem spokojen, zítra nás ale čeká hodně dlouhé a horké odpoledne. Budu muset být velmi dobře připraven. Psychicky je to tu velmi náročné, jak pro jezdce, tak pro mechaniky. Musí na sobě mít ohnivzdorné oblečení, takže jsou snad dobře připraveni. Teploty jsou tu tak vysoké, že opravdu nevíte, jak se budou pneumatiky chovat.
Důležité ale je, že jsme v první řadě. Všichni z nejlepší čtyřky mají zítra šanci vyhrát. V tým mám velkou důvěru, protože je zatím velmi silný.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Dnešek byl velmi těsný. Oba jezdci ale pod tlakem předvedli perfektní výkon. Lewis mohl být pravděpodobně ještě rychlejší, ale už nechtěl riskovat.
Zítra mají Jenson a Lewis volnou ruku při souboji v první zatáčce. Jsem si jistý, že Lewis bude chtít být po posledním závodě na prvním místě.
Jsem hrdý na každého člena týmu Vodafone McLaren Mercedes. První řada je skvělá, ale teď to máme jen ve svých rukou.
MERCEDES
Michael Schumacher, 3.
Jsem více než šťastný, že jsem zase mezi třemi nejlepšími. Dokázal jsem to hlavně díky klukům z továren v Brackley a Brixworthu. Je to skvělé, být na tiskové konferenci po kvalifikaci po pěti letech. Rád bych tu seděl i zítra a udělám pro to vše. Od loňska je to skvělý pokrok. Určitě to těší i našeho hlavního sponzora, společnost Petronas, která je tu doma. I pro ně bych rád urval co nejlepší výsledek.
Nico Rosberg, 8.
Raději bych se viděl o něco výše, ale ztratil jsem nějaký čas v první zatáčce. Špatně jsem jí projel, ztratil pár desetin a pneumatiky po zbytek kola nepříjemně vibrovaly. I tak ale zítra můžu mít silný závod, protože závodní tempo máme dobré. Snad se o pár pozic posunu a vybojuji dobrý výsledek v domácím závodě našeho hlavního sponzora, firmy Petronas.
Ross Brawn, šéf týmu
Jsme výkonností potěšeni a gratulujeme Michaelovi k dobrému výsledku. Je skvělé vidět ho v takové formě a snad se to zítra potvrdí. V Q2 jsme měli trochu smůlu, žluté vlajky byly vyvěšeny v nejhorší možnou chvíli. Oba naši jezdci tak museli nasadit další čerstvou sadu pneumatik a tak jim pro Q3 zbyla jen jedna. Pro závod jsme ale v dobré pozici. Rozdíly jsou opravdu malé. Nico měl smůlu, že probrzdil pneumatiku v první zatáčce. Stále ale může zajet dobrý výsledek.
RED BULL
Mark Webber, 4.
Nebylo to tak špatné. V Melbourne se nám dařilo víc v závodě než v kvalifikaci. Když se dívám na startovní pole, myslím, že jsme asi dvě nebo tři desetiny za nimi. Udělali jsme určitý pokrok. První čtyři řady jsou velmi vyrovnané. Bude to napínavé a zajímavé pro fanoušky.
Sebastian Vettel, 6.
Na střední směsi to nebylo tak dobré, proto jsem svůj pokus v Q3 odjel na tvrdé sadě pneumatik. Ani tak jsem se ale v autě necítil úplně nejlépe, proto jsem z něj nemohl dostat maximum. Mezi Malajsií a Austrálií jsme měli jen jeden týden. McLaren byl dobrý tam, a je dobrý i tady. V závodě bychom mohli být lepší. I když nemáme nejlepší auto, děláme maximum.
Christian Horner, šéf týmu
Čtvrté a páté (po penalizaci Räikkönena) je zhruba to, co jsme očekávali. McLareny jsou po celý víkend velmi silné. Mark se dnes kvalifikoval na měkčí, Sebastian na tvrdší sadě. Delší jízdy nám během víkendu celkem šly, takže snad zítra budeme mít dobrý závod a předvedeme dobrý výkon.
LOTUS
Kimi Räikkönen, 5.
Auto bylo dnes dobré. Bohužel jsem ve svém rychlém kole udělal několik chyb a to mě stálo spoustu času. Nebýt chyb, bojoval jsem o pole position. Na výjezdu ze zatáčky č.9 jsem vyjel moc do strany, ale to už se stává. Včera jsme měli problémy s KERSem, ale ty se dnes neopakovaly. Je škoda, že jsme dostali penalizaci kvůli převodovce. Auto je ale dobré a zítra se pokusím získat nějaké pozice.
Romain Grosjean, 7.
Je skvělé mít oba vozy v Q3. Jsem rád, že jsem se v tam v obou závodech dostal. Tým odvedl skvělou práci a dostali jsme z vozu maximum. Můžeme bojovat o nejlepší pozice. Zítra to bude zajímavé, nikdy nevíte, co se tu může stát s počasím. Na lídry pole tolik neztrácíme. Samozřejmě bude důležité dobře zacházet s pneumatikami. Kvalifikace je jedna věc, ale závod, to je něco úplně jiného. Těším se na závod. Bylo by fajn dojet v top 5, ale víc se soustředím na své první letošní body.
FERRARI
Fernando Alonso, 9.
Byla to dobrá kvalifikace, protože jsem z vozu dostal maximum. Ve třetí části jsem měl problémy s KERSem. Nemyslím si, že by mě to stálo nějaké pozice, ale neztrácel bych tolik času na ostatní. Pokud bude pršet, bude velmi důležité správně načasovat výměnu pneumatik. Musíme se na 100% soustředit, aby vše fungovalo jak má. Suchý závod bude klást velké nároky na pneumatiky, které se zde rychle opotřebovávají. Musíme odsud přivézt dobrý výsledek. Start a první zatáčka budou důležité. V sázce je opravdu mnoho.
Rozhodně máme ještě co zlepšovat. Jsme o něco lepší než v Melbourne, takže jdeme správným směrem. Chceme se pohybovat více vpředu. Není pravda, že do Barcelony přivezeme nové auto. Hodně vyvíjíme současné. Sice je problémové, ale má velký prostor pro zlepšení.
Felipe Massa, 12.
Opravdu nemůžu být spokojen s 12. místem. Momentálně ale nemáme dobré auto a dostat se do Q3 je složité. Ani včera ani dnes jsem nebyl spokojen s vyvážením vozu. V kvalifikaci to ale bylo lepší, což mi dává před závodem více sebevědomí. Nejspíš už více rozumíme tomu, jak F2012 funguje. Zítřejší závod bude kvůli opotřebení pneumatik náročný. Také nad námi visí hrozba deště.Doufám, že získám lepší umístění v cíli. A tlak? Vyvíjím ho na sebe, chci být co nejlepší.
Stefano Domenicali, šéf týmu
V této části sezony máme problémy. Snažíme se porozumět chování F2012 a zlepšit jeho výkony na trati. Naši fanoušci by rádi viděli naše jezdce v boji o pole position. Pokud na to ale nemáme, musíme odvádět co nejlepší možnou práci.
Fernando jel skvěle, škoda že měl problém s KERSem. Tento systém tu přináší výhodu, takže ho to nějaký čas stálo. Felipe konečně vyřešil problém s vyvážením vozu. Musíme se soustředit na zítřejší závod a získat co nejvíce bodů. Ve zdejších unikátních podmínkách to bude zajímavé.
SAUBER
Sergio Pérez, 10.
Jsem velice šťastný, že jsem se dostal do Q3. Vzhledem k problémům s vyvážením, které jsme měli včera, což jsem si nebyl schopen uspokojivě vysvětlit, je dnešní kvalifikace velkým úspěchem pro celý tým. Myslím si, že naše auto je daleko lepší v závodních podmínkách, než v kvalifikaci, takže bychom měli mít dobrý potenciál pro zítřejší závod. Nějak se nám nedaří najít správné nastavení tak, abychom měli správnou přilnavost na střední směsi pneumatik. Změny, které jsme učinil po třetím tréninku, nám částečně pomohli. Zítřejší závod bude poměrně těžký, ale budeme bojovat, abychom získali nějaké body.
Kamui Kobajaši, 17.
V mém posledním kole jsem neměl, žádný větší problém, ale scházel nám grip na středně tvrdé směsi pneumatik. Včera jsem bojoval s nastavením vozu, po dnešním tréninku to bylo o něco lepší. Změny, které jsme učinily pro kvalifikaci, se asi ubíraly špatným směrem. Těšíme se na závod, musím říct, že okruh sám o sobě není špatný pro předjíždění , ale nejsem si jistý jestli budeme mít dostatek rychlosti.
Peter Sauber, šéf týmu
Je to fantastické pro Sergia, být v první desítce. Bylo to naším cílem dostat alespoň jeden vůz do první desítky. Z pohledu našich konkurentů to bylo velice ambiciózní. Kamui, byl silný v prvních třech kolech, ale nedokázal z toho vytěžit. Musíme se podívat na data, abychom zjistili příčinu. Závod bud těžký je tu spousta neznámých.
WILLIAMS
Bruno Senna, 13.
Dnes jsme na to tvrdě tlačili, ale v autě určitě byl ještě větší výkon. Byla to těžká kvalifikace, ale jsme stále blíž konkurenci. Máme dobré auto, takže teď musíme zapracovat na závodní strategii, abychom se zítra posunuli vpřed.
Pastor Maldonado, 11.
Ve druhé části kvalifikace jsem udělal chybu v zatáčce č. 1, byl jsem moc široký a trochu jsem poškodil vůz. Věděli jsme, že by bylo obtížné dostat se do poslední části kvalifikace, ale máme dobrou závodní rychlost. Zítra to bude těžké, ale naše auto podává na delších úsecích konzistentní výkony, takže se na tuto výzvu těším.
Mark Gillan, hlavní inženýr
Dnes ráno jsme měli velmi dobrý trénink, ale bohužel jsme nedokázali využít naší rychlost v kvalifikaci, takže Pastor přesvědčivě získal 11. místo a Bruno 13. Vůz Pastora utrpěl nějaké poškození v předposlední zatáčce ve druhé části kvalifikace, které mělo vliv na aerodynamické vyvážení vozu. Těšíme se na zítřejší závod a naším cílem je bojovat o body.
FORCE INDIA
Paul di Resta, 14.
Rozhodně jsme dokázali mezi třetím tréninkem a kvalifikací vylepšit auto. Moje kolo v druhé části kvalifikace bylo dobré a první dva sektory jsem zajel dobře, ale možná jsem ztratil v posledním sektoru, kde jsem nikdy nedosáhl našeho maxima. Myslím, že čtrnácté místo je přijatelnou startovní pozicí a doufejme, že naše závodní rychlost a zacházení s pneumatikami se zítra vyplatí. Neznámou proměnnou je počasí, protože tady je později odpoledne vždy velké riziko přeháněk.
Nico Hulkenberg, 16.
Stačí se podívat na jednotlivé časy, abyste pochopili, jak těsné to dnes bylo. Půl desetiny by mi získalo jedno nebo dvě místa, jedna desetina by pro mě znamenala dvanácté místo na startovním roštu. I když, abych byl upřímný, si nemyslím, že bych ho dokázal získat, protože jsem z vozu dostal takřka maximum. Nyní je to všechno o závodění a o tom, abych se pomocí strategie pokusil získat dobrý výsledek. Minulý víkend jsem v Melbourne přišel o většinu závodu, téměř mám pocit, že je tohle můj první závod sezóny, takže doufám, že mohu podat dobrý výkon. Klíčovým faktorem bude degradace pneumatik v závodě a s výsledky by také mohl zamíchat možný déšť.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Celkově nemůže být moc zklamáni s naším dnešním výkonem v kvalifikaci. Ano, byli bychom rádi, kdybychom byli o trochu výš, ale pohled na jednotlivé časy ukazuje, jak moc je vyrovnaný startovní rošt. Ve skutečnosti dělí auta na 9. a 16. místě jen tři desetiny a tak Vás sebemenší chyba může stát tři nebo čtyři místa na startovnm roštu. Oba, Paul i Nico, zajeli konzistentní kola, i když je potřeba říci, že byli oba trochu ovlivněni uvolňováním cesty Mercedesům v druhé části kvalifikace. Zůstávám i nadále optimistou a věřím, že pro zítřejší závod jsme v dobré kondici a že naše závodní rychlost nám umožní získat nějaké body.
TORO ROSSO
Daniel Ricciardo, 15.
Dnešní výkon byl v pořádku, i když jsme nepotvrdili, to čeho jsme dosáhli minulou sobotu, kdy jsme se dostali do Q3. Pokud se podíváme na časy je to velice vyrovnané,desetina sekundy tu hraje roli. Takže všichni v mém okolí jsou velice vyrovnaní a neztrácí mnoho. Jsme více čí méně tam, kde jsme si mysleli, že ve skutečnosti budeme, očekávali jsme, že Q3 tady bude daleko těžším cílem, něž v předešlém závodě v Melbourne. Se zajetým kolem jsem docela spokojený, měl jsem ho poměrně čisté, i když vím, že jsem ho mohl zajet lépe. Snad máme dobrý balíček pro závod, takže máme 56 kol na to, abychom přivezli nějaké body. Náš výkon na dlouhou vzdáleno st není špatný. Ale pokud začne pršet muže se přihodit všechno.
Jean-Eric Vergne, 18.
Samozřejmě, že jsem trochu zklamaný s dnešním výsledkem. Udělal jsem chybu v první zatáčce, zablokoval jsem přední kola. To způsobilo vibrace, takže jsem se musel vrátit do boxu, tím pro mě kvalifikace skončila. Pokud se na to podívám z pozitivního hlediska, ušetřili jsme jednu sadu pneumatik pro závod. Je tu také pravděpodobnost deště, takže se muže stát cokoliv, ale bez ohledu na podmínky, náš vůz může být konkurenceschopný. V porovnání s Austrálií, je naše auto identické, ale střed pole je prakticky hodně vyrovnaní proto to vypadá na kolísavé výkony z naší strany.
Laurent Mekies, hlavní inženýr
Pokud jde o výsledek, není to tak dobré jako před týdnem. Jsme stále ve stejné skupině spolu s Williamsem, Sauberem a Force Indií, zatímco v Austrálii jsme byli na jejím čele, tady jí uzavíráme. Je tu řeč pouze o dvou až třech desetinách sekundy, to znamená, že pro zítřek nejsme zase úplně bez šancí. Jean Eric neměl možnost zajet lepší čas, protože si zablokoval kolo, ale to je součásti závodů. Daniel zajel to, co mohl, ale je to opravdu hodně vyrovnané.
CATERHAM
Heikki Kovalainen, 19.
Byla to slabá kvalifikace. Auto mělo na víc, ve druhém sektoru jsem hodně ztratil. Udělal jsem několik chyb a cítil nedostatek gripu na zadní části vozu. Zítra se musím co nejrychleji dostat před auta před sebou. Sice nepršelo, jak se předpokládalo, ale uvidíme, co přinese zítřek. Vždy jsou tu zajímavé závody a naším cílem bude dojet závod až do konce.
Vitalij Petrov, 20.
Měli jsme celkem agresivní strategii, ale ta se nevyplatila. Neměl jsem dobře vyvážené auto ani v tréninku, ani v kvalifikaci. Měli bychom zjistit, jak dostat ještě víc z pneumatik. Minulý týden bylo auto dobré, a navíc při dlouhých jízdách. Snad se podaří start, prvních pár zatáček a pak budu bojovat s ostatními.
Mark Smith, technický ředitel
Rozhodli jsme se pro delší jízdu na tvrdší sadě při Heikkiho prvním pokusu. To nám dává větší možnost volby strategie pro zítřek. Na měkčí sadě jezdily oba vozy lépe. Pro zítřek máme plán, který by nám měl dát možnost naplno ukázat potenciál vozu a dosáhnout dobrého výsledku.
MARUSSIA
Timo Glock, 21.
Bylo to tvrdé, hodně těžký den. Vůz byl dnes dobrý na tvrdých pneumatikách, což mě naplnilo zadostiučiněním a mám důvěru k zítřejšímu závodu. Ve třetím tréninku jsme sice měli problém s pneumatikami, stejně jako včera a nakonec jsem úplně ztratil vyvážení vozu. Udělal jsem dvě malé chyby a to mě stálo pár desetin sekundy. Tým znovu odvedl skvělou práci, takže jsme měli další týden bez technických problémů, takže uvidíme, jak dopadneme v závodě.
Charles Pic, 22.
Pro mě to byla dobrá kvalifikace a další z dobrých dní. Jsem trochu blíže Timovi, což je mým cílem. Myslím, že tam mám ještě několik desetin rezervu, ale jinak je to celkem pozitivní. Zítra to bude těžký závod, dnes to bylo jen několik kol, zítra nás jich čeká 56, počasí je stále nejisté. Myslím, že to bude hodně zajímavé.
John Booth, šéf týmu
Byl to další povzbudivý den pro nás. Ačkoliv umístění v kvalifikaci se nezměnilo, zaznamenali jsme určitý vývoj což nám pomohlo snížit ztrátu na konkurenci. Prostřednictvím našeho programu jsme se stabilizovali ve vývoji směrem k závodnímu výkonu. Závod může přinést řadu překvapení a připravit nespočet strategií. Večer si sedneme nad daty, které musíme vyhodnotit.
HRT
Pedro de la Rosa, 23.
Byl to dobrý den, už od prvního kola v tréninku jsem cítil zlepšení. Pokaždé, když uděláme nějaké vylepšení, jsme o něco rychlejší. V kvalifikaci jsem sice odjel jen jedno jediné kolo, ale stačilo to. Tým dokázal během pár dnů zprovoznit systém DRS a vylepšit posilovač řízení. A také další části vozu. Uvidíme, co se stane zítra, protože poprvé odjedeme tak velkou vzdálenost a nebude to jednoduché, i vzhledem k počasí.
Narain Karthikeyan, 24.
Podmínky na trati se od rána hodně změnily. Trať sice trochu klouzala, ale kvalifikovali jsme se. To je první pozitivní zpráva. Kvůli přehřívání jsme sice museli trochu změnit strategii, ale povedlo se. Teď se musíme soustředit na dokončení závodu. Nejlepší by bylo, kdyby pršelo, protože by to vůz trochu ochladilo. Tak jako tak se ale pokusíme o co nejlepší výkon.
Luis Pérez-Sala, šéf týmu
Jsem s dneškem spokojený. Mohlo to být i lepší, ale splnili jsme náš hlavní cíl - zlepšit vůz a kvalifikovat se. V porovnání s Austrálií jsme udělali opravdu velký krok vpřed. Zítra budeme mít další příležitost to prokázat a přiblížit se trochu zbytku pole. Jsem velmi hrdý na práci každého člena týmu.