Hamilton s Schumacherem v patách opět nejrychlejší

McLaren | foto: McLaren

SEPANG - 2. TRÉNINK; Také odpoledne se v Sepangu obešlo bez deště, výborných podmínek na dráze využil nejlépe opět Lewis Hamilton, tentokrát mu byl nejblíže Michael Schumacher s 0,361sec ztrátou.

Většina pilotů zahajovala odpolední trénink na tvrdších pneumatikách, přičemž si stěžovala na mnohem menší přilnavost než dopoledne. Středně-tvrdou směs nasadil po 20 min jako první Mark Webber. Všichni se snažili ujet co nejvíce kilometrů, aby zjistily, jak dlouho zde pneumatiky vydrží po natankování vyššího množství paliva.

Ferrari jezdilo s maximálním nastavením odklonu kol, možná se tím snaží řešit nestabilitu při brzdění či potíže s předním nastavením. Na pneumatikách šlo vidět, že sbírají gumu nejen na 2 - 3 cm vnějšího okraje, ale až na 10 cm. Během tréninku však dokázali vylepšit nastavení a ke konci dojížděl Alonso na pneumatikách v perfektním stavu.

Španěl zkoušel nové přední křídlo s pěti průřezy. Jeho bočnice však nebyly ani zdaleka tak agresivní jako ty u Red Bullu či McLarenu. V této oblasti v nadcházejících závodech zřejmě uvidíme ještě dost změn. Podle španělského deníku Marca přiveze Scuderia nové šasi s novými bočnicemi a výfuky již do Bahrajnu.


Chladicí otvory McLarenu po stranách kokpitu (foto: McLaren)

Velmi dobrou rychlost prokazuje i Lotus, u něhož se mnozí obávají, že neudrží tempo vývoje se špičkovými týmy. Šéf provozu na dráze Alan Permane však uvedl, že loni po slibném začátku odpadli kvůli výfukům směřovaným dopředu - proto nemohli těžit z rozvoje výfukových difuzorů. Letos by však tento problém neměl nastat.

"Nevidím důvod, proč bychom neudrželi tempo vývoje. Vím, že ostatní kluci mají obrovské zdroje, ale my nejsme žádní žabaři. Možná nejsme tak velcí jako oni, přesto však dokážeme díly produkovat rychle. Máme několik nových věcí pro Malajsii a obrovský balík vylepšení pro Čínu. Stále budeme nasazovat něco nového," prozrazuje Permane.

Kimi Räikkönen ani odpoledne nebyl spokojený s ovladatelností svého vozu, stěžoval si na nedotáčivost. Tým zkoušel upravený posilovač řízení a také mu vyměnil zkrutný stabilizátor. Na Lotusu E20 se v průběhu tréninku v garáži usilovně pracovalo.

Räikkönen vyráží na čerstvé sadě tvrdých pneumatik (foto: Lotus F1 Team)

Red Bull v Malajsii lehce upravil své bočnice. Dopoledne prováděli měření kolem koncovky výfuků a snažili se zjistit, kam až horké plyny zasahují. Drobné změny provedli také na zadních brzdových kanálcích.

O víkendu se budou snažit dokázat, že náskok McLarenu v Austrálii byl jednorázovou záležitostí. Vettel nebyl moc spokojený se svým vozem, resp. s jeho vyvážením: "Pneumatiky se smýkají po celé dráze, vyvážení je bída," hlásil do rádia.

Webber se po delší jízdě vrátil s dost rozedřenými pneumatikami. Red Bull mu vyměnil přední i zadní zkrutné stabilizátory a upravil také světlo výšku - tolik mechanických úprav na voze najednou jsme u Red Bull neviděli už pár let.

Smůlu měl Kamuj Kobajaši, jenž kvůli opravě převodovky strávil většinu času v garáži, na trať se znovu dostal až 15 min před koncem tréninku. Do sprchy vyrazil o 15 min dříve Heikki Kovalainen kvůli blíže nespecifikovanému technickému problému.

Potěšitelné je zlepšení HRT, které by po takovém výkonu vyhovělo kvalifikačnímu pravidlu 107 %, může tedy reálně pomýšlet na účast ve své letošní první velké ceně.


Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za oba páteční tréninky celkem (vpravo)

Maximální rychlosti: 1. Vergne - 313 km/hod; 2. Rosberg - 312; 3. Ricciardo - 309; 4. Grosjean - 309; 5. Hülkenberg - 309; 6. Kovalainen - 309.

Přehled všech časů: zde (PDF).

GP Malajsie (Sepang International Circuit)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 4 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes1:38,172 min
2. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,361
3. 3 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,363
4. 8 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,524
5. 16 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 0,681
6. 5 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 0,719
7. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,961
8. 17 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 1,125
9. 10 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 1,139
10. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 1,230
11. 18 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 1,272
12. 12 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 1,292
13. 11 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 1,453
14. 14 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 1,515
15. 9 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 1,524
16. 6 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 2,099
17. 19 Bruno SENNA braWilliams F1 Team+ 2,506
18. 15 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 2,775
19. 21 Vitalij PETROV rusCaterham F1 Team+ 3,292
20. 24 Timo GLOCK deuMarussia F1 Team+ 3,509
21. 20 Heikki KOVALAINEN finCaterham F1 Team+ 4,422
22. 25 Charles PIC fraMarussia F1 Team+ 4,702
23. 23 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 5,486
24. 22 Pedro DE LA ROSA espHRT F1 Team+ 5,651

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 23 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy