Většina pilotů zahajovala odpolední trénink na tvrdších pneumatikách, přičemž si stěžovala na mnohem menší přilnavost než dopoledne. Středně-tvrdou směs nasadil po 20 min jako první Mark Webber. Všichni se snažili ujet co nejvíce kilometrů, aby zjistily, jak dlouho zde pneumatiky vydrží po natankování vyššího množství paliva.
Ferrari jezdilo s maximálním nastavením odklonu kol, možná se tím snaží řešit nestabilitu při brzdění či potíže s předním nastavením. Na pneumatikách šlo vidět, že sbírají gumu nejen na 2 - 3 cm vnějšího okraje, ale až na 10 cm. Během tréninku však dokázali vylepšit nastavení a ke konci dojížděl Alonso na pneumatikách v perfektním stavu.
Španěl zkoušel nové přední křídlo s pěti průřezy. Jeho bočnice však nebyly ani zdaleka tak agresivní jako ty u Red Bullu či McLarenu. V této oblasti v nadcházejících závodech zřejmě uvidíme ještě dost změn. Podle španělského deníku Marca přiveze Scuderia nové šasi s novými bočnicemi a výfuky již do Bahrajnu.
Chladicí otvory McLarenu po stranách kokpitu (foto: McLaren)
Velmi dobrou rychlost prokazuje i Lotus, u něhož se mnozí obávají, že neudrží tempo vývoje se špičkovými týmy. Šéf provozu na dráze Alan Permane však uvedl, že loni po slibném začátku odpadli kvůli výfukům směřovaným dopředu - proto nemohli těžit z rozvoje výfukových difuzorů. Letos by však tento problém neměl nastat.
"Nevidím důvod, proč bychom neudrželi tempo vývoje. Vím, že ostatní kluci mají obrovské zdroje, ale my nejsme žádní žabaři. Možná nejsme tak velcí jako oni, přesto však dokážeme díly produkovat rychle. Máme několik nových věcí pro Malajsii a obrovský balík vylepšení pro Čínu. Stále budeme nasazovat něco nového," prozrazuje Permane.
Kimi Räikkönen ani odpoledne nebyl spokojený s ovladatelností svého vozu, stěžoval si na nedotáčivost. Tým zkoušel upravený posilovač řízení a také mu vyměnil zkrutný stabilizátor. Na Lotusu E20 se v průběhu tréninku v garáži usilovně pracovalo.
Räikkönen vyráží na čerstvé sadě tvrdých pneumatik (foto: Lotus F1 Team)
Red Bull v Malajsii lehce upravil své bočnice. Dopoledne prováděli měření kolem koncovky výfuků a snažili se zjistit, kam až horké plyny zasahují. Drobné změny provedli také na zadních brzdových kanálcích.
O víkendu se budou snažit dokázat, že náskok McLarenu v Austrálii byl jednorázovou záležitostí. Vettel nebyl moc spokojený se svým vozem, resp. s jeho vyvážením: "Pneumatiky se smýkají po celé dráze, vyvážení je bída," hlásil do rádia.
Webber se po delší jízdě vrátil s dost rozedřenými pneumatikami. Red Bull mu vyměnil přední i zadní zkrutné stabilizátory a upravil také světlo výšku - tolik mechanických úprav na voze najednou jsme u Red Bull neviděli už pár let.
Smůlu měl Kamuj Kobajaši, jenž kvůli opravě převodovky strávil většinu času v garáži, na trať se znovu dostal až 15 min před koncem tréninku. Do sprchy vyrazil o 15 min dříve Heikki Kovalainen kvůli blíže nespecifikovanému technickému problému.
Potěšitelné je zlepšení HRT, které by po takovém výkonu vyhovělo kvalifikačnímu pravidlu 107 %, může tedy reálně pomýšlet na účast ve své letošní první velké ceně.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za oba páteční tréninky celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Vergne - 313 km/hod; 2. Rosberg - 312; 3. Ricciardo - 309; 4. Grosjean - 309; 5. Hülkenberg - 309; 6. Kovalainen - 309.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:38,172 min |
2. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,361 |
3. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,363 |
4. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,524 |
5. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 0,681 |
6. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,719 |
7. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,961 |
8. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,125 |
9. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,139 |
10. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 1,230 |
11. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,272 |
12. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,292 |
13. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,453 |
14. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 1,515 |
15. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 1,524 |
16. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 2,099 |
17. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 2,506 |
18. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,775 |
19. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 3,292 |
20. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 3,509 |
21. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 4,422 |
22. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 4,702 |
23. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 5,486 |
24. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 5,651 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ