Nejrychlejší zastávky předvádělo Ferrari, Alonsa odbavilo do tří sekund

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

AUSTRÁLIE - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH; Který tým dnes pracoval nejlépe v boxech a jaké strategie volili jednotliví klasifikovaní piloti?

Čest Ferrari dnes zachraňoval během závodu nejen Fernando Alonso, ale rovněž mechanici italské stáje, kteří v Melbourne ve 34. kole předvedli absolutně nejrychlejší zastávku, když svého jezdce přezuli do tří vteřin.

Bleskurychlá byla také první výměna pneumatik ve 13. kole. Scuderia za perfektní výkon v boxech zaslouží pochvalu, protože její mechanici velkou měrou přispěli k desetibodovému přídělu Španěla.

Velmi dobře pracovali během odbavování svých monopostů také u McLarenu a Mercedesu. S loňskou dominancí Red Bullu na dráze vyprchávají také výkony mechaniků, kteří dvojnásobného šampiona Sebastiana Vettela ani jednou nestihli přezout do pěti sekund.

Podprůměrné výkony předváděl Sauber (zejména u Kobajašiho), rovněž Force India či Marussia, které práce na voze Tima Glocka trvala průměrně přes 6,2 sec.

Strategie
Všichni piloti z nejlepší desítky startovali na měkké sadě pneumatik a pro závod zvolili dvě zastávky, stejně jako loni. Vzhledem k tomu, že směsi jsou nyní měkčí a rozdíl mezi nimi se pohyboval pouze kolem 0,5 sec, volili odlišné strategie: někteří dva stinty na měkkých pneumatikách (Vettel, Kobajaši, Räikkönen, Di Resta), jiní dva stinty na středně-tvrdé směsi (Button, Hamilton, Webber, Alonso).

Oproti minulému roku jsme byli svědky častějšího využívání středně-tvrdé než měkké směsi. Zajímavé také bylo, že piloti většinou nestavěli kvůli úrovni opotřebení, ale kvůli degradaci pneumatik (na měkčí sadě se pohybovala kolem 0,1 sec na kolo), což dokládá, že se Pirelli daří naplnit cíle pro letošní sezónu, pro níž sáhlo k úpravě profilů i směsí pneumatik.

Jediný Sergio Pérez se pokusil o totéž, co loni, když zvolil po startu na středně-tvrdých strategii jediné zastávky a dojeli na osmém místě. Třikrát se v boxech z klasifikovaných pilotů objevili pouze Senna, Ricciardo a Pic. Jaké pneumatiky v které fázi závodu jezdci volili, to si můžete prohlédnout v grafu dole.

Nejdelší stint na měkčí sadě předvedl Pérez - vydržel na ní 33 kol (56,9 % závodu), na středně-tvrdých pneumatikách ujel nejvíce kol Rosberg - 26 kol (44,8 %). Nejrychlejší kolo předvedl Jenson Button rovněž na středně-tvrdé směsi.

Legenda: 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy