Přiveze Red Bull do Melbourne nové šasi, s nímž měl v Barceloně problémy?

Red Bull | foto: Pirelli

Testovací program Red Bull dostal v závěru přípravy trhlinu. Mark Webber a Sebastian Vettel ujeli s novým šasi, které obsahovalo několik novinek včetně vylepšené podlahy a nových výfuků, dohromady za oba dny pouze 93 kol. Výrazný pokrok ve výkonnosti jsme také nezaznamenali. Tým nyní stojí před otázkou, s kterou verzí odletět do Melbourne.

Obvykle novinky u Red Bullu na dráze fungovaly jakoby lusknutím prstu. nyní se zdá, že se u něj objevily určité problémy mezi korelací dat z tunelu s reálným chováním na dráze.

"Když se podíváme na Webberův delší stint se sobotního dopoledne, nebyl ničím výjimečným - jak z hlediska času, tak ani z hlediska opotřebení pneumatik," uvedl jeden ze závodních inženýrů konkurenčního týmu pro Auto Motor und Sport. Australan se starší specifikací předtím podával působivější výkony.

Bedliví pozorovatelé v Barceloně se shodli na tom, že nový balík potřebuje vylepšit. Jeden z nich prohlásil: "Red Bull už nesedí tak precizně na trati, jako dříve." Sám Webber po testu vylepšeného vozu uvedl: "Auto se příliš nechovalo moc odlišně od toho z předchozích dní." Čili fungovalo, ale nebylo tak rychlé, jak tým očekával.

Vettel po svém nedělním miniprogramu, který byl narušen také výměnou převodovky, řekl: "Z mé strany by nebylo fér hodnotit novinky, na to jsem toho ujel velmi málo. Musím se spolehnout na data, která nasbíral Mark." Úřadující mistr světa při jednom z výjezdů mimo trať dokonce poškodil přední křídlo. Ve voze se necítil tak pohodlně, jak by si přál.

Podle jednoho bývalého inženýra byly příčinou nucené přestávky Red Bullu v neděli i problémy se novými výfuky: "Bílé skvrny ve žlábcích za koncovkami výfuků poukazují na to, že plyny zřejmě neproudí tam, kam by je inženýři Red Bullu chtěli dostat."

Letos mají plyny z výfuků větší rozptyl, protože se prodloužila jejich cesta k místu určení - výfuky nesmí být u podlahy a musí být skloněny minimálně o 10 ° vzhůru. To potvrzuje i Ross Brawn z Mercedesu: "Plyny se více rozptylují s prodloužením jejich dráhy k cíli. Minulý rok jsme mohli foukat přesně na místo, kde jsme chtěli."


Sebastian Vettel v Barceloně (foto: Red Bull Racing)

McLaren a nyní i Red Bull se snaží nasměrovat horké plyny poblíž zadních pneumatik, s čímž však souvisí riziko jejich přehřívání. S tím se zřejmě trápili u Ferrari, jehož poslední verze výfuků směřovala mimo zakulacenou kapotáž více doprostřed vozu. McLaren se svým řešením již nemá problémy, výfukové plyny ovlivňuje kolem proudící vzduch a Coanda efekt a strhává je dolů k podlaze, kde se nachází vertikální křidélko, které před nimi chrání zadní pneumatiky.

Red Bull se v poslední verzi snaží o totéž a jeho technický ředitel Adrian Newey věří, že bude fungovat správně. "Neočekávám problémy s výfuky," řekl.

S kterým šasi tedy nastoupí rakouská stáj do prvního závodu v Austrálii? Čísla ze simulací a z tunelů hovoří ve prospěch nového, jenže na dráze nebyla potvrzena. V Milton Keynes se tím však nemusí moc trápit, jelikož prvotní verze RB8 byla dle odborníků také velmi rychlá - zřejmě nejrychlejší ze všech vozů pro rok 2012.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy